Gjest Gjest_Ebba_* Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Jeg har en fantastisk kjæreste som desverre har et veldig stillesittende liv. Han jobber på kontor, det er mye overtid og hjemme liker han å sløve foran pcen. Samtidig er han (som de fleste av oss!) veldig glad i øl, potetgull og alt som er søtt og godt. Så en allerede rund og god kjæreste har blitt en smule overvektig. Han vet dette godt selv, men viljen til å gjøre noe med det ser ut til å være ikke- eksisterende.. Jeg vil gjerne motivere ham til trening, har prøvd å foreslå gå- og joggeturer sammen, uten hell foreløpig. Jeg er bekymret for helsen hans samtidig som jeg gjerne vil ha en sprek og veltrent kjæreste. Hvordan skal jeg gå frem? Jeg vil ikke såre ham eller at han skal føle jeg kritiserer ham; jeg vet han føler seg usikker når det gjelder kroppen sin. All overtiden han jobber gjør det også vanskelig for ham å finne motivasjon.. Etter jobb vil han hjem å slappe av, ikke sant? Så, hvordan snu denne trenden?? Takker på forhånd for alle tips og råd!
2010 Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Når du nevner trening så tenker han sikkert bare "streees".. men hvis du fåreslå å bare gå en søndagstur sammen? eller sykkle en liten tur? har dere hund, så kan jo han ta annsvaret å gå tur me den? I og med at han er sliten etter jobb, kan dere jo stå opp 30 tidligere for å gå en tur? Tror det viktigst er at du også engasjerer deg, at du er med på aktivitetene.. Hvis du står får middager, lag sunde retter=) Istede for å handle inn potetgull, kan du kjøpe inn nøtter, rosiner, frukt. sukkererter og paprika + gullerøtter med hollyday dipp er veldig godt !! Spør ham om dere kan gå på butikken i lag å ha som mål at dere skal lete etter sund mat. det er mye godt som er sundt, men tenker bare ikke over det før man leter i butikken:) Få ham til å delta i matlagingen
2010 Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 vet ikke hvor gamle dere er, men har du prøvd wii fit?=) det er morsomt sammtidigt som du får trent
gullhjerte Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Nå vet ikke jeg hvilket kosthold og treningsvaner du har, men du kan jo forsøke å vinkle det mot deg. At du snakker med ham om at du har lyst til å bli sunnere, og at du går foran som et forbilde og formilder videre positive ting. Feks lag sunn snacks til deg selv, og spør tilfeldig om han vil smake. Legg vekt på at det ikke er noe hyggelig for deg at han sitter å kaster inn på chips i ukedagene, når du forsøker å la være =) Du kan jo også ta opp at du synes at dere gjerne kunne gjort noen treningsaktiviteter sammen, som samtidig er morsomme. Hvis du er godt trent bør du kanskje være litt obs på at mannen din kan ha prestasjonsangst. Det hadde jeg da min syklistkjæreste skulle ha med meg ut på sykkeltur, som ikke hadde syklet på mange år. Men det gikk fint, og kjæresten fikk stjerner i øya fordi jeg var villig til å være med på noe han elsket, selv om jeg sakket farten hans sikkert med 20 km/t Oppsummering: Ikke vinkle det over som en anklage mot han, det blir det bare usikkerhet og frustrasjon ut av. Prøv heller å få dette til noe dere gjør sammen, og siden det er du som ønsker en livsstilsendring kan jo du gå foran og la det smitte over på han. Om det endelig er slik at han ikke vil, kan du ikke gjøre noe med det og han må få lov å bestemme selv..
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Pusen, hva skal vi gjøre for å få tilbake den deilige kroppen din? Du er ikke slem som ønsker at han skal begrense inntaket av helt unødvendige og helseskadelige kalorier for å beholde helsa og samtidig være tiltrekkende for deg. Det går an å kalle en spade for en spade, så lenge du gjør det med humor og kjærlighet, og ikke overdramatiserer eller lister deg påfallende rundt grøten. Ingen grunn til å lulle ham inn i at 9-mnd-mage på menn er like sexy som den fastere og flatere varianten.
Nytt liv Skrevet 20. november 2009 #6 Skrevet 20. november 2009 Jeg har også en overvektig kjæreste. Min har fått øynene opp for spinning. Og så har vi masse sex.' Hva om han blir med en kompis og trener etc? Jeg har sagt det til min at jeg synes ikke noe om mage, og det gjorde ikke han heller, så han jobber med saken.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 Jeg kan si hva jeg sa til min mann når han ble over grensen til overvektig. Han har alltid vært stor og det har ikke brydd meg nevneverdig, men når han ble rett overvektig og tykk ble det litt trasig. Kanskje er jeg overfladisk men men. Jeg syntes det var veldig irriterende å se ham spise sjokolade nr to på en kveld og det porovoserte meg litt. Jeg sa. "Vennen nå har du blitt litt tykk nede rundt penis. Jeg har ikke noe i mot magen din men når den begynner å ta plass nedover mot penis syntes jeg ikke det er like kjekkt å gi blow job". Det satte fart i ham det Har minnet ham på dette et par ganger senere når han har blitt litt slakk med treninga etc. "huks, det er mye deiligere med sex når magen din ikke er i veien". Da springer han på trening igjen med en gang. Jeg har lokket og lurt i mange år, dradd ham med på turer, lagt om kostholdet i heimen, forsøkt å motivere og si at vi skal være sunne sammen etc. Jeg har ikke kommentert vekta hans eller kritisert ham. Jeg elsker ham jo uansett, men blir litt provosert når jeg ser han ikke tar vare på seg selv og helsa si. Men det eneste som har funket var dette med å si at magen kom i veien for sex, og tykkelse rundt penis er ikke så tiltrekkende. Han tok seg ikke nær av dette og det er lett å holde på motivasjonen. Lett å gi ham ros også, når vi har sex og mangen ikke er i veien lenger.
Gjest MikeWaters Skrevet 20. november 2009 #8 Skrevet 20. november 2009 Man har et felles ansvar i et parforhold om å holde seg attraktiv for hverandre. Jeg hadde ikke godtatt at min partner lot seg forfalle.
Gjest Gjest_Ebba_* Skrevet 20. november 2009 #9 Skrevet 20. november 2009 Når det gjelder matlagingen, så er det som oftest jeg som står for den, og vi spiser ganske sunt her hjemme. Kjøper mye frukt og nøtter, men er som oftest jeg som spiser det alene.. Men når det er så mye overtidsjobbing, så bestiller de gjerne en pizza eller noe, og han kjøper ofte med seg "noe godt" hjem på fredagskvelden, og han er ofte og drikker øl med gutta; hvordan få ham til å slutte med usunnheten som skjer når jeg ikke er der?
Gjest Gjest_Ebba_* Skrevet 20. november 2009 #10 Skrevet 20. november 2009 Liker forresten rådet om å bringe penis inn i bildet :gjeiper: Er vel ingen menn som vil la magen ta så overhånd at det blir slutt på blow jobs! Jeg skal prøve å få ham med på turer i helgene; han har allerede sagt ja til å være med i morgen! Vil ikke få opp forhåpningene heller, han har sagt at helgene er hellige for ham, han vil helst ikke føle at det er noe han MÅ gjøre når han har fri. Men trening skal jo være noe man har lyst å gjøre, ikke sant? Hvertfall når belønningen er at du ser bra ut for kjæresten din..
Gjest Gjest_Ebba_* Skrevet 20. november 2009 #11 Skrevet 20. november 2009 Liker forresten rådet om å bringe penis inn i bildet :gjeiper: Er vel ingen menn som vil la magen ta så overhånd at det blir slutt på blow jobs! Jeg skal prøve å få ham med på turer i helgene; han har allerede sagt ja til å være med i morgen! Vil ikke få opp forhåpningene heller, han har sagt at helgene er hellige for ham, han vil helst ikke føle at det er noe han MÅ gjøre når han har fri. Men trening skal jo være noe man har lyst å gjøre, ikke sant? Hvertfall når belønningen er at kjæresten synes du er sexy..
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #12 Skrevet 20. november 2009 Jeg gjorde det samme. Mista lysta på sex. Han var i dårlig form og lå som et slakt uten å orke å lee seg. Orket ikke ha sex. Jeg spurte om det var slik han planla de neste ti årene av ekteskapet. I så fall ville jeg ha beskjed for jeg har selv andre planer... Han begynte å trene, sammen med en kompis. Nå får han sett kompisen jevlig og mye oftere enn før. Og han har blitt en hunk... :rødme: (jeg trener hardt selv også altså)
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #13 Skrevet 20. november 2009 Lurer bare på hvor mye man må må ha for at det skal kunne kalles "mage". Selv er jeg mann, og har litt "valpefett" men ellers slank. Hvordan ser det på det? Trener jo en del, er det et must med sixpack?
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #14 Skrevet 20. november 2009 Lurer bare på hvor mye man må må ha for at det skal kunne kalles "mage". Selv er jeg mann, og har litt "valpefett" men ellers slank. Hvordan ser det på det? Trener jo en del, er det et must med sixpack? Et magemål på menn som ligger over 94cm for en mann er helseskadelig. Men husk at det avhenger litt av størrelsen på mannen generellt. Hvor mye muskelmasse han har, høyde etc. Rent estetisk har menn med kraftige skuldre og solide overarmer plass til mer mage uten å se feit ut. Det er IKKE et must med sixpack nei, menn kan godt ha mage, men det må være fast og han må være i god form.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #15 Skrevet 20. november 2009 Et magemål på menn som ligger over 94cm for en mann er helseskadelig. Men husk at det avhenger litt av størrelsen på mannen generellt. Hvor mye muskelmasse han har, høyde etc. Rent estetisk har menn med kraftige skuldre og solide overarmer plass til mer mage uten å se feit ut. Det er IKKE et must med sixpack nei, menn kan godt ha mage, men det må være fast og han må være i god form. Takk for svar Er nok et lite stykke unna six pack ennå Spør igjen, hva syntes du ser best ut av six pack/definerte magemuskler eller litt fett? (altså ikke mage, men bare den vanlige "paden")
Gjest Gjest_Ebba_* Skrevet 20. november 2009 #16 Skrevet 20. november 2009 Takk for svar Er nok et lite stykke unna six pack ennå Spør igjen, hva syntes du ser best ut av six pack/definerte magemuskler eller litt fett? (altså ikke mage, men bare den vanlige "paden") Jeg synes litt fett er deilig! En gutt må absolutt ikke ha sixpack eller definerte magemuskler for å se sexy ut! Problemet kommer når det blir mer enn det, når hengepuppene dukker opp og magen stikker langt ut..
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #17 Skrevet 20. november 2009 Jeg synes litt fett er deilig! En gutt må absolutt ikke ha sixpack eller definerte magemuskler for å se sexy ut! Problemet kommer når det blir mer enn det, når hengepuppene dukker opp og magen stikker langt ut.. Ok Smaken er nok som baken der ja, Men et spørsmål til, grunnen til at jeg spør er at jeg og dama skal forlove oss om ikke så lenge, og vil gjerne ta meg bra ut for henne da. Selvfølgelig er hun fornøyd nå også, men hun er veldig sjenert når det gjelder å si noe om hva hun liker. Vil det være teit å spørre henne hvordan kropp hun syntes er digg på meg? Hvordan ville du reagert om typen din hadde spurt om det?
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #18 Skrevet 20. november 2009 Ok Smaken er nok som baken der ja, Men et spørsmål til, grunnen til at jeg spør er at jeg og dama skal forlove oss om ikke så lenge, og vil gjerne ta meg bra ut for henne da. Selvfølgelig er hun fornøyd nå også, men hun er veldig sjenert når det gjelder å si noe om hva hun liker. Vil det være teit å spørre henne hvordan kropp hun syntes er digg på meg? Hvordan ville du reagert om typen din hadde spurt om det? Jeg hadde tatt det som et komplemang dersom han la det frem som at han gjerne ville være tiltrekkende for meg. Samtidig ville jeg nok synes han var fin nok som han var, om han stort sett var slik han var da jeg falt for ham! Om du skjønner. Det er slitsomt og usexy med menn (OG kvinner) som aldri blir fornøyd med seg selv og som hele tiden marer om at de må slanke seg eller noe. Selvtillit uansett utseende er det mest sexy av alt!
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #19 Skrevet 21. november 2009 Morsomt å lese forskjellen på svarene når ei dame klager over den feite mannen sin, og når en mann klager over den feite dama si.
Gjest strykebrett Skrevet 21. november 2009 #20 Skrevet 21. november 2009 Morsomt å lese forskjellen på svarene når ei dame klager over den feite mannen sin, og når en mann klager over den feite dama si. Jeg tenkte aktisk det samme. Og er i tillegg overrasket over at ingen har kommet med forslag om at han sikkert lider av depresjon. Men, over til ts problemstilling: det er sikkert lettere for han å begynne å trene soen kompiser eller noe slikt som er mer lystbetont enn å bare stikke på sats. Kanskje det finnes et besriftsfotballag, eller noen kompiser som spiller squash eller lignende han kan være med på? I og med han sier han vil trene men ikke finner ork til det mener jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå