Gå til innhold

Aseksualitet

Anbefalte innlegg

Skrevet
asexualitet er ikke det samme som nedsatt sexlyst, om det er slik du tenker.

Jo, det er det vel... I alle fall til en viss del. Nedsatt sexlyst kan jo bety alt lav til absolutt null sexlyst. Aseksualitet er vel heller ikke alltid "permanent". Det er ganske uvanlig å ha en ikke-eksisterende seksualitet. Vi har alle en kropp - og det er ganske ekstremt å ALDRI reagere fysisk på ulike stimuli. Da er det som oftest noe som er galt, enten fysisk eller psykisk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jo, det er det vel... I alle fall til en viss del. Nedsatt sexlyst kan jo bety alt lav til absolutt null sexlyst. Aseksualitet er vel heller ikke alltid "permanent". Det er ganske uvanlig å ha en ikke-eksisterende seksualitet. Vi har alle en kropp - og det er ganske ekstremt å ALDRI reagere fysisk på ulike stimuli. Da er det som oftest noe som er galt, enten fysisk eller psykisk.

Her er historien til en aseksuell http://www.klikk.no/helse/allmenn/article481917.ece, kanskje det får opp øynene dine litt.

Skrevet

Visst går det an. Jeg er 26 år og aseksuell, jeg har ingen lyster selv om jeg er frisk som en fisk ellers. Jeg har godtatt at sånn er jeg, og er fornøyd med livet mitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...