Gå til innhold

sminke på fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise med lufthansa til asia i desember. Vil gjerne ta med sminken min inn på flyet så jeg rekker å fikse meg litt før jeg lander på flyplassen dit jeg skal.Skal møte noen på flyplassen, vil ikke at de skal vente på meg som står på et toalett og sminker meg :fnise:

så mitt spørsmål er, er det lov å bringe sminke inn på fly i håndbagasjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men alt som er flytende må vel legges i en av disse plastposene man får på flyplassen, og alt flytende må være mindre enn 100 ml per flaske/tube. Det gjelder vel da lipgloss, mascara, flytende eyeliner, flytende foundation osv...

God tur =)=)

Skrevet

Du bør ikke sminke deg på flytoalettet. Om du har tenkt å bruke så lang tid på å sminke deg at du er bekymret for at den du skal møte blir stående å vente, så er det alt for lang tid å okkupere et flytoalett. Det er ofte lange køer til toalettet, og da er det svært usolidarisk om du diller med sminke i et kvarters tid.

Smink deg når du har landet. Det vil være toaletter tilgjengelig før du skal bli hentet, og et kvarter fra eller til spiller ikke så stor rolle for den som skal hente deg. Og om det gjør det, så si ifra at du kommer til å bruke litt tid på å komme deg fra flyet til ankomsthallen.

Skrevet
Skal reise med lufthansa til asia i desember. Vil gjerne ta med sminken min inn på flyet så jeg rekker å fikse meg litt før jeg lander på flyplassen dit jeg skal.Skal møte noen på flyplassen, vil ikke at de skal vente på meg som står på et toalett og sminker meg :fnise:

så mitt spørsmål er, er det lov å bringe sminke inn på fly i håndbagasjen?

Ta med sminkespeil og smink deg i setet da :)

Skrevet
Du bør ikke sminke deg på flytoalettet. Om du har tenkt å bruke så lang tid på å sminke deg at du er bekymret for at den du skal møte blir stående å vente, så er det alt for lang tid å okkupere et flytoalett. Det er ofte lange køer til toalettet, og da er det svært usolidarisk om du diller med sminke i et kvarters tid.

Smink deg når du har landet. Det vil være toaletter tilgjengelig før du skal bli hentet, og et kvarter fra eller til spiller ikke så stor rolle for den som skal hente deg. Og om det gjør det, så si ifra at du kommer til å bruke litt tid på å komme deg fra flyet til ankomsthallen.

Hva?

Og ikke minst hvor fikk du det kvarteret fra?

Skrevet
Hva?

Og ikke minst hvor fikk du det kvarteret fra?

Om man har tenkt å sminke seg så lenge at det er til irritasjon for dem som skal hente, så er det ikke snakk om fem minutter ;) Å hente bagasje og komme gjennom tollen tar så lang tid i seg selv at fem minutter fra eller til ikke spiller en rolle i det hele tatt.

Og å okkupere toalettene for ting man like gjerne kan vente med til man alnder er bare teit. Ja, jeg reiser selv en god del med jobben, og har stått i dokø i opp til tyve minutter enkelte ganger.

Skrevet

Så lenge du får sminken din i sånn plastpose og hver gjenstand er under 100 ml ( tror jeg?) så kan du ta med sminken din. Syns det hørtest bedre ut å sminke seg i setet enn på do...

Skrevet

takk for svar! skal ikke okkupere flydoen ;)tar med sminkespeil såfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...