Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 20 år og har aldri brukt foundation i mitt liv, og føler at det kanskje er på tide å prøve det. Jeg har testet det en gang, men jeg tror det var av et billig merke, for ansiktet ble liksom stivt og jeg følte det som at jeg hadde på en maske..

Jeg synes at ansiktet mitt ser veldig ujevnt ut, og ønsker å få det til å glattere og jevnere ut. Særlig på bilder..

Så jeg har sett på noen produkter.. det ene er Smashbox photo finish primer light? Noen som har erfaringer med dette produktet?

Og bør jeg bruke flytende eller pudder foundation over denne? Evt hvilken type?

Jeg har veldig lys hud, vet ikke om dette er relevant.

Blir veldig taknemlig for svar :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å bruke farget ansiktskrem i stedet. Jeg synes resultatet blir mye mer naturlig, pluss at man pleier huden samtidig, og det er jo litt greit :) Jeg bruker Estee Lauder Day Wear Plus tinted moisturizer, i den lyseste fargen (jeg har også veldig lys hud - det kan være vankelig å finne gode produkter i riktig farge!), også bruker jeg et tynt lag Clinique løspudder over, i fargen som heter translucent eller noe sånn, er i alle fall helt lyst, og gjennomskinnelig, blir veldig fint sammen synes jeg.

Har ikke prøvd Smashbox-produktet du nevner, men skal du bruke vanlig foundation kan jeg anbefale Clinique sine, de har mange gode for alle hudtyper, og de føles veldig lette og naturlige på, ikke en slik "maskeeffekt". Jeg bruker en som heter Pore Smoothing Foundation eller noe sånt, de gangene jeg faktisk bruker foundation. Men som sagt; anbefaler farget dagkrem i stedet, føler huden puster bedre da, pluss at det er "baby-steps" fra det å aldri ha brukt foundation før.

Lykke til :klemmer:

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har vel tørr hud som av og til blir litt uren på noen områder, så tror ikke jeg kan ha noe som er for oljete, selv om huden ikke er fet. Blandingshud?

Gjest tyttebær
Skrevet
Jeg er 20 år og har aldri brukt foundation i mitt liv, og føler at det kanskje er på tide å prøve det. Jeg har testet det en gang, men jeg tror det var av et billig merke, for ansiktet ble liksom stivt og jeg følte det som at jeg hadde på en maske..

Jeg synes at ansiktet mitt ser veldig ujevnt ut, og ønsker å få det til å glattere og jevnere ut. Særlig på bilder..

Føler det er meg selv som har skrevet innlegget! ;) Men her om dagen dro jeg på en butikk og fikk veiledning og fikk plukket ut en foundation!

Sist gang jeg kjøpte foundation kjøpte jeg en fra HM og det så ut som om jeg hadde brukt brunkrem. FEIL farge kan du si.

Nå endte jeg opp med en fra Loreal. True Match mener jeg den heter! :) Jeg har veldig blek, typisk norsk hud, og veldig rosa i kinnene. Så med en gang du tar et bilde med blitz, ser jeg veldig hvit ut! Nå har jeg jevn farge over hele ansiktet. De rosa kinnene har blitt mye mer dempet, og det hele ser mye bedre ut! Ikke ser jeg sminka ut heller :) Er veldig fornøyd. Kjøpte med fargekode C2 (Rose/Vanilla), men om du spør om litt hjelp, får du sikkert veiledning til å finne din farge! :)

Jeg kjøpte i tilegg med en foundation pensel til å påføre med, og da går det så strålende, så! :) Tar litt lenger til å ordne seg om morgenen, men etter hvert som jeg får inn teknikken er det vel fort gjort å få på foundationen! :)

Jeg la stor vekt på å få noe som var LETT å påføre, siden jeg aldri hadde brukt foundation før (og kan til tider syns mascara er vanskelig å påføre ;) )! Derfor fikk jeg flytende og en pensel! Kjempe enkelt og greit! :)

Spør om hjelp i butikken så hjelper de deg nok! :)

Skrevet

Slutter meg til anbefalingen om Cliniques foundations. Jeg har blandingshud, og bruker "Even Better" - foundation. Denne blir veldig fin og naturlig på meg,og ikke for blank, i tillegg har den spf 15, som jeg synes er veldig bra. "True Match" fra Loreal som nevnes over her har jeg prøvd, den var også fin på meg, men denne fikk jeg urenheter av.

Skrevet

Og den føles ikke som en maske å ha på? Kanskje jeg skal kjøpe den:) Hva ligger prisen på?

Skrevet (endret)

"Even Better" synes jeg ikke føles som en maske, man trenger ikke bruke så mye av den.Tror jeg betalte ca 250 kr +- ikke helt sikker. Kan sikkert fås billigere på internett, tenker selv å gjøre det neste gang, når jeg nå vet hvilken farge jeg skal ha.

Endret av Lea
Skrevet
Takk for svar!

Jeg har vel tørr hud som av og til blir litt uren på noen områder, så tror ikke jeg kan ha noe som er for oljete, selv om huden ikke er fet. Blandingshud?

Prøv mineral makeup:) Art deco har et veldig bra mineral pudder som dekker over kviser bra, og gir en fin finish.

det finnes i løst og fast form. koster 249,- kr på Esthetique parfymerier.

jeg liker best det løse til dagtid og det faste til kvelds bruk

Gjest Gjest_Ariadne_*
Skrevet

Hvis du har ujevn hud og vil at den skal bli bedre, må du satse på gode produkter og gode hudpleierutiner først og fremst. Å dekke over ujevnhetene vil ikke få dem til å forsvinne.

Anbefaler et besøk hos hudpleier for å få en hudanalyse og anbefalinger av gode produkter.

Hvis du skal prøve mineralfoundation, vil jeg anbefale den fra Tikei. Den inneholder bl.a. ikke bismuth, som mange andre mineralfoundations gjør, og som er et stoff mange kan reagere på. Den er også rimeligere i innkjøp enn mange andre merker.

http://www.tikei.se/

Du kan også besøke denne hudpleiebloggen: http://www.hildechristina.com/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...