Gjest nyskjerrigper Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 På NRK1 ble det vist en dokumentar om luksusprostituerte "Silje" som selger sex i Oslo og tjener omlag 150-200.000 kroner i mnd på dette. En kunde blir filmet med skjult kamera under akten han har med "Silje", og dette ble vist i beste sendetid. Skal meningen med dette være å sjokkere samfunnet, eller har de en annen agenda med dette? Det er vel muligens litt mer akseptert å kjøpe sex av en luksusprostituert på et fint hotel, enn å hanke med seg ei litt sliten ei fra et gatehjørne ved børsen? Er sexhandelen egentlig helt grei hvis den foregår i regulerte former, og var da loven om sexhandel helt unødvendig? Hva slags forhold til sex får jenter som selger seg, blir de skada av det, eller er de i stand til å ha ett normalt forhold ?
Gjest Illiya Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Akseptert av hvem? Konene til kjøperne? Vennene? Det er vel samfunnet du sikter til, ikke de involverte. Som nøytral person, altså ikke involvert, er det vel mer akseptert at den dame velger å tjene sin mnd lønn på den måten hvis hun vil, og sikkert det å kjøpe sex fra henne også, enn ei dame som står på gata i kort skjørt, og er der fordi hun ikke har så mange andre valg. Jeg synes ikke at sexhandel er greit uansett, en person er ikke til salgs for andres forlystelse. En vagina er ikke en avdelt part av kroppen til vedkommende. Jeg tror at jenter som selger seg, blir skadet psykisk, og får problemer med å inngå vanlige forhold. De har måttet/selv valgt å ligge med mange ulike menn, kanskje menn de i det hele tatt ikke likte. Når en gjør sex til handel, legger en også ut sitt mest intime til kjøp og salg, og jeg tviler på at disse jentene får samme forhold til seg selv og sin kropp etter å ha holdt på med sexsalg som de hadde før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå