Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Jeg har krangla med samboeren. Han er voldelig. Han har tatt fra meg nøklene til leiligheten og jeg bor på et senter for å skjermes fra han. der har jeg bodd i to måneder nå. Jeg har vært hjemom noen ganger da vi har vært "venner", men det har alltid endt med vold eller hans raseriutbrudd og at jeg har rømt fra han igjen. Han gir meg verken nøklene eller møblene og tingene mine tilbake siden jeg ikke vil være sammen med han lengre. Han truer meg og kaller meg og bryter meg ned hver gang han ringer. Han tar opp telefonsamtalen på mobilen og viser vennene sine hvor "umulig" jeg er... Dette er ytterst ydmykende og urettferdig. De vet ikke at han driver med psykisk terror og er voldelig og han gir så godt inntrykk til alle andre som ikke kjenner han så godt. Det er slutt fra min side, men jeg vil ha mine ting og få kommet meg ut av leieforholdet og kommet meg videre og få han ut av livet. Han setter ut falske rykter og tilmed ringer min mor og lyver om meg for å sette henne opp mot meg. Hva ville du gjort i denne situasjonen?
Nuith Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Få noen som er store og sterke til å være med å hente tingene dine. Eller politiet, hvis de er villige til å stille opp. Og så har du INGEN kontakt med ham etterpå. Ett besøk for å hente ting er mer enn nok.
Gjest Shock Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 (endret) Jeg hadde kontaktet politet. Evt et par ( ikke èn nei, det er ikke nok ) svære kompisser. Og jeg vil gjerne rose deg, jeg syntes det er veldig flott du har kommet deg vekk fra dette forholdet! Endret 19. november 2009 av Shock
The Kitten Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Så bra du har kommet deg ut av det forholdet ts. Du kan enten få noen kompiser med deg til å hente tingene dine. Eller du kan få politiet med deg. Eventuelt så kan du drite i de, men det er kanskje ikke så smart økonomisk sett.
Gjest ts Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Ja, jeg så ingen annen mulighet lengre. Han har adhd men det er ingen unnskyldning for å oppføre seg ondskapsfullt og slemt. Han har stengt meg inne når jeg ville dratt, tatt fra meg mobilen, hatt full kontroll på min facebook, msn og mail, og laga drama bare noen ringer meg (tilmed venninner) og er sjalu om jeg ser på gutter på tv og alt. Jeg har aldri hatt noenting jeg skulle ha sagt, og han syns det er helt greit å ta fra meg nøklene slik at jeg ikke kommer inn. Uten det senteret å bo på nå, for å skjermes fra han, så har jeg ikke hatt noe sted å være. Kan ikke leve med en som er slik og som lyver om meg til alle andre for å spare ansikt selv.
The Kitten Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Adhd er ingen unnskyldning nei. Det er ikke en forklaring heller. Mannen er en tulling! Så enkelt er det. Hadde dere felles leilighet?
Gjest ts Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 Så bra du har kommet deg ut av det forholdet ts. Du kan enten få noen kompiser med deg til å hente tingene dine. Eller du kan få politiet med deg. Eventuelt så kan du drite i de, men det er kanskje ikke så smart økonomisk sett. Nei, jeg har ikke råd til å la møblene bli igjen. Jeg kjøpte nettopp en helt ny tv, har helt ny seng, og helt nye hvitevarer. Og resten er sofaer og kjøkkenutstyr og bord, småmøbler og diverse klær og kommoder. Han har trua meg og tilmed løyet og sagt at han har kjørt vekk møblene mine. Har trua meg med å ødelegge de og alt. Alt for å psyke meg ned. Mer ondskapsfullt menneske har jeg aldri møtt. Men han er så flink til å gi et godt og ordentlig inntrykk til alle andre, og venner av han digger han. Iallefall jentevennene. De syns han er en godgutt og alt. Mens han har tatt kvelertak, slengt meg omkring og stengt meg inne. Godgutt ja. Veldig... Skulle bare ønske at de så hvordan han virkelig er. For nå er det jeg som er den alt er galt med. Han lyver så det renner om meg og ødelegger ryktet mitt. Ja, jeg har et par sterke på handa men ja får se hva jeg gjør... Jeg lar ikke slikt skje uten konsekvenser.
The Kitten Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Nei, jeg har ikke råd til å la møblene bli igjen. Jeg kjøpte nettopp en helt ny tv, har helt ny seng, og helt nye hvitevarer. Og resten er sofaer og kjøkkenutstyr og bord, småmøbler og diverse klær og kommoder. Han har trua meg og tilmed løyet og sagt at han har kjørt vekk møblene mine. Har trua meg med å ødelegge de og alt. Alt for å psyke meg ned. Mer ondskapsfullt menneske har jeg aldri møtt. Men han er så flink til å gi et godt og ordentlig inntrykk til alle andre, og venner av han digger han. Iallefall jentevennene. De syns han er en godgutt og alt. Mens han har tatt kvelertak, slengt meg omkring og stengt meg inne. Godgutt ja. Veldig... Skulle bare ønske at de så hvordan han virkelig er. For nå er det jeg som er den alt er galt med. Han lyver så det renner om meg og ødelegger ryktet mitt. Ja, jeg har et par sterke på handa men ja får se hva jeg gjør... Jeg lar ikke slikt skje uten konsekvenser. Etter at du har fått ordnet opp i det med eiendelene dine vil jeg råde deg til å ikke tenke konsekvenser for ham. Er han virkelig verdt mer av din tid og energi?
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #9 Skrevet 19. november 2009 Adhd er ingen unnskyldning nei. Det er ikke en forklaring heller. Mannen er en tulling! Så enkelt er det. Hadde dere felles leilighet? Vi leier sammen. Jeg sliter med å få kommet meg ut av leieforholdet da han har ordna alt før, med kontrakten og alt. Jeg har ikke tilgang til den siden alt er inne i leiligheten. Jeg må nok ringe huseieren og legge frem saken. Det er tre måneders oppsigelsestid, noe jeg ikke har råd til heller. Har ikke bodd der selv, på to måneder nå. raseriutbruddene hans er forferdelige. Og en natt i senga, sa han at han fikk tanker om å drepe meg og kutte meg opp i småbiter og henge opp. Jeg ble redd og begynte å grine, for hvorfor skulle han fortelle om det. Det er ikke normale tanker i det hele tatt, og når han blir så sint og mister kontrollen på den måten så klarer jeg ikke mer. Har vært konstant nervøs rundt han. Den stadige hakkingen og nedrakkingen fra han er ødeleggende nok i seg selv.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #10 Skrevet 20. november 2009 Hvis det senteret som lar deg bo der er for folk i din situasjon, så er de nok behjelpelige med å få ut tingene dine også. Hvis ikke så ringer du til politiet, og hvis ikke kan huseier hjelpe deg inn i leiligheten du leier. Han må du jo ringe til uansett.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #11 Skrevet 20. november 2009 Hvis det senteret som lar deg bo der er for folk i din situasjon, så er de nok behjelpelige med å få ut tingene dine også. Hvis ikke så ringer du til politiet, og hvis ikke kan huseier hjelpe deg inn i leiligheten du leier. Han må du jo ringe til uansett. Nei, de får ikke hjulpet meg siden han er farlig. Huseieren bor på en annen kant av landet. Så det er for langt unna til at han kan hjelpe meg inn. Det er en veldig tung og vanskelig situasjon på alle plan.
Gjest Apis Skrevet 20. november 2009 #12 Skrevet 20. november 2009 Her må det vel være på plass med en anmeldelse for vold, trusler og trakasering. Gå til Lensmann\Politi og rådfør deg med de. Dette er noe de har vært borti før. Ta også kontakt med huseier legg frem problemet og at du ønsker å si opp din del av leie avtalen. Så du i alle fall kan begynne på oppsigelses tiden. Når du har hentet tingene dine og sagt opp leie forholdet. Kutt all kontakt med han. Det er ikke vært å tenke konsekvenser for han selv om du er full av hevntanker nå.
Shenanigan Skrevet 20. november 2009 #13 Skrevet 20. november 2009 Nei, de får ikke hjulpet meg siden han er farlig. Er du ikke på krise-senter? De skal ha kompetanse på hvordan du skal gå frem for å løse dette. Det var sikkert ikke ment at de praktisk skulle bli med deg og flytte. Du har krav på å komme inn i ditt eget hjem. Er du ikke på krise-senter så oppsøk ditt nærmeste, de vet hvordan du skal gå frem. Lykke til!
kaprifolen Skrevet 20. november 2009 #15 Skrevet 20. november 2009 Her må du legge frem saken for politiet, evt få deg en egen opptaker som kan bekrefte disse tingene han sier til deg. Så fort du har med deg noen inn i huset, kan du hente tingene dine. Pass også på å få med deg bevispapirene på at tingene er dine. Regner med du har garantier og kvitteringer. Lykke til, dette MÅ du komme deg ut av!
Tante Skrevet 20. november 2009 #16 Skrevet 20. november 2009 Ta med deg politiet og noen flyttekompiser og hent sakene dine. Gå og snu deg aldri tilbake!
Grant Skrevet 20. november 2009 #17 Skrevet 20. november 2009 Dette er en svært alvorlig sak som du bør engasjere advokat for å komme ut av. Du må også ringe Politiet også for å sjekke om de kan hjelpe. Jeg vil tro at du bør anmelde han siden han har brukt vold mot deg. Du kan lett få ilagt besøks og kontaktforbud i en sånn situasjon. Du må nå tenke på deg selv og ikke på han. Hvis han har signert leiekontrakten alene har du ingen forpliktelser. Hvis dere har signert begge to, så må du si opp skriftlig for din del. Han vil vel fortsette å bo der, så du slipper å betale noe mer. Bruk andre til å hjelpe deg, og kontakt han aldri igjen. Fortell han at den minste kontakt fra han side vil bli meldt til Politiet. Lykke til!
Gjest regine ii Skrevet 20. november 2009 #18 Skrevet 20. november 2009 Først: flott at du har kommet deg unna, fortsett med det! Politiet blir med for at du skal få hente ut tingene dine dersom slik beskykttelse er nødvendig. Dette gjorde jeg i sin tid, for å få henta klær etc. til meg og barn etter at mannen var voldelig etc. Dermed bør du gjøre det snarest. Så bør du samtidig anmelde han for vold, trussler og trakassering. Som andre skriver, snakke med politiet. De skal, så vidt jeg vet, etterhvert ha spesialister på familievoldssaker på alle kontorer nå. Ta kontakt med huseier, forklar situasjonen og be om hjelp til en løsning. Ta også kontakt med advokat, som kan hjelpe deg både ifht. anmeldelse til politiet, og ifht. mannen og hva du skal gjøre for å komme deg ut av leieforholdet etc. Som andre sier - er du på krisesenter så bør de ha en del kontakter, hvis du er et annet sted så ring nærmeste krisesenter og snakk med de. Da vil du garantert få råd og hjelp i fht. situasjonen din, anbefalinger på advokat etc. En ting til: ikke ha mer kontakt med mannen. Ikke ta telefonen, ikke svar på meldinger/sms etc. ikke la han kontakte deg på noe vis. Jeg håper ellers du har lagret det han evt har sendt deg? det kan komme godt med ifht. anmeldelse etc. Du må beskytte deg selv, og det gjør du IKKE så lenge du lar han ringe deg og trakassere deg. Akkurat nå bør du heller ikke bruke tid på folk som tror på han og ser på han som en "godgutt". Hold deg unna de som ikke har noe skikkelig støtte å gi deg - du trenger ikke bruke krefter på å forsvare deg nå. lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå