Gå til innhold

Hvordan spørre...?

Gjest Sel

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har ei veldig god venninne. I siste tida har jeg fått en veldig sterk fornemmelse om at hun faller for jenter.

Hvordan kan jeg spørre henne/finne ut av det uten at jeg fornærmer henne eller irriterer henne dersom hun IKKE faller for jenter likevel?

Hun er ganske sjenert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Syrin_Ulven

Hvorfor vil du finne ut av det, og hva gjør du om det viser seg du har rett? Hun hadde nok sagt det til deg om ho ville du skulle vite det..

Det spørs, om det viser seg hun liker jenter, har du noensinne sagt du er homofob eller syns det er ekkelt f.eks? For da spiller det nok liten rolle om du spør, tvilsomt at hun vil si hun gjør det om du har sagt noe sånt. Eg bare sier det for sånn var det for meg.

Eg blei spurt om det ein gang når eg var 15-16, om eg var bifil, av to "venninner".

De ba meg møte de i huset til ein kompis, og ba meg sette meg og omtrent forhørte meg fordi ei felles venninne hadde sagt eg var det, og de var "bekymra". For tenk om eg var forelska eller kåt på de liksom, eller om eg kikka på jentene i dusjen. Innbilske f**ter. :slåss:

Eg sa nei, selv om det ikkje stemte, fordi disse to (spesielt ho eine) gikk å hylte om at ho var homofob og greier ganske ofte før. Så det hadde nok blitt spredd kjapt

(men det morsomme er jo at ho andre ville susse med meg for å prøve få oppmerksomheten til ein fyr, og ho første som liksom var homofob har jo sussa og klint med jenter i edru og ikkje edru tilstand mange ganger i ettertid).

Men altså, det er nok bare til å spørre rett ut på ein fin måte, og gjøre det på ett sted som ho kan stikke fra om ho syns det blir ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sel her

Vi er heldigvis ikke mer 15-16år gamle. Og om hun faller for jenter eller for gutter er det samme for meg. Jeg er like glad i henne uansett hva hun faller for. Vi har et veldig nært vennskapsforhold, og jeg tenker om jeg VET hva hun faller for, kunne jeg kanskje forstå henne enda litt bedre. Og slikt jeg kjenner henne tenker jeg kan det være mer behagelig for henne å kunne vite at jeg vet at hun faller for jenter.

Dessuten har jeg ei god venninne til som også faller for jenter (det sa hun med en gang vi ble kjent). Og jeg kjenner at jeg faller litt for jenter som selv faller for jenter. Jeg synes at de er så trivelige og at det er så lett å være sammen med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Dersom hun ønsker at du skal vite det, kommer hun til å fortelle deg det. Årsaken til at du vil vite, er din egen nysgjerrighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare og spørre rett frem i min mening, men vær til å stole på (noe jeg tror du er siden du spør her om hvordan du skal gjøre det) og ikke si det videre uten hennes tillatelse.

om hun faktisk er det så er det jo flott for henne og ha noen hun kan betro seg til å snakke med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom hun ønsker at du skal vite det, kommer hun til å fortelle deg det. Årsaken til at du vil vite, er din egen nysgjerrighet.

Ja, kanskje det... men jeg tror at hun til å med ikke tør å fortelle det til hennes foreldre. Og jeg føler også at hun sliter med det at hun ikke tør å fortelle det til noen. Men, det som er viktigst for meg er at vi er gode og nære venner. og nå synes jeg blir det for mye prat bak hennes rygg.

Takk for deres svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[...]

om hun faktisk er det så er det jo flott for henne og ha noen hun kan betro seg til å snakke med!

Akkurat dette tenker jeg også på, derfor vil jeg jo egentlig spørre henne. Det kan jo til og med bli en lettelse for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette tenker jeg også på, derfor vil jeg jo egentlig spørre henne. Det kan jo til og med bli en lettelse for henne.

bare spør ;) men ikke si det videre uten tillatelse, da kan du gjøre stor skade i hennes liv hvis det blir gjort på feil måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S
Ja, kanskje det... men jeg tror at hun til å med ikke tør å fortelle det til hennes foreldre. Og jeg føler også at hun sliter med det at hun ikke tør å fortelle det til noen. Men, det som er viktigst for meg er at vi er gode og nære venner. og nå synes jeg blir det for mye prat bak hennes rygg.

Takk for deres svar!

Jeg håper, at du som god venn, sørger for å stoppe kjeften til de som snakker bak ryggen på henne, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...