Gjest Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Skulle akkurat til å spille to player på wii'en min nå og finner ut at den ene kontrollen min ikke funker. Sjekker batterier og merker at det ene batteriet har lekki. Er sånn ekkelt salt aktig belegg på innside av kontrolleren og batteriet er mørkt ved skjøtene på papiret. Er det i heletatt noen vits å prøve å få noe ut av ikea? Kontrollen har ikke liggi lenge heller, snakk om ei uke uten bruk kanskje. Er fortsatt veldig surt, koster trossalt 399 for en slik kontroller.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Vet ikke om du vil få noe ut av Ikea, men håper da det. Synes du burde snakke med dem.
charlott Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 (endret) Batteriene de selger på Ikea nå er tilnærmet ubrukelige! Før var de meget gode, men det er de ikke lenger. Tidligere var de produsert av Varta i Tyskland, nå står det kun "made in China". Endret 19. november 2009 av charlott
zitrus Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Merkelig, mener jeg nettopp så en test av batterier hvor de fra Ikea overraskende vant...
Ueland Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Hvor ofte er du borti produkter hvis eventuell erstatning dekker ekstraskader?
Gjest Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Hvor ofte er du borti produkter hvis eventuell erstatning dekker ekstraskader? Hysj da.. Ikea pleier å være litt supre på hjelping innimellom..
charlott Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 (endret) Merkelig, mener jeg nettopp så en test av batterier hvor de fra Ikea overraskende vant... Det tror jeg var av den "gamle sorten". Charlotte Endret 19. november 2009 av charlott
Shade Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Når det er så tydelig at det er batteriene du har kjøpt der som er skyld i at kontrollen er ødelagt burde ikke det være noe problem. Hvis det ikke er for lang vei inn så ville jeg dratt og snakket med noen på bytte og retur personlig sånn at de fikk sett kontrollen og batteriet selv
Gjest Gjest_wow_* Skrevet 20. november 2009 #9 Skrevet 20. november 2009 Skulle akkurat til å spille to player på wii'en min nå og finner ut at den ene kontrollen min ikke funker. Sjekker batterier og merker at det ene batteriet har lekki. Er sånn ekkelt salt aktig belegg på innside av kontrolleren og batteriet er mørkt ved skjøtene på papiret. Er det i heletatt noen vits å prøve å få noe ut av ikea? Kontrollen har ikke liggi lenge heller, snakk om ei uke uten bruk kanskje. Er fortsatt veldig surt, koster trossalt 399 for en slik kontroller. Det er absoluu verdt et forsøk i hvertfall. Her om dagen hadde ikea-batteriene lekket i fjernkontrollen til tv'en min men den virker heldigvis fortsatt!
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #10 Skrevet 20. november 2009 Jeg var nylig på ikea i sandnes og klaga noe på batteriene jeg kjøpte hos dem. Her lakk ikke bare ET batteri, her lakk alle jeg brukte! Jeg var skikkelig lei meg, blant annet var vekkerklokka mi ødelagt, tannbørsten min var ødelagt, fjernkontrollen til TV, DVD og anlegget mitt var ødelagt! Sjefen på ikea sandnes var veldig forståelsesfull, han så på kviteringa jeg tok med, ga meg penger igjen for varene han ikke kunne erstatte, og lot meg finne meg varer jeg kunne erstatte på ikea, ville jeg ikke ha noe der skulle jeg få penger. Fikk i tillegg trøstegaver for 400 kroner. Er VELDIG fornøyd, full kred til dem :)
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #11 Skrevet 20. november 2009 Du kan heve kjøpet (§32) og kreve erstatning (§33 og/eller §34). http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #12 Skrevet 21. november 2009 Jeg bruker IKEA batterier ofte. Har aldri hatt trøbbel. De er billige og varer like lenge som rådyre kioskbatterier som Duracell. Du har krav på erstatning etter kjøpslove og e rikke avhengig av IKEAs velvilje. Når det er sagt pleier IKEA å være hyggelige ved reklamasjoner. Ta med kontrollen og batteriet så ordner det seg nok. Hvorfor har du ikke snakket med IKEA før du legger ut saken her ?
Gjest Skrevet 22. november 2009 #13 Skrevet 22. november 2009 Hvorfor har du ikke snakket med IKEA før du legger ut saken her ? Jeg var usikker på loven når det gjelder erstatning o.l. og tenkte jeg skulle høre med andre om de hadde vært borti det før jeg evt valgte å dra inn til ikea. Pratet med noen over kundeservice på nettet og de sa jeg måtte dra inn med kontrollen, batteriene og kvittering så skulle noen der inne se på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå