Gjest Gjest_Miss_* Skrevet 20. november 2009 #1 Del Skrevet 20. november 2009 Venninnen til stedatteren min sier at hun skal ha Uggs støvletter, sånne de har på Skoringen (Emu støvletter), eller på Eurosko (ICU støvletter)http://www.eurosko.no/static/images/products/h09/0056.jpg Stedatteren min sier at det er ikke UGG, men etterlikninger. Venninnen er sur på henne, og sier at hun lyver. Er det riktig av venninnen å kalle alle støvletter som ser slik ut for UGGS? Er det stedatteren min som tar feil? Er det noen som vet noen plass det står noe om hva UGG støvletter er, slik at stedatteren kan vise sin påståelige venninne det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #2 Del Skrevet 20. november 2009 Ugg var orginalt en type sko fra Australia. Et firma skaffet seg retten til å "eie" den typen sko, noe mange klør seg i hodet av, og de er nå da den "ekte" UGG. Er ikke det ekte saueskinn i skoene, er de fake. UGG merkevare eller ei. Kort fortalt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #3 Del Skrevet 20. november 2009 http://ezinearticles.com/?The-History-of-U...ts&id=15708 Her er det fortalt bedre og på engelsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #4 Del Skrevet 20. november 2009 alt med ekte saueskinn er ugg. alt som er denim er dongeri.skulle bare levis vore ekte dongeri? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 21. november 2009 #5 Del Skrevet 21. november 2009 alt med ekte saueskinn er ugg. alt som er denim er dongeri.skulle bare levis vore ekte dongeri? Kanskje jeg misforstår et dårlig forsøk på sarkasme, tatt i betraktning at det er midt på natten og jeg er trøtt, jeg har vanskelig for å tro at dette var et seriøst innlegg. I tilfelle det var det, må jeg nesten få påpeke at du tydeligvis ikke har peiling på noe av det du skriver om. 1) Levis er et merke. Denim er navnet på stoffet jeans fra Levis er laget av, men det er ikke et opphavbeskyttet merkenavn. Denim er et annet ord for dongeri. 2)Ugg er, som Levis, et merke, hvis navn også er opphavbeskyttet. Kun sko av merket Uggs kan kalles Uggs. Saueskinn og Uggs er ikke synonymer. Saueskinn er,som denim, et materiale man lager noe av. Det kan brukes fritt om alle produkter som er laget av, gjett hva- saueskinn. Men om du kjøper en jakke av saueskinn, heller ikke et par sko av samme materiale, er det ikke Uggs, med mindre produktene kommer fra merket Uggs. Så, newsflash- denim er ikke et annet ord for bukser laget av Levis. Og Uggs er ikke et utenlandsk ord for saueskinn. Det forundrer meg stadig at folk svarer på ting, og synes å være svæt sikre på at de har rett, mens de ikke har peiling overhodet. Jeg vet ikke alt, det er mye jeg ikke har peiling på, men jeg har selvinnsikt nok til å innse at jeg ikke har peiling og dermed burde la være å svare. Om man absolutt MÅ svare på et spørsmål man ikke har kunnskap om, kan man i det minste ta seg bryet med å google litt, selv de som svarer basert kun på det de fant på Wikipedia i farta har gjort en innsats. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinana Skrevet 21. november 2009 #6 Del Skrevet 21. november 2009 Kanskje jeg misforstår et dårlig forsøk på sarkasme, tatt i betraktning at det er midt på natten og jeg er trøtt, jeg har vanskelig for å tro at dette var et seriøst innlegg. I tilfelle det var det, må jeg nesten få påpeke at du tydeligvis ikke har peiling på noe av det du skriver om. 1) Levis er et merke. Denim er navnet på stoffet jeans fra Levis er laget av, men det er ikke et opphavbeskyttet merkenavn. Denim er et annet ord for dongeri. 2)Ugg er, som Levis, et merke, hvis navn også er opphavbeskyttet. Kun sko av merket Uggs kan kalles Uggs. Saueskinn og Uggs er ikke synonymer. Saueskinn er,som denim, et materiale man lager noe av. Det kan brukes fritt om alle produkter som er laget av, gjett hva- saueskinn. Men om du kjøper en jakke av saueskinn, heller ikke et par sko av samme materiale, er det ikke Uggs, med mindre produktene kommer fra merket Uggs. Så, newsflash- denim er ikke et annet ord for bukser laget av Levis. Og Uggs er ikke et utenlandsk ord for saueskinn. Det forundrer meg stadig at folk svarer på ting, og synes å være svæt sikre på at de har rett, mens de ikke har peiling overhodet. Jeg vet ikke alt, det er mye jeg ikke har peiling på, men jeg har selvinnsikt nok til å innse at jeg ikke har peiling og dermed burde la være å svare. Om man absolutt MÅ svare på et spørsmål man ikke har kunnskap om, kan man i det minste ta seg bryet med å google litt, selv de som svarer basert kun på det de fant på Wikipedia i farta har gjort en innsats. Du er absolutt inne på noe! Har tenkt den tanken der selv mange ganger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Problematique Skrevet 21. november 2009 #7 Del Skrevet 21. november 2009 Uggs er opprinnelig navnet på sko fra et austraulsk selskap. Men når de begynte å bli populære, dukket det også opp kopier, som også blir kalt for Uggs. Likt med Converse; det er kun sko fra All Star som heter Converse, men man kaller også kopiene for Converse. Fordi de ser mer eller mindre like ut. Så jeg vil si at stedatteren din er uhøflig og burde si unnskyld til venninnen sin.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #8 Del Skrevet 21. november 2009 Fyren i nabogata heter Kristian. Naboen hans heter ikke Kristian selv om han ligner veldig på ham. Skjønner du det, skjønner du også hva jeg skal frem til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinana Skrevet 21. november 2009 #9 Del Skrevet 21. november 2009 Uggs er opprinnelig navnet på sko fra et austraulsk selskap. Men når de begynte å bli populære, dukket det også opp kopier, som også blir kalt for Uggs. Likt med Converse; det er kun sko fra All Star som heter Converse, men man kaller også kopiene for Converse. Fordi de ser mer eller mindre like ut. Så jeg vil si at stedatteren din er uhøflig og burde si unnskyld til venninnen sin.. Det er nok omvendt Converse er produsentens navn (forøvrig eid av Nike), modellen heter All Star. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Problematique Skrevet 21. november 2009 #10 Del Skrevet 21. november 2009 Flisespikkeri. Poenget er at man kaller alle sko som ser slik ut for Converse, uansett om det faktisk er Chuck Taylor All Star eller tekstilsko fra Ellos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 22. november 2009 #11 Del Skrevet 22. november 2009 Flisespikkeri. Poenget er at man kaller alle sko som ser slik ut for Converse, uansett om det faktisk er Chuck Taylor All Star eller tekstilsko fra Ellos. DU gjør kanskje det, men det er ikke korrekt å kalle hvilke som helst tøysko i den stilen for Converse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. november 2009 #12 Del Skrevet 22. november 2009 Sitat fra wikipedia: "The terms ugg boots, ugh boots and ug boots have been used as generic terms for sheepskin boots in Australia and New Zealand since at least the 1970s,[1][6] although individual accounts have suggested that the terms (or variations thereof) were employed earlier. The 1970s saw the emergence of advertising using the names,[1] but Brian Smith has stated that the boots were referred to as "uggs" long before the word was trademarked (in 1971),[10] and Frank Mortel claims to have been making ugg boots under the "ugg" name since 1958.[11].[12]" Dermed er alle slike saueskinnsstøvler opprinnelig kalt for uggs. Ergo har stedatteren din feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #13 Del Skrevet 22. november 2009 nettopp. alle med saueskinn er uggs. alt med dongeri er dongeri-jeans. skulle tatt seg ut at kun levis fikk lov å kalle sine bukser "jeans" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mur Skrevet 22. november 2009 #14 Del Skrevet 22. november 2009 "Dermed er alle slike saueskinnsstøvler opprinnelig kalt for uggs. Ergo har stedatteren din feil. " Er ICUstøvlettene lagd av saueskinn da? Er de ikke syntetiske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinana Skrevet 23. november 2009 #15 Del Skrevet 23. november 2009 nettopp. alle med saueskinn er uggs. alt med dongeri er dongeri-jeans. skulle tatt seg ut at kun levis fikk lov å kalle sine bukser "jeans" Hehe, moro! Flisespikker videre jeg: Jeans er en spesiell buksemodell som kan være laget i flere materialer, og altså ikke nødvendigvis dongery/denim. Så "alt" med dongery er ikke dongery-jeans. Hvor skal dette ende?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #16 Del Skrevet 23. november 2009 Og Rollerblades er egentlig ett merke, den korrekte betegnelsen er in-lines.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 23. november 2009 #17 Del Skrevet 23. november 2009 "Dermed er alle slike saueskinnsstøvler opprinnelig kalt for uggs. Ergo har stedatteren din feil. " Er ICUstøvlettene lagd av saueskinn da? Er de ikke syntetiske? ICU vet jeg ikke, men EMU er ekte saueskinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå