Gjest Gjest_Cazzandra_* Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Jeg er generelt plaget med noen kviser, og periodevis så får jeg mye utbrudd. Jeg har vært hos legen for mitt kviseproblem, og fikk da Tetralysal. Jeg lurer på om det er noen som har prøvd Tetralysal og hvordan det har virket? Er interesser i å vite om eventuelle bivirkninger, hvor lang tid dere har brukt produktet før det virket, om kvisene har kommet tilbake etter dere sluttet med produktet o.l. Jeg er ikke interesser i hva folk som IKKE har prøvd Tetralsyal mener om produktet. Jeg vil heller ikke ha unødvendige diskusjoner om kviser og kosthold. Hold dere til deres egne (evt venners/familie) erfaringer evt. linker med erfaringer.
Norbertine Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Jeg har brukt det i perioder, det fungerer som bare det når jeg bruker det (tar noen uker før du merker virkning), men kvisene kommer gradvis tilbake når jeg slutter. Jeg merket ingen bivirkninger, men det er jo et antibiotikum, og kan jo gi bivirkninger som f.eks problemer med magen eller sopp i underlivet. Og det er jo selvfølgelig ikke så sunt å gå på det i lang tid.
Periwinkle Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Har erfaring og du bør virkelig tenke godt over det før du begynner. For meg var det egentlig veldig lite å tenke over fordi jeg hadde et så utrolig dårlig selvbilde pga blant annet kvisen og tenkte ikke større over bivirkninger, men de kom og det ble rimelig ille. (nå sier jeg ikke at alle får det så ille da, er nok veldig individuelt) Jeg slet konstant med luftsmerter i magen og fikk problemer med å trene pga det. Tannemaljen endret seg og jeg fikk gulere tenner (gikk over etter en stund da jeg sluttet), Jeg hadde konstant kvitsår (forkjølelsessår) inne i munnen som gjorde det vanskelig å spise. Det hjalp men jeg ble aldri kvitt kvisene og måtte tilslutt slutte med det pga alle problemene. Gikk på det i tre år uten at jeg ble kvitt kvisene.
Gjest Gjest_Cazzandra_* Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Har erfaring og du bør virkelig tenke godt over det før du begynner. For meg var det egentlig veldig lite å tenke over fordi jeg hadde et så utrolig dårlig selvbilde pga blant annet kvisen og tenkte ikke større over bivirkninger, men de kom og det ble rimelig ille. (nå sier jeg ikke at alle får det så ille da, er nok veldig individuelt) Jeg slet konstant med luftsmerter i magen og fikk problemer med å trene pga det. Tannemaljen endret seg og jeg fikk gulere tenner (gikk over etter en stund da jeg sluttet), Jeg hadde konstant kvitsår (forkjølelsessår) inne i munnen som gjorde det vanskelig å spise. Det hjalp men jeg ble aldri kvitt kvisene og måtte tilslutt slutte med det pga alle problemene. Gikk på det i tre år uten at jeg ble kvitt kvisene. Hvor mange tabletter tok du daglig? Fikk du Tetralysal i tablettform? (Det finnes kanskje bare i tablettform?) Takk for erfaringer. Jeg tenkte å prøve det en periode. Skal ta 2 tabletter daglig de første 2 ukene og dermed 1 om dagen. Kan jo eventuelt gå ned til 1 om dagen om det blir for mye.
Periwinkle Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Hvor mange tabletter tok du daglig? Fikk du Tetralysal i tablettform? (Det finnes kanskje bare i tablettform?) Takk for erfaringer. Jeg tenkte å prøve det en periode. Skal ta 2 tabletter daglig de første 2 ukene og dermed 1 om dagen. Kan jo eventuelt gå ned til 1 om dagen om det blir for mye. Jeg tok to om dagen i tre år hadde en pause på noen måneder innimellom for man skal egentlig ikke gå på det mer enn i 3mnd i strekk, men kvisene kom alltid tilbake så jeg fikk bare beskjed om å fortsette å ta. Nå går jeg på to forskjellige kremer, husker ikke navnet i farta, og det hjelper overraskende bra, men tror ikke det nødvendigvis har med tetralysalen å gjøre, men at jeg har blitt eldre
Gjest Gjest_Cazzandra_* Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 Kunne du prøvd å se om du fant navnet på disse kremene også? :-) Jeg bruker Basiron også. Men synes man blir fort tørr i huden av det. Kanskje jeg ikke blir så plaget med symptomer om jeg bare bruker en om dagen. Men tenker det er verdt å prøve:-)
Periwinkle Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 Dalacin om morgenen og Differin om kvelden. Er også flink til å rense huden hver kveld og vasker ansiktet i vann om morgenen før jeg smører på Dalacin. Dalacin kan også brukes under sminke om du ønsker det:) Jeg har av og til blitt tørr av det, men sånn til det vanlige så går det veldig bra.
KinderMaxi Skrevet 20. november 2009 #8 Skrevet 20. november 2009 Jeg brukte Tetralysal i noen måneder før jeg valgte å slutte siden det ble veldig dyrt i lengden. Mens jeg gikk på det fikk jeg en veldig fin hud. Kvisene og de røde områdene forsvant helt. Når jeg sluttet kom dessverre både kvisene og den røde huden tilbake. Nå har jeg heller valgt Diane "p-piller". De er MYE billigere og fjerner kvisene mine helt. Hadde jeg hatt råd, ville jeg absolutt gått på Tetralysal ennå. De anbefaler jeg sterkt.
Gjest Gjest_Cazzandra_* Skrevet 20. november 2009 #9 Skrevet 20. november 2009 Takk:-) Er de produktene reseptbelagt egentlig?
Periwinkle Skrevet 20. november 2009 #10 Skrevet 20. november 2009 Jeg brukte Tetralysal i noen måneder før jeg valgte å slutte siden det ble veldig dyrt i lengden. Mens jeg gikk på det fikk jeg en veldig fin hud. Kvisene og de røde områdene forsvant helt. Når jeg sluttet kom dessverre både kvisene og den røde huden tilbake. Nå har jeg heller valgt Diane "p-piller". De er MYE billigere og fjerner kvisene mine helt. Hadde jeg hatt råd, ville jeg absolutt gått på Tetralysal ennå. De anbefaler jeg sterkt. Du kan jo få frikort når du har så høye utgifter... Om det overgår 1500kr i året eller noe sånt (litt usikker men er ikke så altfor mye) Det gjorde jeg.
Periwinkle Skrevet 20. november 2009 #11 Skrevet 20. november 2009 Takk:-) Er de produktene reseptbelagt egentlig? Ja, de er reseptbelagte:) Jeg fikk henvisning til hudlege nå i sommer fordi kvisene aldri ville heelt bort, så jeg tenkte kanskje å gå på en helvetteskur med roccutan-behandling. Det er heldigvis bare for 4mnd normalt og da er du kvitt kvisene, men legen sa at han ikke anbefalte det til meg siden jeg ikke hadde et for ille tilfelle, og at siden jeg hadde reagert på tetralysal ville jeg iallefall reagere på roccutan. Så jeg fikk kremer isteden
Gjest Gjest_Cazzandra_* Skrevet 20. november 2009 #12 Skrevet 20. november 2009 Ja, de er reseptbelagte:) Jeg fikk henvisning til hudlege nå i sommer fordi kvisene aldri ville heelt bort, så jeg tenkte kanskje å gå på en helvetteskur med roccutan-behandling. Det er heldigvis bare for 4mnd normalt og da er du kvitt kvisene, men legen sa at han ikke anbefalte det til meg siden jeg ikke hadde et for ille tilfelle, og at siden jeg hadde reagert på tetralysal ville jeg iallefall reagere på roccutan. Så jeg fikk kremer isteden Roccutan- behandling høres ikke helt bra ut (ut i fra hva jeg har lest). De er vel mest beregnet for de med ekstreme plager. Jeg prøver nok Tetralysal og Basiron en periode. Om problemet vedvarer, så kan jeg jo kanskje spørre om resept på det du bruker:-) Takk for svar:-)
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2010 #13 Skrevet 23. januar 2010 Jeg går på tetralysal nå, tar 2 tabletter daglig, skal gjør det frem til juni. Bruker også en krem som heter Skinoren morgen og kveld, har allerede etter en uke merket stor forskjell og ingen bivirkinger. Vil anbefale skinoren, ettersom den har veldig få bivirkninger iforhold til andre kremer, huden blir ikke tør heller. Eneste jeg merker er litt kløe rett etter påføring. Mens når jeg gikk på f.eks epiduo så ble huden veldig rød og flassete.
Skogstrollet Skrevet 23. januar 2010 #14 Skrevet 23. januar 2010 Har prøvd denne, går og på Diane p-piller. Tetralasylen var jeg desverre ikke fornøyd med da jeg fikk et vanvittig utbudd med kviser og følte dette ikke ga seg. Gikk på de i ca 3 måneder og merker kun forverring desverre. Legen sa det kunne hende at dette hadde gitt seg om jeg hadde vært mer tålmodig og gått lenger på de. Følte Diane p-piller fungerer tidvis. Spesielt de første månedene etter at jeg begynte på de. Har per i dag ganske bra hud, tidvise utbrudd, men mye bedre enn det var noen år tilbake. Det eneste som virkelig har hjulpet for min del har vært laserbehandling. Virkelig å anbefale Holdt med bare noen få behandlinger.
Gjest Gjest_Hanna_* Skrevet 23. januar 2010 #15 Skrevet 23. januar 2010 Hva er det dere vasker og renser huden med når dere går på tetracykliner eller bruker Dalacin? Og man kan vel bruke sminke mens man går på dette?
Gjest Gjest Skrevet 6. mars 2010 #16 Skrevet 6. mars 2010 Jeg brukte Tetralysal i noen måneder før jeg valgte å slutte siden det ble veldig dyrt i lengden. Mens jeg gikk på det fikk jeg en veldig fin hud. Kvisene og de røde områdene forsvant helt. Når jeg sluttet kom dessverre både kvisene og den røde huden tilbake. Nå har jeg heller valgt Diane "p-piller". De er MYE billigere og fjerner kvisene mine helt. Hadde jeg hatt råd, ville jeg absolutt gått på Tetralysal ennå. De anbefaler jeg sterkt.
LadyStarlight Skrevet 7. mars 2010 #17 Skrevet 7. mars 2010 Jeg har gått på tetralysal i perioder opp igjennom årene, alt ifra et par mnd til litt over et halvt år. I førsten kan man nok merke at man får litt flere utbrudd, men så begynner det å bedre seg etterhvert. I tillegg til dette brukte jeg Skinoren i noen perioder, og Differin i noen perioder. Også brukte jeg Basiron Wash til å vaske ansiktet innimellom (men også vanlig ansiktsrens til uren hud). På dagen smurte jeg meg inn med ansiktskrem for de med uren hud For meg har det virket ganske bra, men kommer jo alltids noen kviser og slikt innimellom. I tillegg bruker jeg fast Differin hver kveld, og har gjort det i endel år nå. Jeg var plaget både i ansiktet, på brystet og ryggen. Om du bruker legemiddelet som heter Tetralysal kapsler vil jeg anbefale deg til å spørre legen din om du kan få Tetracyclin kapsler istedenfor, disse har det samme virkestoffet, men er veldig mye billigere enn Tetralysal (generisk bytte).
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #18 Skrevet 9. mars 2010 Er en grunn til at tetralysal er dyrere enn Tetracyclin. Går man på Tetracyclin så må man tenke på at man skal ta dette minst 1 time før man spiser eller 3 timer etter at man har spist. Litt dumt om morgenen, ettersom man må stå opp ekstra tidlig for å ta en pille. Ved bruk av tetralysal trenger man ikke å tenke på dette. Men er viktig å ikke drikke/spise melkeprodukter før og etter man tar disse pillene ettersom de da ikke vil ha noen effekt, dette gjelder både tetralysal og tetracyclin. Legen min sa også at når man gikk på tetralysal så var man ikke så utsatt for solbrenthet som når man gikk på tetracyclin. Men solarium måtte uansett unngås. Brukte selv for ett par år siden tetralysal mens jeg var i syden, og med en god solkrem så gikk det fint. Men det er selvfølgelig smak og behag og hvor stor pengesekk man har som avgjør hva man velger.
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2010 #19 Skrevet 9. mars 2010 Jeg fikk store problemer med sopp i underliv og ustabil mage etter å ha gått på Tetralysal i litt over to måneder. Det hjalp delvis på huden min, men i kombinasjon med Cerazette (som er hovedgrunnen til hudproblemene), merket jeg egentlig ikke så veldig forskjell.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. mars 2010 #20 Skrevet 30. mars 2010 Jeg fikk store problemer med sopp i underliv og ustabil mage etter å ha gått på Tetralysal i litt over to måneder. Det hjalp delvis på huden min, men i kombinasjon med Cerazette (som er hovedgrunnen til hudproblemene), merket jeg egentlig ikke så veldig forskjell. jeg har prøvd absolutt alt bortsett fra hestekuren itself, Roacutan. Fikk kviser når jeg rundet 20 år, byllelignende ekle saker spesielt i nederste del av ansiktet! Begynte derfor med kremer og har forøkt alt fra Basiron til Skinoren, som forøvrig ikke funker spesielt godt. Jeg synes Diane p-pillen funket bra, men etter 14 år av og på p-piller så tror jeg kroppen har godt av et lengre avbrekk. Men da popper også kvisene frem igjen.. Har forsøkt både Tetracyklin og Tetralysal som jeg synes er supereffektivt! Det tar en ukes tid så ser veldig forskjell. Det virker som talgproduksjonen stopper opp vips -ikke flere kviser. Men nå snart man slutter på det så kommer kvisene tilbake igjen. Grrrpmmff. Jeg er møkkalei og vurderer sterkt å ta den fæle kuren til høsten. Føler jeg er blitt for gammel til å slite med dette kvisegreiene i en alder av 32 år. Men det må nevnes at det visstnok har kommet en ny vidunderkrem/gel som legen min anbefaler, nemlig Epiduo Gel. Jeg har ikke forøkt den ennå men er kanskje verd et forsøk. Men tilbake til Tetralysal -det funker når man går på det og jeg hadde ingen bivirkninger men det hjelper fint lite når kvisene returnerer uka etter siste pille er brukt opp -for jeg kan ikke tenke meg at legene anbefaler å bruke dette legemiddeletet over lengre tid(les år)...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå