Gjest hanna28 Skrevet 20. november 2009 #1 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg har vært singel et par år nå, etter et langt forhold med en med klare psykopatiske trekk, som i tillegg var utro både titt og ofte. Jeg fant aldri noe konkret å ta han på utover magefølelsen. Vel, det ble omsider slutt, og takk og lov for det. I ettertid skyr jeg den type personlighet som pesten, og heldigvis for det ! Likevel så går jeg fem på hver gang. De jeg dater viser seg å dobbeldate i stor skala, bare være ute etter elskerinne, eller være eksperter på gode ord. Jeg tiltrekker meg altså playere og badboys, og de få som ikke er det, er enten konstant rastløse og vil helst bo på en annen kant av landet, eller de skal på ingen måte ha barn eller gifte seg under noen omstendigheter. Gode råd er selvsagt å beholde buksa på til du er sikker på intensjonene til mannen, den er jeg helt med på. Likevel syns jeg denne tendensen er skremmende, og jeg vet ikke hvordan jeg skal tolke signaler som gis. Etter å ha gått på en smell mange ganger, blir man dessverre grunnleggende skeptisk og livredd for å enda en gang få seg en på trynet, å bli såret enda en gang. Noen tips her, til hvordan jeg kan styre unna playere, badboys og de som bare vil ha meg på gress inntil den de egentlig vil ha dukker opp ? Hvordan avsløre dobbeldatere tidlig ? Har avslørt noen, men det er neimen ikke lett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest saka Skrevet 20. november 2009 #2 Del Skrevet 20. november 2009 Hvis du er drittsekkmagnet sender du ut feil signaler. Veldig få menn (ikke engang drittsekker) sjekker opp damer bare fordi de ser sexy ut. Det må noe mer til .... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS hanne28 Skrevet 20. november 2009 #3 Del Skrevet 20. november 2009 TS her. Ja, det har du rett i. Det er snakk om nettdating, da jeg ikke hverken i jobbsituasjon eller omgangskrets (er ikke på byen) treffer menn på den måten, og ser det som den muligheten jeg har i en travel hverdag til å ha sjans til å treffe en potensiell. Og jeg er klar over at noe av problemet nok ligger i jakten mange menn liker på nettet. Jeg er ikke interessert i spill og dobbeldating, møter jeg en så møter jeg han til jeg vet om jeg (og han) er interessert i noe mer seriøst og om det utvikles følelser, men det viser seg stadig at motparten har flere i ilden på en gang. Ikke har jeg datet så mange heller på to år, jeg gidder ikke møte noen bare fordi vi har skrevet to ord, så jeg prøver å bli litt kjent først, men det hjelper jo lite om de har en fin profil og fremtoning når det er flere inne i bildet og intensjonen tydeligvis er en annen enn min. Jeg er tydeligvis helt håpløs på dette, og som sagt skjønner jeg at nettet er mye av årsaken, det er vel som å gå på byen, oddsen for å finne noe seriøst er ikke så stor. Men med minimale andre steder å treffe noen på i en hektisk hverdag er det altså muligheten jeg da har for tiden, og jeg tar gjerne imot tips til hvordan man luker ut disse som virker så greie og sier mye pent på en ovebevisende måte, helt til man skjønner at de har sagt det samme til fire andre samme uka. Jeg er vel ikke en spesielt sart og forsiktig person heller, så jeg har aldri hørt at jeg utstråler usikkerhet, men at jeg er mye mer utadvendt enn de fikk inntrykk av i profilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest saka Skrevet 20. november 2009 #4 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg synes du skal være som du er. Det å "ufrivillig" sende ut signaler er faktisk ikke spesielt sunt (det har en egen diagnose i DSM IV) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 20. november 2009 #5 Del Skrevet 20. november 2009 Når man har prøvd noe mange ganger og det ikke funker som det skal, er det på tide å endre strategi. Så. Ta en gjennomgang på hvilke menn du har kontakt med. Hva er det som gjør at du liker disse? Tar du selv kontakt med menn på nett? Dersom du ikke gjør det, burde du prøve å ta kontakt med en av de som du vanligvis ikke ville tatt kontakt med. For mange menn er nettsteder en arena for å skaffe seg sex, men for alle de andre er det et sted for å finne kvinnen i sitt liv. Det er disse du bør legge an på. Finn dem. *løsningsfokusert* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TShanne28 Skrevet 20. november 2009 #6 Del Skrevet 20. november 2009 Ja, jeg har nok lagt om mye, uten at det ser ut til å fungere. Jeg tar sjelden kontakt selv, og det er vel der problemet med nettet kommer inn syns jeg, det er vanskelig å finne en man virkelig har lyst til å bli bedre kjent med. Man skal jo syns det man ser er om ikke annet OK, og det han skriver om seg selv bør jo helst være litt av det samme jeg selv ser etter for at det å selv ta kontakt med noen skal være aktuelt. Så stort sett svarer jeg, og de jeg svarer er jo de som bor i nær avstand, da jeg ikke får flyttet stort på meg, aldersmessig er jeg fleksibel. Jeg styrer unna de som ser veldig bra ut, det er jo en fordom jeg har, men erfaringsmessig er det da såpass mange om beinet at jeg ikke gidder konkurransen. Så der har jeg gjort en endring, men man trenger jo langt ifra se ut som en gud for å oppføre seg slik jeg har erfart. Jeg er sikkert for åpen for fort, jeg er sikkert for ærlig, og jeg er sikkert for redd for å bli såret, og når jeg tror vi har en felles forståelse om at vi har en god kjemi, så skjønner jeg jo fort det at dette med sex er en greie, og det er der det ryker tror jeg, kombinasjonen der. De prøver seg, jeg liker dem og syns faktisk at dette med å finne ut om sexen fungerer er litt relevant før man vurderer forhold, men neida......der ryker det, for da blir jeg elskerinne isteden. Hvor lenge må man egentlig blånekte å overnatte, for guds skyld styre både seg selv og mannen langt unna alkohol og andre festligheter som kan føre til at man mister dømmekraften, og holde buksa på når man liker noen og har god kjemi for å være sikker på at han ikke er en player ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #7 Del Skrevet 20. november 2009 Hvordan er kjangsene for at du drikker en del selv og er ganske så "party party" aktig? Badboys drar på fylla langt oftere enn de som er litt snillere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TShanne28 Skrevet 20. november 2009 #8 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg går ikke på byen, og drikker minimalt, og i tilfelle alltid bare litt i en hjemme-hos-situasjon, så det er ikke sjans i havet for at jeg blir i party-party-humør pga alkohol. Jeg styrer også unna ivrige partyboys, da vi ikke har noe felles, men hva de gjør som single kan jeg jo ikke legge meg opp i, og de fleste drar jo på by'n om ikke annet en gang iblandt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #9 Del Skrevet 23. november 2009 Jeg tror det viktigste er at du maa gjore et fundamentalt arbeid med selvfolelsen din (som i opplevlese av verdi i deg selv) og selvtillitten din (som i mestringsfolelse og tro paa deg selv). Jenter generelt har en tiltrekning til badboys men et saa konsekvent monster tyder klart pa at noe i deg soker dette og det er det erfaringsmessig jenter med en eller annen form for issues med selvbildet som gjor. Vaer dog oppmerksom pa at man kan ha stor selvtillitt pa overfalten uten a se at man under overflaten har en del issues. Du ma ogsa se narmere pa hva det er disse gutta gir deg. Er det behovet for spenning, at de ikke kan kontroleres, at de fucker opp livet ditt med dem etc? Om dating kan du kanskje finne noe bra her. De har en del bra for damer: charismaatips.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #10 Del Skrevet 23. november 2009 Hvorfor ikke la vær å være så kresen. Finn deg en middels pen mann, så går alt fint. Det er ofte de selvhøytidelige/pene guttene som er/utvikler seg til å bli rasshøl. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 23. november 2009 #11 Del Skrevet 23. november 2009 Hvorfor ikke la vær å være så kresen. Finn deg en middels pen mann, så går alt fint. Det er ofte de selvhøytidelige/pene guttene som er/utvikler seg til å bli rasshøl. Det er like dustete å si som å si at pene jenter er dumme og overfladiske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. november 2009 #12 Del Skrevet 23. november 2009 Det er like dustete å si som å si at pene jenter er dumme og overfladiske! Hvorfor er det dustete å påstå? Gjesten skriver "Det er ofte de selvhøytidelige/pene guttene som er/utvikler seg til å bli rasshøl." Det er stor grad av sannhet i dette når man bruker uttrykket ofte. Og akkurat det samme gjelder garantert for pene jenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_nissemor_* Skrevet 23. november 2009 #13 Del Skrevet 23. november 2009 Det er ikke ts som må forandre seg, endre strategi eller noe annet. Det er disse mennene det er noe galt med, og det er DE som må forandre seg! Det er noe fundamentalt galt med dagens menn (og noen kvinner, selvsagt). Hva har skjedd med dem? Har inntrykk av at menn er litt sånn enten eller: Enten kjernekarer eller megadrittsekker. Kjernekarene er som regel opptatt. Dessverre er de fleste menn i dag noen bortskjemte, ufølsomme drittsekker som ikke vet noe om hva som er viktig livet i det hele tatt. Derfor har jeg valgt å leve resten av livet alene. Jeg har blitt veldig skuffet over dere menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #14 Del Skrevet 23. november 2009 Bare gode erfaringer fra nettdating. Har hun forholdt meg til en av gangen og brukt tid å bli kjent før treff/date. Pratet om alt mellom himmel og jord, ikke direkte utspørring. "Dessverre" stemte ikke kjemien fØr med nr 20 (ca), men da til gangs Tror nesten jeg tok kontakt med alle de jeg fikk kontakt med utover bla-bla.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 23. november 2009 #15 Del Skrevet 23. november 2009 Hvilke fordeler kan man få ved å misbruke sin bevissthet om at man er pen? Man trenger ikke å være pen for å oppføre seg som en drittsekk. Det har ikke noe med utseendet å gjøre, men med tankegang å gjøre. Hvor mange er mange? Har du en link til et seriøst forskningsresultat som sier noe om dette? Hva legger du i begrepet selvinnsikt, forresten? Man kan få en masse fordeler av å være pen - såpass vet sikkert du også. Men jeg er enig i at en drittsekk er en drittsekk uavhengig av rase og utseende. Slike forskningsresultater er stort sett verdiløse uansett. Typiske kjennetegn ved mennesker som har høy selvinnsikt - intuitiv intelligens, er at de er følsomme overfor egne verdier, er meget bevisste på egne følelser, er selvmotiverte, klar over egne sterke og svake sider, og har en velutviklet selvfølelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 24. november 2009 #16 Del Skrevet 24. november 2009 Og vips var dette nok en tråd om Steinar40 TS: Det som gjør at vi går inni det samme mønsteret gang på gang er gjerne små ubevisste valg og signaler. Jeg tror du ville hatt stor glede av en coach, eller en psykolog, som kan hjelpe deg å sortere ut hva det er som ligger bak valgene du gjør. Jeg sier ikke at du er psykisk sjuk, eller noe, jeg sier bare at det ikke er noen skam å søke profesjonell hjelp til å finne nøkkelen til egen oppførsel og egne mønster - dessuten er den eneste personen du kan endre deg selv. Jeg tenker også at det kan være en ide å sette opp noen kriterier for deg selv: Hva er det du er ute etter når du søker en mann? Lag ei liste over hva han må ha og ikke gjør unntak. Og når det gjelder sex.. det er trist, men det lønner seg å holde igjen litt slik at du har en sjanse til å bli litt bedre kjent med ham. Har dere lyst på hverandre så tåler dere å vente i fjorten dager Og sist men ikke minst: Velg selv. Søk opp menn iditt område, les profilene og ta kontakt sjøl. Da er det du som velger og ikke du som blir valgt. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 25. november 2009 #17 Del Skrevet 25. november 2009 Og vips var dette nok en tråd om Steinar40 TS: Det som gjør at vi går inni det samme mønsteret gang på gang er gjerne små ubevisste valg og signaler. Jeg tror du ville hatt stor glede av en coach, eller en psykolog, som kan hjelpe deg å sortere ut hva det er som ligger bak valgene du gjør. Jeg sier ikke at du er psykisk sjuk, eller noe, jeg sier bare at det ikke er noen skam å søke profesjonell hjelp til å finne nøkkelen til egen oppførsel og egne mønster - dessuten er den eneste personen du kan endre deg selv. Jeg tenker også at det kan være en ide å sette opp noen kriterier for deg selv: Hva er det du er ute etter når du søker en mann? Lag ei liste over hva han må ha og ikke gjør unntak. Og når det gjelder sex.. det er trist, men det lønner seg å holde igjen litt slik at du har en sjanse til å bli litt bedre kjent med ham. Har dere lyst på hverandre så tåler dere å vente i fjorten dager Og sist men ikke minst: Velg selv. Søk opp menn iditt område, les profilene og ta kontakt sjøl. Da er det du som velger og ikke du som blir valgt. Lykke til Dytter fram denne. Bra råd TS! Vil i tillegg fortelle litt om min historie, fordi det kanskje kan hjelpe deg. Jeg var for mange år siden sammen med en svært lite sympatisk fyr. Da jeg endelig kom meg bort fra ham så jeg at jeg tiltrakk meg samme typen igjen, og igjen. Da måtte jeg stoppe og stikke fingern i jorda, var det meg eller var det dem? Det var meg. Jeg hadde kommet inn i et mønster hvor jeg var sikker på at jeg ikke fortjente bedre. Jeg var ikke verdt en mann som var god, snill, sympatisk og flott. Så jeg fikk dateforbud, av meg selv. Også begynte jeg å bli glad i meg selv, bygge opp selvfølelsen min og fylle livet med sunne gode ting som jeg trivdes med. Jeg rett og slett tok tak i og formet livet mitt. Det er ikke så dumt, TS... Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 25. november 2009 #18 Del Skrevet 25. november 2009 Vil i tillegg fortelle litt om min historie, fordi det kanskje kan hjelpe deg. Jeg var for mange år siden sammen med en svært lite sympatisk fyr. Da jeg endelig kom meg bort fra ham så jeg at jeg tiltrakk meg samme typen igjen, og igjen. Da måtte jeg stoppe og stikke fingern i jorda, var det meg eller var det dem? Det var meg. Jeg hadde kommet inn i et mønster hvor jeg var sikker på at jeg ikke fortjente bedre. Jeg var ikke verdt en mann som var god, snill, sympatisk og flott. Så jeg fikk dateforbud, av meg selv. Også begynte jeg å bli glad i meg selv, bygge opp selvfølelsen min og fylle livet med sunne gode ting som jeg trivdes med. Jeg rett og slett tok tak i og formet livet mitt. Det er ikke så dumt, TS... Lykke til! Det var nettopp dette jeg forsøkte å si i mitt innlegg - det er gjerne sånn at man er "skyld" i det sjøl fordi man ubevisst tror at man må være takknemmelig for all oppmerksomhet og gi mer enn man får. Jeg håper vi hører fra seg igjen TS og at du ikke har gitt opp tråden selv om den nesten ble kuppet her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 25. november 2009 #19 Del Skrevet 25. november 2009 Som jeg forstår TS så handler det om å tiltrekke seg drittsekker. Man kan ikke gjøre noe med drittsekkene, man kan gjøre noe med seg selv. Det kan være tøft å høre, jeg likte det ikke, at man må begynne med seg selv. Hvorfor tiltrekker jeg meg drittsekker, hva er det jeg utstråler, for selvfølgelig er det ubevisst, man ønsker ikke å tiltrekke seg drittsekker! Men, som også Suzy var inne på, har man kommet dithen at man ubevisst tror at det er alt man fortjener? At man kun funker i et forhold, som noens kjæreste? Da må man jobbe med seg selv, og å bli "drømmekjæreste" altså, en slik kjæreste en selv ville hatt. Og når man er drømmekjæreste selv, så tar en ikke til takke med hva som helst! Skjønner? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 25. november 2009 #20 Del Skrevet 25. november 2009 Som jeg forstår TS så handler det om å tiltrekke seg drittsekker. Man kan ikke gjøre noe med drittsekkene, man kan gjøre noe med seg selv. Det kan være tøft å høre, jeg likte det ikke, at man må begynne med seg selv. Hvorfor tiltrekker jeg meg drittsekker, hva er det jeg utstråler, for selvfølgelig er det ubevisst, man ønsker ikke å tiltrekke seg drittsekker! Men, som også Suzy var inne på, har man kommet dithen at man ubevisst tror at det er alt man fortjener? At man kun funker i et forhold, som noens kjæreste? Da må man jobbe med seg selv, og å bli "drømmekjæreste" altså, en slik kjæreste en selv ville hatt. Og når man er drømmekjæreste selv, så tar en ikke til takke med hva som helst! Skjønner? Måten du sier det på er interessant faktisk - hvorfor tiltrekker jeg meg drittsekker. Har du tenkt på om det ikke heller er at du er tiltrukket av drittsekker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå