Gå til innhold

Kan Mor!!


smilla1

Anbefalte innlegg

Hei jeg lurer på om mor kan nekte far og ha sin sønn på 5 år med seg på moped? Selvfølgelig har far sikret sin sønn forsvarlig.

Smilla1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager, men det er feil!... deter lov å ha på barn opp til 10 år på moped!...

Når de er så små er scooter best, for da kan de stå foran... Hjelm er en selvfølge!...

Jeg kjører med min på 4 jeg, med alt av utstyr på seg, og kun en kort kilometer på 50-vei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såå.. Min eks med scooter har altså ikke lov å ha guttungen som passasjer nå som han straks er ti?

Det var en gedigen lettelse med tanke på hans ferdigheter i trafikken. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk litt sjokk når jeg leste de først innleggene her, så nå har vi snakket med politiet og de sier at det er fullt lovlig iflg. tillegg til veitrafikkloven; Forskrift om gods og Personbefraktning kap. 1-2 §3.1 sier at befraktning av barn inntil fyllte 10 år er lovlig, men kun ved bruk av godkjent styrthjelm. Så da konkluderer jeg med at mor har ikke lov å nekte far å ta sin sønn med på tur på moped. Med bruk av godkjent sikkerhetsutstyr.

PS: Veitrafikkloven og diverse andre lover og paragrafer er tilsalgs hos bokhandlere, de fleste lovene kan man selv finne ved å klikke seg inn på www.lovdata.no (dette fikk jeg opplyst av Politiet) ( koselig mann forresten..hehe ) :sjarmor:

smilla1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...