Supramundane Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Jeg har funnet en av 2009-kjolene som jeg virkelig har forelsket meg i, og vil i utgangspunktet gjerne ha denne. Men så er det sånn at de ikke har den inne - den må bestilles. Så da fikk jeg time hos Agape i byen her (Bergen) den 1.des, og vet ikke helt hva som skal skje da. Tar hun mål av meg og sender så inn bestilling? I tillegg fikk jeg beskjed om at man måtte betale 5000,- ved bestilling, men da betaler jeg for en kjole jeg ikke har fått prøvd en gang? Litt forvirret på hva jeg skal gjøre egentlig.. :klø: Noen tips?
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Jeg har funnet en av 2009-kjolene som jeg virkelig har forelsket meg i, og vil i utgangspunktet gjerne ha denne. Men så er det sånn at de ikke har den inne - den må bestilles. Så da fikk jeg time hos Agape i byen her (Bergen) den 1.des, og vet ikke helt hva som skal skje da. Tar hun mål av meg og sender så inn bestilling? I tillegg fikk jeg beskjed om at man måtte betale 5000,- ved bestilling, men da betaler jeg for en kjole jeg ikke har fått prøvd en gang? Litt forvirret på hva jeg skal gjøre egentlig.. :klø: Noen tips? Målmessig vil kjolen passe deg svært godt om du ikke plutselig spretter opp eller ned i vekt, men skulle du ikke like kjolen så har du tapt 5000. De pengene du skal betale ved bestilling får du ikke igjen om du ikke liker den, så jeg hadde IKKE gjort dette..!
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Da jeg var hos Agape for å prøve en kjole jeg så i katalogen, var den ikke inne - men det de da kunne gjøre, var å "låne" den fra en av de andre butikkene i Norge - spør dem om det!
Nelly Pelly Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Jeg vil iallefall IKKE anbefale deg å kjøpe en kjole du ikke har prøvd. Kjolen kan se helt annerledes ut på enn i hodet ditt. Men det kan fungere hvis du har prøvd mange like kjoler.
Wildy Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Jeg ville ikek ha betalt 5000,- for en kjole jeg ikek hadde prøvd. Mange kjoler ser helt fantastiske ut i katalogen, og ikke like fantastisk når man får de på egen kropp.....
Supramundane Skrevet 20. november 2009 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2009 Ja, det jeg syns er vanskelig er at i hodet mitt er det denne kjolen jeg absolutt skal ha. Men jeg vil jo helst prøve den før jeg kjøper den.... Jeg har ikke prøvd noen andre kjoler, så jeg har ikke noe sammenligningsgrunnlag heller. Jeg har sendt en mail til Agape i Kristiansand og forklart situasjonen, og spurt om de kanskje kan hjelpe meg bedre... Føler det blir litt drøyt å måtte betale før jeg i det hele tatt får prøvd den! Men var litt redd for at det var jeg som var "vanskelig"..
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 Men var litt redd for at det var jeg som var "vanskelig".. På ingen måte! Er det én dag man har lyst til å se perfekt ut - er vel det åp bryllupsdagen sin! Og da vil man ikke bestille en kjole som KANSKJE ser bra ut på en... Det ordner seg helt sikkert - de er veldig behjelpelige hos Agape
Gjest Idnar på jobb Skrevet 20. november 2009 #8 Skrevet 20. november 2009 Jeg hadde heller ikke gjort det! Jeg hadde sett for meg hvordan drømmekjolen så ut. Stakk innom en butikk og prøvde den typen jeg hadde tenkt meg! Har nå kjøpt kjole som er stikk motsatt! Anbefaler deg å gå å prøve kjoler med forskjellig snitt, for å se hva som passer deg. Og gjerne prøv noen med samme snitt som den du liker! Hvis de passer, kan du jo be butikken bestille kjolen for deg!
Supramundane Skrevet 20. november 2009 Forfatter #9 Skrevet 20. november 2009 (endret) Takk for gode svar! Det er forresten denne kjolen! Den er ganske "fleksibel" med tanke på at jeg gjerne vil ta av noen kg før dagen... Innlegget er endret iht KGs regler. Bond, mod Endret 21. november 2009 av Bond
sofie777 Skrevet 20. november 2009 #10 Skrevet 20. november 2009 Vil bare si: flott kjole. Håper det ordner seg!!
RandiK Skrevet 20. november 2009 #11 Skrevet 20. november 2009 Hei! Jeg har også sett meg ut en kjole fra Agape, men i Bergen skal de ikke ta inn min kjole heller.. De kom ikke til å ta den inn "bare" for at jeg skal prøve den, så jeg har bestemt meg for å reise til Stavanger (hovedavdelingen til Agape) og prøve kjoler der. Jeg begynner å bli fortvilt, for jeg har lett etter brudekjole lenge nå... Å bestille kjole som jeg ikke har prøvd vil jeg ikke, for av de kjolene jeg har prøvd hittil så har jeg blitt overrasket flere ganger (både positivt og negativt). Om kjolen er fin på deg eller ikke er veldig vanskelig å si før du har prøvd den (selv om du har sett deg ut en ganske "fri" modell). Torsdag 3.desember flyr jeg til Stavanger i håp om å endelig finne en kjole jeg vil gifte meg i... (uff, hvorfor skal det være så vanskelig å finne drømmekjolen?) Ønsker deg LYKKE TIL uansett hva du velger å gjøre :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå