Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror mange har hatt en eller flere merkelige opplevelser, eller kommentarer fra de som jobber i parfymeri.

Jeg var i går å skulle se om jeg fant meg en øyenskygge for å ha på øyenlokket, da vil det si at den da selvsagt skulle være lysere en den jeg skulle ha i globallinjen. Dette kunne ikke damen i parfymeriet forstå, for skulle jeg ha en skygge for å ha på øyenlokket så måtte den være mørkere en den jeg skulle ha i globallinjen.... å hun påpekte også at jeg da helst måtte gå for en eyeliner å ha på øyenlokket. Ja jeg vet at det finnes andre måter å legge sminke på en standar måten. Men å ikke skjønne noen ting, blir litt rart for meg.

Det skal også sies at jeg har aldrig sett denne damen i dette parfymeriet før, å hun stod å klaget i mobilen over at hun måtte være på jobb, mens det var kunder i butikken....å men hun avsluttet heller ikke samtalen selv om det kom kunder, jeg så at noen gikk, for de blei lei av å vente. Ser jeg denne damen i dette parfymeriet flere ganger, å jeg ser at hun ikke gjør eller kan jobben, ja blir det veldig fristende å klage.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffda. :)

Skulle kjøpe en mascara engang, og spurte i parfymeriet om de hadde den typen. Det hadde de ikke, men hun kunne anbefale det-og-det merket, og viste stolt frem sine egne vipper. De så mildt sagt helt forferdelig ut (klumpete "edderkopp-ben" + at de pekte "nedover" i motsetningen til curlmascaraen jeg skulle ha), så jeg kjøpte ikke den mascaraen, for å si det sånn. Om det var mascaraen som var dårlig, eller hun som ikke kunne legge mascara vet jeg ikke. Syns uansett at om du jobber i et parfymeri, så bør det kreves at man klarer å legge makeup på seg selv. Ihvertfall om de skal anbefale det de har på seg!

Skrevet

Vita her i byen er heldigvis velsignet med utdannet hudpleier i kassen, og på parfymeriene er det bare hyggelige damer med en del peiling.

Skrevet

Overhørte en samtale i parfymeri mellom kunde og parfymeridame,der kunden spør: "virker denne kremen da,tror du?" Parfymeridamen svarer: "ja det skulle tatt seg ut om jeg skulle stå her å selge produkter som ikke virker"... : :ler:

Skrevet
Overhørte en samtale i parfymeri mellom kunde og parfymeridame,der kunden spør: "virker denne kremen da,tror du?" Parfymeridamen svarer: "ja det skulle tatt seg ut om jeg skulle stå her å selge produkter som ikke virker"... : :ler:

:skratte: bra sagt!

Skrevet

Haha, visste det var en grunn til at jeg kun har kjøpt noe på parfymeri én gang...

Skrevet

Før var det snerpete og frekke damer på parfymeriet her i byen.

Hatet å gå innom der, men skulle en dag inn for å kjøpe en ny flaske av parfymen jeg brukte.

Stod i køen og ventet, foran meg stod det en "penere" dame, og damen i kassen var hyggelig og smilte. Så jeg tenkte, jippi, de er i godt humør i dag!

Men den gang ei, da det var min tur tur gikk jeg bort sa hei og smilte. Damen i disken stod med et surt ansikt og så "jaa...?"

- Jeg skulle gjerne hatt en ny flaske Jil Sander-Pure

*sukk*.......den størrelsen eller den?

- Den største der takk.

....ja skal du lukte på den eller?

- Eh.. nei, jeg har den allerede på, jeg skal k j ø p e en ny flaske...

..javel...

Så med andre ord, du fikk ikke god service der hvis du ikke kom fra det rette strøket og hadde pelskåpe...

Gjest stillness
Skrevet (endret)

Har samme inntrykk av parfymeridamer,de er veldig ofte ikke spesielt hyggelige.

En gang da jeg var yngre og var innom et parfymeri,ble jeg fotfulgt av en sur dame som først spurte om jeg ville ha hjelp.Sa da at jeg bare var innom for å kikke.Damen fulgte etter meg hele tiden,og spurte meg tilslutt om jeg skulle kjøpe noe eller ikke.Ble da så irritert at jeg gikk.

Så derfor er jeg lite glad i å gå på parfymeri,men jeg syns det ofte er enda verre i utlandet.Smiler ikke,er lite vennlige og står som regler og kakler mens det er mange kunder i butikken.

Det fins selvsagt unntak der de både er hjelpsomme og hyggelige men det er desverre for mange av typene beskrevet ovenfor.

Endret av stillness
Skrevet

Jeg liker heller ikke å gå i parfymerier. Jeg går bare inn dersom det er flere kunder i butikken. Jeg klarer ikke å være eneste i butikken, og bare kikke rundt, mens en snobbete jente/dame i kassa har fullt fokus på meg, mens hun lurer på om jeg ikke skal kjøpe noe.

(Ja, jeg vet at det er lov å bare kikke, så det er egentlig bare problemer jeg skaper for meg selv)

Skrevet

De gangene jeg har vært i parfymeri har bare vært hyggelig !

Den nærmeste hvor jeg bodde når jeg var "liten" hadde en super hyggelig eldre dame som var rett og slett suveren på alle måter.

Hun jobbet effektivt, ikke så mye dill dall, men greide fremstå som en sukker søt liten dame fordet om.

Skikkelig kunnskaps rik, hun fulgte nøye med på alle trendene som var ute og gikk, både dem her og de i statene/paris. Hun kunne også svare på de fleste av mine spørsmål og hun var utrolig flink til å finne de riktige fargene frem til hver enkelt person osv.

Og super flink til å stappe posen full med gratis prøver av alle slags mulige skatter og søppel. Var skikkelig gøy å komme hjem og se "hva jeg hadde fått denne gangen".

Men noe jeg oplevde hun var flink til var å prøve produktene på oss i stedet for på handen. Det har ikke de andre parfymeriene av samme sort gjort for meg.

Men de damene har også bare vært hyggelige mennesker som har OK peiling og har vært hyggelige. Eneste negative opplevelsen jeg har hatt var en gang rett før stenge tid jeg skulle kjappe meg litt at parfymeri damen ville "holde" meg litt igjen og preike sminke for morro skyld.. Turde ikke si jeg måtte løpe, blir så sjenert av og til :fnise:

Skrevet

Skulle også kjøpe en concealer engang. Spurte damen om råd. Regnet jo med at de kunne finne riktig farge til meg. Fikk den lyseste fargen!! Tok den på når jeg kom "hjem" (var på ferie), og la på lag etter lag etter lag med foundation over for å få vekk det hvite (jeg hadde blendet godt). Noe som ikke gikk... Jeg så jo ut som en klovn. Ikke skjulte den det blå under øynene heller, og nå sørget i tillegg det hvite for at all oppmerksomhet ble rettet mot det området! Jepp, den ble fort fjernet fra ansiktet, og "tryllepennen" ble pensjonert...

Ja, jeg vet at mange synes man skal være "hvit" under øynene, så på en måte hadde hun sikkert peiling. Men kunne hun ikke spurt meg hva jeg likte? "Vil du se vanlig pen ut? Eller vil du se ut som en klovn?"

Skrevet

Jeg gikk på parfymeri (Esthetique) og ba om å få dekkbase som skjuler blåflekker (hadde da en blåflekk i ansiktet som var skjemmende og trengte noe som dekket godt under foundationen) og ble anbefalt YSL touche eclat. Jeg kjøpte den, fordi den er alltid grei å ha uansett, men den dekker jo ikke noe særlig så jeg kom til kort. Endte opp etterpå med å handle på Makeupstore istedet.

Gjest Jålebeistet
Skrevet

Jeg har bare gode erfaringer med parfymeri-damer. De kommer ofte med komplimanger relatert til huden min og de lange øyenvippene mine :sexy: Får alltid med meg prøver på parfymer og andre produkter selv om jeg ikke spør om det.

Skrevet
Jeg har bare gode erfaringer med parfymeri-damer. De kommer ofte med komplimanger relatert til huden min og de lange øyenvippene mine :sexy: Får alltid med meg prøver på parfymer og andre produkter selv om jeg ikke spør om det.

Det er sikkert fordi de identifiserer seg med deg ;)

komplimanger :P hehe :D

Gjest Sandbekken
Skrevet

Uuuff!!! jeg hater å gå i parymerier! Elsker sminke og alt det, men menneskene i parfymeriene der jeg bor er jo helt skutt! Tre ganger nå har jeg hatt ekkle episoder i forskjellige esteique butikker.

Episode 1:

Jeg skulle kjøpe en øyenskygge for en veninne og så hadde jeg kjøpt feil farge, så jeg gikk innom og ville bytte den, den var fortsatt forseila, og jeg hadde kviteringen. Dama i butikken så stygt på meg og så at det kunne de ikke gjøre, fordi jeg hadde tatt av prislappen (!) altså ingen strekkode, men prislappen som de bare kunne stemple på igjen!!

Episode 2:

Jeg skulle prøve artdeco sitt minneralpudder, men jeg sa at jeg var sensitiv og hadde reagert kraftig på andre merker, så om jeg kunne få bytte det hvis jeg ikke tålte det.

Damen i kassen sa at det gikk helt fint, jeg skulle på pengene igjen og alt. Jeg prøvde sminken på, og reaksjonene var mange, rød hud og øyebetennelse symptomer. Jeg gikk tilbake til butikken 2 dager senere og fortalte dette, Den sure snerpa bak kassen bare så dumt på meg og sa at pudderet ikke skulle inni øynene..eehh. Jeg fikk bytta produktet tilslutt, men jeg fikk skikkelig dårlig behandling og ble prioritert sist av alle kundene, matte vente kansje 10 min på at ekspeditrisen skulle hjelpe alle som kom ETTER meg..

Episode 3:

Jeg skulle ha en ny consealer, men jeg ville ha en uten lysreflekterende ingredienser, siden urenheter bare lyser mer opp når jeg bruker slike.

Dama som skulle hjelpe meg gikk rett bort til den jeg hadde fra før, og sa at den var fabelaktig. Jeg fortalte for andre gang at jeg ikke ville ha en med lysrefl. ingredienser, ekspeditrisa sto på sitt og sa at neeei denne er ikke skimrende, det er ikke glitter i consealere! Da orka jeg ikke å ha mer opplæring på ekspeditriser så jeg sa jeg måtte tenke på det, og gikk. Hallo! selfølgelig er det ikke glitter i consealere!!

Skrevet
Uuuff!!! jeg hater å gå i parymerier! Elsker sminke og alt det, men menneskene i parfymeriene der jeg bor er jo helt skutt! Tre ganger nå har jeg hatt ekkle episoder i forskjellige esteique butikker.

Episode 1:

Jeg skulle kjøpe en øyenskygge for en veninne og så hadde jeg kjøpt feil farge, så jeg gikk innom og ville bytte den, den var fortsatt forseila, og jeg hadde kviteringen. Dama i butikken så stygt på meg og så at det kunne de ikke gjøre, fordi jeg hadde tatt av prislappen (!) altså ingen strekkode, men prislappen som de bare kunne stemple på igjen!!

Episode 2:

Jeg skulle prøve artdeco sitt minneralpudder, men jeg sa at jeg var sensitiv og hadde reagert kraftig på andre merker, så om jeg kunne få bytte det hvis jeg ikke tålte det.

Damen i kassen sa at det gikk helt fint, jeg skulle på pengene igjen og alt. Jeg prøvde sminken på, og reaksjonene var mange, rød hud og øyebetennelse symptomer. Jeg gikk tilbake til butikken 2 dager senere og fortalte dette, Den sure snerpa bak kassen bare så dumt på meg og sa at pudderet ikke skulle inni øynene..eehh. Jeg fikk bytta produktet tilslutt, men jeg fikk skikkelig dårlig behandling og ble prioritert sist av alle kundene, matte vente kansje 10 min på at ekspeditrisen skulle hjelpe alle som kom ETTER meg..

Episode 3:

Jeg skulle ha en ny consealer, men jeg ville ha en uten lysreflekterende ingredienser, siden urenheter bare lyser mer opp når jeg bruker slike.

Dama som skulle hjelpe meg gikk rett bort til den jeg hadde fra før, og sa at den var fabelaktig. Jeg fortalte for andre gang at jeg ikke ville ha en med lysrefl. ingredienser, ekspeditrisa sto på sitt og sa at neeei denne er ikke skimrende, det er ikke glitter i consealere! Da orka jeg ikke å ha mer opplæring på ekspeditriser så jeg sa jeg måtte tenke på det, og gikk. Hallo! selfølgelig er det ikke glitter i consealere!!

seriøst!! blir skikkelig provosert at folk kan være så frekke! :kjefte:

At slike mennesker jobber på parfymeri, er en skam. har opplevd liknende episoder selv, så derfor handler jeg bare på nettet den sminken jeg er fornøyd med nå=)

Gjest Sandbekken
Skrevet (endret)

^ sant! alle jeg har fortalt det til blir helt paffe. Jeg skjønner ikke at det går an å jobbe i et salgsyrke og ikke forstå seg på vanlig høffelighet..

Men ja, jeg kunne ikke levd uten netthandel. Der trenger jeg ihvertfall ikke manne meg opp for å kjøpe sminke..

Edit: har ikke sosial angst, bare estetique-angst som kan være ganske kraftig til tider :P

Endret av Sandbekken
Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

Har så langt hatt bare gode erfaringer i parfymerier i Oslo, synes de strekker seg veldig langt for at kundene skal bli fornøyde.

Skrevet

Jeg er helt enig i at veldig mange ikke duger i jobben sin, men et like stort problem er kunder som mister all form for folkeskikk i det de går inn i en butikk! Sier absolutt ikke at det gjelder de som har skrevet her, men det er generelt et problem for ansatte i butikker som virkelig strekker seg så langt de kan og enda litt lenger! Butikkansatte er også mennesker! Bare greit å huske på noen ganger :)

Skrevet

Parfymeriet som jeg pleier å gå til har fått ny sjef, og det ser ut som sjefen har sendt de ansatte på service-kurs :ler:

Og det er jeg bare glad for!

Men allikevel så foretrekker jeg Boots parfymeriet i Skottland, der er alle blide og hjelpsomme. Kaller deg "hun" (kort for honey) i hver setning, ble veldig satt ut av det først men det er mye kosligere enn å bli fotfølgt og sett ned på!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...