Gå til innhold

Forlovet med en kurder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå vært sammen i 1 år og samboere i 6 mnd, vi har nå bestemt at vi skal gifte oss :yvonne:

Han vil gjerne ha kurdisk forlovelsesfest av hensyn til foreldrene sine ( som for øvrig er superhyggelige og har tatt meg i mot med åpene armer) Er det noen som har erfaringer med dette, er veldig nysgjerrig på hvordan det foregår. Har prøvd å spørre han, men det går ikke ann å få noe ordenlig svar av han, for han vet jeg er litt skeptisk, så han elsker å tulle og overdrive skikkelig til meg :ler:

Blir veldig glad for svar, gjerne iforhold til kurdiske bryllupstradisjoner også

Skrevet

Vel, det jeg kan si det er at det blir mye dans og mye latter. Kurdere feirer sånne ting med å danse. De liker masse plass og de liker mye mat og høyt musikk. Helst en som står og opptrer live. Hvis det er cd-spiller så blir det mye baksnakking.

Det er en ting å huske på, men kun hvis familien hans bryr seg, og det er at det er veldig mye baksnakking. Har dere svinekjøtt blandt maten, så er det respektløst i deres øyne, og da har alle i landet hørt om det innen et par dager. Samme med CD-spiller i stedet for live musikk, hvis det ikke er nok mat (kurdere spiser mye, spesielt når det er gratis mat), og hvis det blir for norskt i forhold til kurdiskt.

De vil gjerne at alt skal være 100% kurdiskt, da de fleste ikke har vært i eller skjønner norske/vestlige bryllup. Mens de norske kommer sikkert bare til å syns at det er spennende med alle "draktene" og musikken og den spennende maten, så sånn sett er det kanskje enklere at det er 70/30 kurdiskt.

Alt dette vet jeg fordi jeg selv er kurder og har vært i nok av både vestlige, kurdiske og mix brylluper. Jeg kjenner folket og hvordan de tenker. De kommer til å baksnakke uansett, men hvis han og familien hans bryr seg, så skal du ikke tenke på det.

Jeg er ikke negativ på noen måte, så hvis det er noe du lurer på så må du gjerne spørre. De pleier å være koselige og oppføre seg, men det de ser på som å oppføre seg vs. det du kanskje ser på som å oppføre deg, kan være to forskjellige ting.

Og PS. kurdiske barn er djevelbarn. Jo færre som kommer, desto bedre. Trust me on this.

Skrevet
Og PS. kurdiske barn er djevelbarn. Jo færre som kommer, desto bedre. Trust me on this.

For en utrolig unødvendig ting å ta med i den lille fortellingen din. Herlighet..

Til TS: Siden du har et godt forhold med familien hans kan du jo ta deg en prat med hans mor - hun vil sikkert informere deg om hvordan skikkene er i deres kultur! Lykke til! :jepp:

Skrevet

huff for en tanke..

jaja, vi er alle forskjellige :)

masse lykke til uansett hva dere velger :)

• 2 uker senere...
Gjest STOLT KURDER!!
Skrevet

Til du som sier du er kurder, jeg vil helst ikke høre deg kalle deg det en gang til. Du skremmer jo livet ute av jenta som skal gifte seg med en kurdisk mann. du fremstiller oss som amatører og villdyr som ikke kan oppføre seg blant folk! Skjerp deg litt hvis du har respekt for ditt folk!!! Til deg som skal gifte seg med denne kurdiske mannen. Du trenger ikke å høre på det som er blitt sagt,du har ingenting å bekymre deg for. Det kurdiske folket er barmhjertige, og sånn er det!!;) Lykke til

Vel, det jeg kan si det er at det blir mye dans og mye latter. Kurdere feirer sånne ting med å danse. De liker masse plass og de liker mye mat og høyt musikk. Helst en som står og opptrer live. Hvis det er cd-spiller så blir det mye baksnakking.

Det er en ting å huske på, men kun hvis familien hans bryr seg, og det er at det er veldig mye baksnakking. Har dere svinekjøtt blandt maten, så er det respektløst i deres øyne, og da har alle i landet hørt om det innen et par dager. Samme med CD-spiller i stedet for live musikk, hvis det ikke er nok mat (kurdere spiser mye, spesielt når det er gratis mat), og hvis det blir for norskt i forhold til kurdiskt.

De vil gjerne at alt skal være 100% kurdiskt, da de fleste ikke har vært i eller skjønner norske/vestlige bryllup. Mens de norske kommer sikkert bare til å syns at det er spennende med alle "draktene" og musikken og den spennende maten, så sånn sett er det kanskje enklere at det er 70/30 kurdiskt.

Alt dette vet jeg fordi jeg selv er kurder og har vært i nok av både vestlige, kurdiske og mix brylluper. Jeg kjenner folket og hvordan de tenker. De kommer til å baksnakke uansett, men hvis han og familien hans bryr seg, så skal du ikke tenke på det.

Jeg er ikke negativ på noen måte, så hvis det er noe du lurer på så må du gjerne spørre. De pleier å være koselige og oppføre seg, men det de ser på som å oppføre seg vs. det du kanskje ser på som å oppføre deg, kan være to forskjellige ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...