Gå til innhold

Kjøpe noe på finn.no - betaling

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er interessert i noe på finn.no og har bedt selgeren sende det til meg i postoppkrav. Jeg fikk beskjed om å overføre penger på kontoen hennes (ingen høy sum det er snakk om) også ville hun sende pakken.

Hva er sjansen for å bli lurt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alltid en sjanse for å bli lurt. Skjønner ikke problemet til selgeren med å sende i postoppkrav - de utgiftene faller vel likevel på deg. Men har ikke finn.no også en type betalingsformidling/trygg betalingsordning? Koster sikkert litt å benytte, men trolig ikke mer enn postoppkrav.

Gjest bua at - start - no
Skrevet
Det er alltid en sjanse for å bli lurt. Skjønner ikke problemet til selgeren med å sende i postoppkrav - de utgiftene faller vel likevel på deg. Men har ikke finn.no også en type betalingsformidling/trygg betalingsordning? Koster sikkert litt å benytte, men trolig ikke mer enn postoppkrav.

Som selger har du ingen garanti for at folk henter ut pakka selv om den er sendt i oppkrav. Folk har det med å ombestemme seg helt plutselig og hvis selger da ønsker pakka tilbake så må hun ut med ny porto. Altså dobbel porto for et tapt salg.

Krever alltid forskudd hver gang jeg selger en brukt pc, men jeg har god karakterbok på ku-x-l som trygger litt, så det er ikke vanskelig....

Skrevet

Om jeg selger noe på finn.no som jeg må sende så vil jeg enten ha forhåndsbetalt (vedkommende må bare stole på meg) eller så vil jeg ta litt ekstra for å evnt sende det i postoppkrav - i tillegg til at mottaker selvsagt betaler for det ekstra det koster å sende det i oppkrav.

Finn.no har ikke noe betalingsløsning desverre

Skrevet

Jeg har alltid fått forhåndsbetaling ved salg. ELlers går det jo også ann å bruke PayPal til dette også. Pengene bekreftet veldig raskt. :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...