Gjest abel Skrevet 20. november 2009 #1 Del Skrevet 20. november 2009 det finns 20 typer mennesker; de som forstår binære tall og de som ikke gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cumulus Skrevet 20. november 2009 #2 Del Skrevet 20. november 2009 det finns 20 typer mennesker; de som forstår binære tall og de som ikke gjør det Trodde det var 10 jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 20. november 2009 #3 Del Skrevet 20. november 2009 det finns 20 typer mennesker; de som forstår binære tall og de som ikke gjør det Jeg likte ikke matematikk i skolen. Min måte å lære på er å få forklaringer og historie på hvorfor ting er som de er. Det fikk vi aldri i skolen: a) Hvorfor heter det binært? b) Hvordan tenker vi da? c) Hva kan vi bruke det til? Eksempler? d) Trene selv og diskutere med andre! http://no.wikipedia.org/wiki/Bin%C3%A6rt_tallsystem Sukk...da ville matematikkundervisningen vært interessant for meg. Heldigvis hentet jeg meg inn igjen, ved å fatte interesse for makroøkonomi og annen økonomi. Jeg tror at så veldig mange flere ville like matematikk dersom måten å undervise og forklare på revolusjoneres, og tilpasses til mange forskjellige enkeltmennesker. Da kan det bli interessant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest saka Skrevet 20. november 2009 #4 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg likte ikke matematikk i skolen. Min måte å lære på er å få forklaringer og historie på hvorfor ting er som de er. Det fikk vi aldri i skolen: a) Hvorfor heter det binært? b) Hvordan tenker vi da? c) Hva kan vi bruke det til? Eksempler? d) Trene selv og diskutere med andre! http://no.wikipedia.org/wiki/Bin%C3%A6rt_tallsystem Sukk...da ville matematikkundervisningen vært interessant for meg. Heldigvis hentet jeg meg inn igjen, ved å fatte interesse for makroøkonomi og annen økonomi. Jeg tror at så veldig mange flere ville like matematikk dersom måten å undervise og forklare på revolusjoneres, og tilpasses til mange forskjellige enkeltmennesker. Da kan det bli interessant. OK, dette var et litt kokkett svar, men greit nok (eller som nilsgunnarlie sier: d e flott d .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 20. november 2009 #5 Del Skrevet 20. november 2009 det finns 20 typer mennesker; de som forstår binære tall og de som ikke gjør det Godt forsøk! Beklager å måtte skuffe deg, men det finnes 10 typer mennesker; de som forstår binæretall og de som ikke gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest saka Skrevet 20. november 2009 #6 Del Skrevet 20. november 2009 Godt forsøk! Beklager å måtte skuffe deg, men det finnes 10 typer mennesker; de som forstår binæretall og de som ikke gjør det. okeida, hva skal vi med atomfysikere ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 20. november 2009 #7 Del Skrevet 20. november 2009 okeida, hva skal vi med atomfysikere ... Man trenger vel ikke være atomfysiker for å skjønne binære tall (selv om jeg har hatt fysikk på atomnivå), man kommer langt med å være sisteårs dataingeniørstudent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abel Skrevet 20. november 2009 #8 Del Skrevet 20. november 2009 Godt forsøk! Beklager å måtte skuffe deg, men det finnes 10 typer mennesker; de som forstår binæretall og de som ikke gjør det. flink pike !!! (dette var øvelsens hensikt ...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maxtor Skrevet 20. november 2009 #9 Del Skrevet 20. november 2009 det finns 20 typer mennesker; de som forstår binære tall og de som ikke gjør det epic fail. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. november 2009 #10 Del Skrevet 20. november 2009 Man trenger vel ikke være atomfysiker for å skjønne binære tall (selv om jeg har hatt fysikk på atomnivå), man kommer langt med å være sisteårs dataingeniørstudent. Faktisk så tror jeg det holdt med å være første- eller annetårs ingeniørstudent. Mener vi hadde en del om binære tall da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 20. november 2009 #11 Del Skrevet 20. november 2009 OK, dette var et litt kokkett svar, men greit nok (eller som nilsgunnarlie sier: d e flott d .. Ja, hva gir du meg da. Følte for å si det, i disse matematikktider (om du har fått med deg diverse matematikkprogram og debatter den siste tiden)... Beklager om du ikke fikk det svaret du ønsket deg i forhold til binære tall. :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SmallTalk Skrevet 20. november 2009 #12 Del Skrevet 20. november 2009 (endret) Faktisk så tror jeg det holdt med å være første- eller annetårs ingeniørstudent. Mener vi hadde en del om binære tall da. Jeg hadde binære tall i Digitalteknikken i 1. klasse. Men jeg må si at jeg begynner å få et mye bedre forhold til dem nå. Endret 20. november 2009 av SmallTalk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abel Skrevet 20. november 2009 #13 Del Skrevet 20. november 2009 Fikk nettopp d svaret jeg ønsket. Og jeg har aldri ment ment at jenter er dårligere matematikere enn gutter (snarere tvert imot). De må bare provoseres litt mer ..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ,- Skrevet 20. november 2009 #14 Del Skrevet 20. november 2009 De lærer vel binære tall på yrkesskole elektro, vel. Jeg mener til og med at det er litt binært i læreboka for tiendeklasse også. Eller 1010ende klasse, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #15 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg vil hevde at det finnes 3 typer mennesker; de som kan telle og de som ikke kan det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abel Skrevet 20. november 2009 #16 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg vil hevde at det finnes 3 typer mennesker; de som kan telle og de som ikke kan det. dette er faktisk dagens beste .. (håper du ikke er mann) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_line_* Skrevet 20. november 2009 #17 Del Skrevet 20. november 2009 Dette er faktisk pensum på ungdomsskolen! Riktignok ikke en stor del, men vi lærte da om det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #18 Del Skrevet 20. november 2009 Dette er faktisk pensum på ungdomsskolen! Riktignok ikke en stor del, men vi lærte da om det. Vi måtte pugge noen setninger om det. Men vi forsto det ikke, og hadde ingen lærere som forsto det heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest abel Skrevet 20. november 2009 #19 Del Skrevet 20. november 2009 i know, men hvis alle hadde husket pensum fra ungdomsskolen hadde ikke (frem) skrittspartiet hatt noen særlig oppslutning ... ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 20. november 2009 #20 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg kan vel strengt tatt ikke så mye om binære tall og hvordan de brukes, men jeg kan faktisk nok til at jeg skjønte spøken, så veldig komplisert var den nok ikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå