Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med å få fjernet øyesminken min skikkelig. Bruker bomullpads og rensevæske. Og våtserviett etterpå. Likevel ender jeg opp med svarte ringer under øynene dagen etterpå.

Noen som har noen tips til hva dette kan skyldes og hva jeg bør gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å prøve The Balm Eye-Make Up Break Up? Den er som en leppepomade som du "smører" på også vasker du av etter det. Deretter kan du for sikkerhetsskyld bruke en vanlig sminkefjærner. Etter at jeg begynte med dette har jeg ikke hatt noe maskararester om morgenen.

Gjest Christabelle
Skrevet

Så rart, jeg bruker én våtserviett på begge øynene, og alt fordufter. Jeg bruker som regel Simple renseservietter. Kanskje prøve det?

Skrevet

Jeg bruker Decleor sitt rensevann for sensitiv hud til å fjerne øyesminke med. http://www.cheapsmells.com/viewProduct.php...rs&id=10682

Bruker litt på en bomullsdott og all sminken forsvinner! I nødsituasjoner så hender det er jeg bruker simple renseservietter, men de svir litt siden jeg har veldig sensitiv hud rundt øynene.

Er du veldig nøye med å få fjernet maskaraen innerst på øyevippene? Jeg merker der er ofte der det sitter igjen hvis jeg slurver. Lat som at du påfører maskara på, bare med renseservietten, hvis du skjønner. Da forsvinner alt ;)

Gjest Christabelle
Skrevet
Jeg bruker Decleor sitt rensevann for sensitiv hud til å fjerne øyesminke med. http://www.cheapsmells.com/viewProduct.php...rs&id=10682

Bruker litt på en bomullsdott og all sminken forsvinner! I nødsituasjoner så hender det er jeg bruker simple renseservietter, men de svir litt siden jeg har veldig sensitiv hud rundt øynene.

Er du veldig nøye med å få fjernet maskaraen innerst på øyevippene? Jeg merker der er ofte der det sitter igjen hvis jeg slurver. Lat som at du påfører maskara på, bare med renseservietten, hvis du skjønner. Da forsvinner alt ;)

Ja, den er også veldig god. Den bruker jeg etterpå. Eller Milk'en. Jeg synes forøvrig at det er lettere å bare dra fram en serviett og rense med "ordentlige" saker etterpå :) Men så har ikke jeg sensitive øyne, så jeg slipper unna med hva som helst.

Gjest Christabelle
Skrevet (endret)

Jeg tenker at kanskje det er mascaraen din som ikke vil av? Hvilken bruker du og hvor mye?

Eller eyeliner? Jeg har ofte problemer med å få vekk fettrike kajaler. Prøv noe oljete (som du fjerner med renseprodukt etterpå) siden olje løser opp olje. Hvis du bruker det, da.

Endret av Christabelle
Skrevet
Ja, den er også veldig god. Den bruker jeg etterpå. Eller Milk'en. Jeg synes forøvrig at det er lettere å bare dra fram en serviett og rense med "ordentlige" saker etterpå :) Men så har ikke jeg sensitive øyne, så jeg slipper unna med hva som helst.

Heldiggris ;) Men ja, av sånne renseservietter som selges på rema er uten tvil simple den beste! Prøvde en gang loreal, jeg ble helt rød og nuppete rundt øynene :S

Gjest Christabelle
Skrevet
Heldiggris ;) Men ja, av sånne renseservietter som selges på rema er uten tvil simple den beste! Prøvde en gang loreal, jeg ble helt rød og nuppete rundt øynene :S

Huff, jeg har prøvd mye rart selv. Er veldig fornøyd med Simple. Jeg gir blanke i hva slags servietter jeg bruker siden jeg

1. Ikke reagerer på noe

2. Renser etterpå uansett

3. Har nok av andre ting å bruke penger på :fnise:

Rød og nuppete? Hjelp. Jeg som trodde de skulle fylle inn rynkene med kollagen :filer:

Skrevet
Huff, jeg har prøvd mye rart selv. Er veldig fornøyd med Simple. Jeg gir blanke i hva slags servietter jeg bruker siden jeg

1. Ikke reagerer på noe

2. Renser etterpå uansett

3. Har nok av andre ting å bruke penger på :fnise:

Rød og nuppete? Hjelp. Jeg som trodde de skulle fylle inn rynkene med kollagen :filer:

hehe :D

Gjest Gjest_Lillemy2_*
Skrevet

Takk for gode tips! Dette skal testes ut. Cristabelle: Jeg bruker Maybelline sin Define-a-lash mascara, ikke vannfast. Kjenner du til denne? Ellers bruker jeg vanlig, "tørr" eyeliner. Men ja, mulig jeg bruker litt mye mascara...:)

Skrevet

Har hørt om folk som bruker pampers servietter, er det noe ? ^^ jeg tørr ikke prøve selv, sensative øyner som tar fyr når jeg vandrer bort i fra min faste (over priset) sminke fjerner.

Skrevet

om det funker, vet jeg ikke. Men Libero sine er ihvertfall bedre for sensitiv hud i følge Grønn Hverdag. De "ligner" litt på sminkeservietter i strukturen, men om de fjerner sminken godt nok, vet jeg ikke.

Gjest Christabelle
Skrevet
Takk for gode tips! Dette skal testes ut. Cristabelle: Jeg bruker Maybelline sin Define-a-lash mascara, ikke vannfast. Kjenner du til denne? Ellers bruker jeg vanlig, "tørr" eyeliner. Men ja, mulig jeg bruker litt mye mascara...:)

Aldri prøvd ..

Skrevet

Jeg bruker vannfast øyenmakeup, og er veldig fornøyd med Pre-cleanse fra Dermalogica, en oljebasert makeup-fjerner som fjerner alt av makeup uten at du behøver å gni. Ikke vær bekymret for at oljene skal skade huden din, pre-cleanse har ikke gjort min fete kombinasjonshud verre, tvert i mot. Det er jo meningen at du skal rense huden med din vanlige rens etterpå, så oljene blir ikke liggende igjen på huden.

Anbefales spesielt til de som bruker foundation som sitter godt, jeg bruker "Forever" fra Dior, og en oljebasert sminkefjerner må til for å få den helt vekk.

Gjest Christabelle
Skrevet
Jeg bruker vannfast øyenmakeup, og er veldig fornøyd med Pre-cleanse fra Dermalogica, en oljebasert makeup-fjerner som fjerner alt av makeup uten at du behøver å gni. Ikke vær bekymret for at oljene skal skade huden din, pre-cleanse har ikke gjort min fete kombinasjonshud verre, tvert i mot. Det er jo meningen at du skal rense huden med din vanlige rens etterpå, så oljene blir ikke liggende igjen på huden.

Anbefales spesielt til de som bruker foundation som sitter godt, jeg bruker "Forever" fra Dior, og en oljebasert sminkefjerner må til for å få den helt vekk.

Jeg er også fornøyd med PreCleanse. Bruker den dog ikke til øynene, men ansiktet.

Skrevet

Den har jeg også brukt i det siste, og har samme problemet. Ha pleid å bruke 2000 calories fra max factor, den gir mer volum OG er lettere å ta vekk. Kjøper ikke Define-a-lash igjen.

Skrevet

Jeg har ikke det problemet da jeg bruker Clinique High Impact mascaraen, og den går av i lunkent/varmt vann. Kjempekjekt :)

Jeg har også rensevannet fra Decleor, men kan ikke bruke det no særlig rundt øynene. Får jeg bare litt inn på selve øyet svir det skikkelig! Og jeg har egentlig ikke ømfintelige øyne, har brukt mye rart opp gjennom tidene og har aldri reagert på noe annet enn rensevannet og rensemelken fra Decleor.

Er veldig glad i Decleor sånn ellers da, så det er sagt :)

Skrevet (endret)
Jeg har ikke det problemet da jeg bruker Clinique High Impact mascaraen, og den går av i lunkent/varmt vann. Kjempekjekt :)

Jeg har også rensevannet fra Decleor, men kan ikke bruke det no særlig rundt øynene. Får jeg bare litt inn på selve øyet svir det skikkelig! Og jeg har egentlig ikke ømfintelige øyne, har brukt mye rart opp gjennom tidene og har aldri reagert på noe annet enn rensevannet og rensemelken fra Decleor.

Er veldig glad i Decleor sånn ellers da, så det er sagt :)

Har du brukt nøyaktig det rensevannet som jeg linket til? Det er det som er for sensitiv hud, og jeg synes det er merkelig hvis noen reagerer på det... Hvis du derimot har brukt toneren til å fjerne sminke med kan jeg skjønne at det svir i øynene :P

Endret av Heidie
Skrevet
Har du brukt nøyaktig det rensevannet som jeg linket til? Det er det som er for sensitiv hud, og jeg synes det er merkelig hvis noen reagerer på det... Hvis du derimot har brukt toneren til å fjerne sminke med kan jeg skjønne at det svir i øynene :P

Jada, Decleor Cleansing Water, samt Decleor Cleansing Milk. Begge er laget for både ansikt og øyne :)

Rensemelken var totalt uaktuelt å ha i nærheten av øynene, det svei og var vondt og øynene rant lenge etterpå. Rensevannet kan jeg bruke til å fjerne øyenskygge om jeg bare er forsiktig, men å bruke den no særlig til mascarafjerning fungerer dårlig. Jeg klarer i hvert fall ikke å fjerne mascara skikkelig uten å få væsken inn i øynene.

Er blant annet derfor jeg kun bruker Clinique High Impact-mascaraen nå, siden den går av med vann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...