Gjest Jeg er meg Skrevet 20. november 2009 #1 Skrevet 20. november 2009 Jeg ble dumpet av min kjæreste for litt over et år siden, etter forhold som varte i 2,5 år. Vi hadde planlagt framtiden sammen, vi skulle bo sammen, gifte oss, leve resten av livet sammen. Vi hadde et avstandsforhold, men møttes ganske ofte. Og jeg ble dumpet på msn etter mitt siste besøk hos han. Han syntes ting ble for vanskelig. Planen var at han skulle flytte til mitt hjemsted, og jeg skjønner det kunne være vanskelig. Eller vi kunne bo på hans hjemsted, men han ville ikke bo der lenger enn nødvendig. Jeg skjønte egentlig lite, vi sto på startstreken til vår framtid, og han backet ut. I den tiden vi var sammen sa han ofte at han ikke ville ha en jente som var for pen, for henne ville alle se på og ønske seg. Det ville være for strevsomt. Jeg sa meg enig i det, at å ha en veldig pen partner ville være attraktiv for mange. Jeg la også mer og mer merke til at han sjelden sa pene ting til meg. Han kunne heller finne på å kommentere at jeg nok hadde lagt på meg litt over magen i det siste. Og lignende ting. Merket at han prøvde å holde meg nede på et vis, på flere måter. Sa aldri at jeg var fin når vi skulle ut, bare at jeg så ok ut. Snakket med han på msn nå for første gang på veldig lenge, og for en gangs skyld kunne han snakke litt seriøst istedet for å bare fleipe og tulle. Han sa mye, mange ting vi burde snakket om før. Vi snakket om forholdet vårt også. Og han sa at jeg skulle visst hvordan han strevde da han var sammen med meg. Det var plagsomt for han å være ute med meg, om det så var på gata, for andre menn så på meg hele tiden. Han mente det ville være for vanskelig å være sammen med meg over lang tid pga det. At jeg måtte skjønne at ei jente som så ut som meg, ville alle menn ha, og at jeg aldri hadde skjønt hvor vanskelig han syntes det var. Menn er som sultne ulver rundt deg, sa han. Og overalt hvor vi var så han blikkene deres. Selv tviler jeg på at jeg er så pen, for jeg legger aldri merke til at menn ser på meg på den måten. Han sa at det var en av grunnene til at han gjorde det slutt. Han ville heller finne ei som ikke var så pen, som han kunne ha for seg selv. Han mente han fikk det bedre sammen med ei som andre ikke syntes var attraktiv. Men han hadde da meg også for seg selv. Jeg hadde ingen interesse av andre menn, jeg elsket da ham av hele mitt hjerte. Jeg er en enmannskvinne, og har aldri sett på andre når jeg har vært sammen med noen. Han sa også at jeg var det beste som hadde hendt ham. Han hadde aldri følt det som han gjorde med meg. Han følte seg fri som fuglen, kunne fortelle meg alt, koste seg sammen med meg, han følte han kunne være helt og fullt seg selv. Vi stortrivdes sammen. Hadde lange samtaler, kunne tøyse og tulle om alt, og vi var veldig åpne mot hverandre. Men det telte altså mest at andre kunne finne på å synes jeg var pen, og at det var vanskelig. Jeg er så lei meg! Jeg tenker fortsatt på ham, men vet det aldri blir oss igjen. Han inviterte meg til han etter jul, men da som venner ++. Jeg vet ikke om jeg noen gang vil møte han igjen, og ikke besøke han heller. Jeg elsker han ikke lenger, jeg har vært nødt til å gå videre og prøve å glemme, men det gjør fortsatt vondt. Og særlig nå når jeg vet at mye av årsaken var at jeg var for pen!! Går det virkelig an!
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #2 Skrevet 20. november 2009 Hallo?.. Årsaken er jo ikkje at du er for pen. Han har et sjalusi problem og takler ikkje at andre menn ser på deg. Der har du årsaken/problemet.
Gjest Jeg er meg Skrevet 20. november 2009 #3 Skrevet 20. november 2009 Hallo?.. Årsaken er jo ikkje at du er for pen. Han har et sjalusi problem og takler ikkje at andre menn ser på deg. Der har du årsaken/problemet. Ja, vet det. Og tenk at han lot det være styrende for et godt og fungerende liv med meg. Jeg er lei meg. Hadde taklet andre årsaker bedre. At jeg var for pen er hans ord, ikke mine. For jeg jammen ikke like pen bestandig
Gjest brutal_mann Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 For pen? :klø: Send meg en PM! Ja jeg er overfladisk
Gjest Jeg er meg Skrevet 20. november 2009 #5 Skrevet 20. november 2009 For pen? :klø: Send meg en PM! Ja jeg er overfladisk Men det er ikke jeg... Jeg er lei meg for at en sånn overfladisk ting ble avgjørende for vårt forhold.
Gjest brutal_mann Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 Jeg vil bli meget overrasket om ditt utseende var den ene tingen forholdet strandet på. Jeg vil anta at det var din og hans personlighet, sammen, som ble feil.
girlfriend Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 Det kan nok være akkurat som han sier. Jeg har opplevd det samme selv. En av mine ekser var "sterk nok" i seg selv og levde greit med de tingene eksen din beskriver; blikkene, kommentarene, kompiser som viser hva de syns etc. Han andre, han var truet av det. Det ble for mye stress, og jeg tror han tenkte som Bård Tufte sa engang; "det er som å bli sammens med den peneste jenta i klassen, du vet det ikke varer gjennom sommeren". Det er veldig leit for deg at du selv overhodet ikke ser på dette som noe problem, og at du bare ville ha ham. Du har jo bare to valg, det ene er å fortsette å bare være venner, eller dra til ham og få snakket ordentlig ut om dette og kanskje oppklare noen misforståelser Lykke til!
Gjest Iah Skrevet 20. november 2009 #8 Skrevet 20. november 2009 Sykelig sjalu og paranoid, høres ut som en skikkelig bra fyr. Tror du skal være glad for at han dumpet deg.
Gjest kissme Skrevet 20. november 2009 #9 Skrevet 20. november 2009 Sier bare en ting, nei to ting, jeg: Synd for han. Bra for deg. Finn deg noen som setter pris på deg. Uten å være sjalu på alt og alle.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #10 Skrevet 20. november 2009 Hallo?.. Årsaken er jo ikkje at du er for pen. Han har et sjalusi problem og takler ikkje at andre menn ser på deg. Der har du årsaken/problemet. Ja, eller/og at han har veldig dårlig selvtillitt selv.
I Grosny Skrevet 20. november 2009 #11 Skrevet 20. november 2009 Sier bare en ting, nei to ting, jeg: Synd for han. Bra for deg. Finn deg noen som setter pris på deg. Uten å være sjalu på alt og alle. Trøst deg med at skjønnheten din kan falme littegrann med åra. Din x sliter med sjalusi. Det er ett vondt problem, som han får med damer han elsker. Han risikerer også å få det med stygg dame, etterhvert som han blir glad i henne.
Gjest Distiller Skrevet 20. november 2009 #12 Skrevet 20. november 2009 Sykelig sjalu og paranoid, høres ut som en skikkelig bra fyr. Tror du skal være glad for at han dumpet deg. Enig!
Gjest j Skrevet 20. november 2009 #13 Skrevet 20. november 2009 Han høres veldig sjalu og en smule paranoid ut. Good riddance! Jeg har vært borti noe av det samme selv, en av dem var helt ekstremtilfelle. Det bunnet i at han hadde uendelig dårlig selvtillit selv. Han følte ikke han var bra nok for meg, at alle andre ville ha meg og at det bare var et spørsmål om tid før jeg fant noen bedre. Jeg leste nettopp en undersøkelse som viste at menn glodde mest på damer (duh), men når de var i et forhold så begynte de å se på andre menn også - og dette bunnet rett og slett i at de representerer en potensiell trussel. Har man dårlig selvtillit/selvbilde så kan dette forsterkes hundre ganger når man er i et forhold, særlig om man føler at partneren er "bedre" og når man begynner å måle seg opp mot alle andre menn. Men de fleste menn takler jo dette bra, noen bryr seg ikke i det hele tatt. At det var SÅ ille for han at han måtte bryte ut av et veldig seriøst forhold tilsier at han er over gjennomsnittet sjalu og du bør nok være glad for at dere aldri giftet dere.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #14 Skrevet 20. november 2009 Jeg ble dumpet av min kjæreste for litt over et år siden, etter forhold som varte i 2,5 år. Vi hadde planlagt framtiden sammen, vi skulle bo sammen, gifte oss, leve resten av livet sammen. Og jeg ble dumpet på msn etter mitt siste besøk hos han. Han Du skal vel egentlig være glad for at det er slutt, mener nå jeg. Når han ikke har større respekt for deg enn at han dumper deg på msn er ikke fyren verdt å felle en tåre for. Dere har vært sammen i 2,5 år, hadde planer om å gifte dere og tilbringe resten av livet sammen, og han dumper deg på msn? Jeg har hørt om folk som er konfliktsky og redd for å såre, men å dumpe noen du har vært sammen med i flere år på msn er rett og slett patetisk. Hadde dere flørtet litt på nettet og truffet hverarndre et par ganger i virkeligheten, kan man risikere å bli "dumpet" på msn.
Gjest XXena Skrevet 20. november 2009 #15 Skrevet 20. november 2009 (endret) Beklager å si det, men jeg kan ikke tro at han virkelig -elsket- deg hvis sjalusi er nok til å "la deg gå"? Og å tillegg slå opp på MSN? Min kjæreste har også slitt med at jeg får mye oppmerksomhet av gutter/menn. Men - han har innsett at de aldri kommer til å bli noen reell trussel, etter hvert som han ble trygg på meg og vårt forhold. Nå klarer han til og med å se positivt på det... jenta etc... Ja, det er delvis vanskelig for ham ennå, men han biter det i seg, og han lar ikke det ødelegge mellom oss. Altså, som flere sier, problemet er ikke deg, men kjæresten din. Hadde han vært voksen og elsket deg nok, hadde han innsett det, og jobbet med seg selv. Han valgte å ikke gjøre det - his loss. Endret 29. november 2009 av XXena
Gjest Jeg er meg Skrevet 20. november 2009 #16 Skrevet 20. november 2009 Jeg vil bli meget overrasket om ditt utseende var den ene tingen forholdet strandet på. Jeg vil anta at det var din og hans personlighet, sammen, som ble feil.
Gjest Jeg er meg Skrevet 20. november 2009 #17 Skrevet 20. november 2009 Våre personligheter var gode sammen. Vi var venner en god stund fær vi ble kjærester. Vi kunne prate om alt, forsto hverandre bestandig, lo mye sammen. Alt var egentlig veldig bra, selv om vi som andre par, også var uenige av og til. Det jeg som sagt la merke til, og som også var en av grunnene til at jeg var betenkt over forholdet selv, var at han hele tiden måtte være "ovenpå". Han måtte alltid holde meg litt nede. Ikke bare meg, men også kompisene sine. Men stort sett var han vennlig og kjærlig. Husker forresten en gang jeg var hos ham, og jeg viste han noen bilder på mobilen min. Da hadde vi ikke vært sammen lenge, og han kom til å se et bilde av eksen min som jeg ikke var klar over var der. Da ble det styr i timesvis pga det. Ja, jeg vet han er sjalu, og sikkert mer enn godt er. Men han var spesiell for meg. Jeg vet jeg var det for han også, men jeg tror ikke han torde å satse. Det var sikkert flere grunner enn at han syntes det var vanskelig å være sammen med meg fordi jeg i hans øyne var for pen, men det var rett og slett en så idiotisk grunn at jeg virkelig reagerte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå