Minmy Skrevet 21. august 2003 #1 Del Skrevet 21. august 2003 Hmm, jeg vet ikke helt om dette er rett forum, men jeg fant ikke noe mer passende i farten... Jeg funderer på en ting, når/om dere kjöper interiörblader, hva slags artikler önsker dere da å lese om? Og hvorfor kjöper dere dem? Er det for å se på de fine bildene eller håper dere også å fine gode tips og råd som dere selv kan bruke? Eller er det faktisk sånn at de fine bildene inspirerer dere til å legge ned mer tid og penger på deres egne hjem? Er det artikler dere savner i disse bladene? Selv savner jeg artikler som gir konkrete tips og råd om hvordan man (uten mye penger) kan lage en egen stil hjemme, jeg synes at oftest så er det mer "kjöp dette så blir det fint hos deg også", atså mest produktråd. Synspunkter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 21. august 2003 #2 Del Skrevet 21. august 2003 Jeg har sluttet å kjøpe interiørblader, jeg. I stedet kjøper jeg bøker av typen "Bo bra på liten plass" o.l. Er egentlig ikke interessert i reklame på glanset papir og ting som koster masse penger. De norske magasinene er verst. Har aldri likt Bonytt f.eks. Men i Danmark har de en del OK blader/magasiner. Hvis noen ville ha meg til å kjøpe et sånt magasin, så måtte det vært flere "gjør-det-selv"-artikler og ting med overkommelige priser. Gjerne litt tips og råd ang. farger og mønstre også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 21. august 2003 #3 Del Skrevet 21. august 2003 Abonnerer på Bonytt. Både fordi jeg får ideer, men også fordi jeg liker å lese om stiler som er fjern fra vår. Har fått mye tips fra Bonytt, både til innredning her hjemme og på hytten. Det mest negative med Bonytt: Jeg syntes hjemmene de presenterer er enten kjempesvære med rådyre møbler, eller så er det knøttsmå leiligheter, gjerne med flerbruksrom. Personlig savner jeg litt mer "vanlige" hus, ihvertfall hva størrelse og kostnader angår. Men rådyre løsninger kan ofte kopieres på en billig - og bra - måte! "arver" ukeblader som Hjemmet og Norsk Ukeblad hvis og når jeg vil. Det finnes en del ok interiørreportasjer i de bladene også, men jeg foretrekker altså Bonytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nefertiti Skrevet 21. august 2003 #4 Del Skrevet 21. august 2003 Jeg liker å se på fine bilder av perfekte og ryddige hus :D Får meg til å drømme om at sånn skal jeg få det en dag! Ellers liker jeg godt å lese om konkrete tips til hvordan jeg skal få det sånn. Gjerne små detaljer og den slags er jeg glad i. Lange artikler i interiørblader leser jeg veldig sjeldent. Da må det være virkelig interessant. Nå må det sies at det er veldig sjeldent jeg kjøper sånne blader (er jo så immari dyre!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 21. august 2003 #5 Del Skrevet 21. august 2003 Lea, pappan min får et blad i posten hver mnd: "Gjør det selv" hvor man får oppskrifter på alt mellom himmel og jord, dette bladet må da være midt i blinken for deg? Over til spørsmålet: Jeg liker å se reportasjer som beskriver hus/leiligheter, rom for rom, gjerne før/etter fotoserier! (skjønt ikke alle hus/leiligheter er like morsomme å se ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 21. august 2003 #6 Del Skrevet 21. august 2003 Jeg har kjøpt dette "Gjør-det-selv"-bladet noen ganger, men det blir litt for mye av det gode liksom. Blir ikke nok interiør. Jeg vil ha litt av hvert jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 21. august 2003 #7 Del Skrevet 21. august 2003 I det siste har jeg kjøpt alle blader med balkong/terrasse på forsiden :oops:. (Kjøper nok blader/bøker med dette temaet for 500 - 1.000 pr. mnd.). Jeg liker bildene samtidig som jeg gjerne leser lange artikler. Kan kose meg en uke med samme blad, så jeg synes det er verdt pengene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eline Skrevet 21. august 2003 #8 Del Skrevet 21. august 2003 Jeg pleier å lese Maison. Syntes dette er ett bra blad. Det jeg savner mest er før og etter bilder. Gjerne mer med "vanllige hjem". Syntes det blir litt for mye overklasse liksom. Savner også flere tips til hvordan en innreder små rom. Jeg har f.eks. ikke soverom på 20-30 m2 som i bladene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minmy Skrevet 21. august 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 21. august 2003 Takk for svar, det bekreftet min mistanke - flere kjenner som meg at det rett og slett blir for mye "reklame" og for dyrt. (Og at responsen her på KG er absolutt best på dette tidspunktet.. ) Sov godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minmy Skrevet 21. august 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 21. august 2003 :oops: glemte å aktivere min Wink... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 22. august 2003 #11 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg pleier å lese Maison. Syntes dette er ett bra blad. Det jeg savner mest er før og etter bilder. Gjerne mer med "vanllige hjem". Syntes det blir litt for mye overklasse liksom. Savner også flere tips til hvordan en innreder små rom. Jeg har f.eks. ikke soverom på 20-30 m2 som i bladene! Jeg leser også Maison, og synes det er ett av de bedre bladene. Ble glad da jeg fant det, selv om det kanskje er litt mye luksus og eksklusive løsninger. En trenger jo ikke ta det helt ut dersom en bestemmer seg for å "herme", jeg henter ofte inspirasjon fra slike blader, men gjør selvfølgelig alt med min egen vri på. Synes forresten ofte det er veldig enten/eller på stil. Enten helt overlesset med møbler, krims og tunge gardiner, eller totalt minimalt og sterilt. Jeg liker ting enkelt rent, men med en del personlige detaljer som gjør det hele varmere og lunere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 22. august 2003 #12 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg liker å se på fine bilder av perfekte og ryddige hus Får meg til å drømme om at sånn skal jeg få det en dag! :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitterchick Skrevet 22. august 2003 #13 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg leser interiørblader når jeg er i ferd med å gjøre forandringer i leiligheten, for å få tips og inspirasjon. Som regel har jeg en idé om hva jeg ønsker, men vet kanskje ikke helt hvordan jeg skal løse det eller få tak i det nødvendige. Har lest Maison, men blir irritert over at skribentene faktisk har liten kunnskap om det de skriver om, samt at de ofte glemmer å skrive hvor/hvilket merke de forskjellige interiørene de presenterer er fra. I det siste kjøkkennr. er det rundt 5 kjøkken det ikke står noe om i innkjøpsguiden, og slike ting er jo kjekt å vite hvis man skal litt rundt og se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Manon Skrevet 22. august 2003 #14 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg liker også å få tips og inspirasjon når jeg leser interiørblader. Leser Maison jeg også, og synes vel at det er det som treffer meg best av de norske. Men ingenting slår de danske bladene Bo Bedre og Boligmagasinet. Her er det vanvittig mye lekkert, ting som så absolutt er min stil - og det er nevnt masse nett-adresser til butikker og leverandører. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Manon Skrevet 22. august 2003 #15 Del Skrevet 22. august 2003 Dobbelt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kame Skrevet 31. august 2003 #16 Del Skrevet 31. august 2003 Jeg er også fan av de danske magasinene - spes. Bo Bedre. De har også endel rimelige og smarte tips og triks innimellom. Ellers så er jeg faktisk fan av sånne nyhets-sider - altså med bilder og info om nyheter - enten det er sofaer, tepper, glass og service eller "dilldall"! (Heldigvis bor jeg såpass langt i periferien sånn at jeg ikke har mulighet til å handle slike dyre ting så ofte! ) Ellers må jeg også innrømme at ganske mange reklamer virker på meg..! Så jeg har ingen problemer med reklamer (eventuelt ENORME problemer med dem, alt etter hvordan man ser det!) - enten det er tannpastaen på TV2, nyheter innenfor kosmetikk eller de siste krystallglassene fra Orrefors! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 31. august 2003 #17 Del Skrevet 31. august 2003 Dersom vi skal pusse opp kjøper jeg gjerne interørblader somtar for seg akkurat det jeg er interessert i. F. eks før jul da vi skulle pusse opp badet, da kjøpte jeg blad som hadde tips om akkurat det. Ellers hender det at jeg kjøper et interiørblad bare for å ha noe å kose meg med, drømme meg bort litt.... Liker å se på detaljer, og få gode tips som nødvendigvis ikke behøver å være så dyrt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 31. august 2003 #18 Del Skrevet 31. august 2003 Jeg gidder ikke kjøpe Bonytt mer, har nemlig funnet det svenske "Hus och Hem" - kjempekoselig! Passer veldig bra for meg som har gammelt hus. Bonytt blir for mye funkis og fancy designting. Og hvorfor skal absolutt alle interiørene de viser ha en Le Corbusier stol i kuskinn???? Det jeg liker best er før og etter reportasjer - men det må være med planløsningstegninger, slik at man kan forstå hva som er hvor! Ombygginger av gamle hus er min favoritt. Og reportasjer fra hus som folk bor i. Ingenting er tristere enn nybygde hus hvor eierne har kjøpt alt nytt for at det skal "passe inn". Jeg liker huset mitt, med både nye og gamle ting, familiebilder - selv om det visstnok er helt utrendy...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå