Gjest luli Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Irriterer meg over borettslaget og/eller boligbyggelget! Jeg bor i ett lag med terasser/balkong. Min balkong ligger i 3. etasje og har absolutt ingen innsyn eller adkomst utenom stige. I dag morgen ante jeg fred og ingen fare gikk som vanlig naken fra soverommet mitt og på vei inn på badet da jeg så at det sto en mannsperson ute på balkongen. Jeg blir redd og sniker meg inn på badet. Derfra kan jeg kikke ut dørsprekken og ser at vinduet mitt er plastret igjen i plastikk eller noe og at det er en håndverker fra boligbyggelaget som holder på med noe. Sitter en stund på toalettet og venter mens jeg snakker med sambo på tlf og han roer meg ned. Får på meg noe klær og går ut i gangen men da er de vekk men det er fremdeles plastikk på vinduet mitt. Aner ikke hva de holder på med. Men det er ikke første gang dette har skjedd. Skjedde i sommer også. Plutselig bare sto det tømrere på terrassen min en morgen(hadde klær på meg den gangen men allikevel skremmende) Da skulle de legge en list og fuge noe greier. Men ingen forvarsel, ingen lapp i postkassen eller telefon for å gi beskjed om at de kommer til å være på terrassen min i dag. Har de lov til dette? Synes det er utrolig ubehagelig at det når som helst kan dukke opp ukjente mennesker på terrassen uten noen som helst forvarsel eller at jeg aner hva de holder på med.
Gjest Marlo Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 De SKAL si ifra om slikt på forhånd slik at du er klar over hva som skal skje. Dette her hadde jeg virkelig gått videre med til ledelsen i borettslaget, og akseptert i det hele tatt!
Gjest Gjest_Gunnar_* Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Det står sikkert en lapp på oppslagstavlen, eller annet egnet medium som beboere er ansvarlige for å holde seg oppdaterte på...
Gjest Luli Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Det står sikkert en lapp på oppslagstavlen, eller annet egnet medium som beboere er ansvarlige for å holde seg oppdaterte på... Nei. Vi har ikke oppslagstavle. Vi får utdelt "avis" fra styret med saker og ting som skjer og når det skal skje noe spesielt pleier de å legge lapp i postkassen. Untatt når det er boligbyggelaget som er ansvarlig da bryr de seg tydeigvis ikke om å gi beskjed....
Gjest Bella s Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 Bra du er såpass sindig! Jeg hadde tilkalt politiet dersom det sto en ukjent mann på terassen min en morgen!!
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 Bra du er såpass sindig! Jeg hadde tilkalt politiet dersom det sto en ukjent mann på terassen min en morgen!! Det ville vært min første tanke også. Men det skal sies at jeg aldri ville gått naken gjennom leiligheten uten å trekke for gardiner.
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 Bra du er såpass sindig! Jeg hadde tilkalt politiet dersom det sto en ukjent mann på terassen min en morgen!! Da er det vel ikke rart at politiet klager over lite ressurser, om det er så lite som skal til før man ringer dem. En ting er om det er en truende/aggressiv type som ikke har en grunn til å stå på terrassen din, men en håndtverker som er leid inn for å gjøre en jobb der, regner sikkert med at folk er informert.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #8 Skrevet 21. november 2009 En ting er om det er en truende/aggressiv type som ikke har en grunn til å stå på terrassen din, men en håndtverker som er leid inn for å gjøre en jobb der, regner sikkert med at folk er informert. Ja det er jo denne trådens kjerne, at borettslaget må informere om slike ting. Ikke at arbeiderne ikke har lov å være der. Men når man uten varsel ser fremmede på terassen så kan man jo ikke vite hvem de er.
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #9 Skrevet 21. november 2009 Irriterer meg over borettslaget og/eller boligbyggelget! Jeg bor i ett lag med terasser/balkong. Min balkong ligger i 3. etasje og har absolutt ingen innsyn eller adkomst utenom stige. I dag morgen ante jeg fred og ingen fare gikk som vanlig naken fra soverommet mitt og på vei inn på badet da jeg så at det sto en mannsperson ute på balkongen. Jeg blir redd og sniker meg inn på badet. Derfra kan jeg kikke ut dørsprekken og ser at vinduet mitt er plastret igjen i plastikk eller noe og at det er en håndverker fra boligbyggelaget som holder på med noe. Sitter en stund på toalettet og venter mens jeg snakker med sambo på tlf og han roer meg ned. Får på meg noe klær og går ut i gangen men da er de vekk men det er fremdeles plastikk på vinduet mitt. Aner ikke hva de holder på med. Men det er ikke første gang dette har skjedd. Skjedde i sommer også. Plutselig bare sto det tømrere på terrassen min en morgen(hadde klær på meg den gangen men allikevel skremmende) Da skulle de legge en list og fuge noe greier. Men ingen forvarsel, ingen lapp i postkassen eller telefon for å gi beskjed om at de kommer til å være på terrassen min i dag. Har de lov til dette? Synes det er utrolig ubehagelig at det når som helst kan dukke opp ukjente mennesker på terrassen uten noen som helst forvarsel eller at jeg aner hva de holder på med. Går du på møter i borettslaget? Når det skal fikses utvendig,og det blir ulemper for beboer skal det opplyses. Likeså større utgifter for laget blir bestemt på møter. Snakker du med andre naboer, er du den første de kommer til? har di ikke sett de andre plasser?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå