Gjest Elle27 Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Er ei jente på 27 år som er veldig babysyk! Har lyst å begynne å prøve nå, men studerer fortsatt. Er ferdig til sommeren og har allerede fått jobb etter noen uker sommerferie. Det er kanskje dumt å planlegge graviditet så fort etter å begynne i ny jobb. Men jeg har hatt lyst på barn i maaange år allerede. I tillegg vil jeg gjerne ha 4 stk (viss vi skulle være så heldige), så jeg vil begynne så fort som mulig. Blir ikke helt klok på reglene som jeg sitter og leser på. Er det sånn at når jeg går ut i permisjon så må jeg ha jobba 6 av de siste 10 mnd? Så blir permisjonspengene mine regna ut fra lønnen min de 6 mnd? La oss si at jeg blir gravid i juli og at jeg er heldig og kan jobbe nesten frem til fødsel i april. Da har jeg jobba 7-8mnd de siste 10 mnd, sant? Blir pengene da regna ut fra de siste 6 mnd mine? Heeeelp, I need somebody!!!
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 21. november 2009 #2 Skrevet 21. november 2009 Ja såvidt jeg har forstått det så er det riktig det du skriver. KJØR på! :-)
Lourdes Skrevet 22. november 2009 #3 Skrevet 22. november 2009 Jeg er ingen ekspert, men jeg tror du har forstått reglene riktig. Det jeg anbefaler er å hvertfall ha fått en jobb før du blir gravid. Blir du gravid nå mot slutten av studiene og ikke rekker å jobbe litt først, så blir det trangt økonomisk. Du får da ikke penger av lånekassa (med mindre du fortsetter å studere) og ikke permisjonspenger fra arbeid. Lurer på om det er da du får en sånn egengangsstønad fra NAV jeg, men det er ikke mye. Det er kjedelig å vente når man er babysyk, men det kan være verdt ventingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå