Gå til innhold

Har betalt avtalegiro på treningssenter i over ett år etter at jeg flyttet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Avbestilte ikke med en gang jeg flyttet på grunn av ett års bindingstid og har ikke tenkt over at de fremdeles trekte penger, regnet med at det automatisk gikk ut når bindingstiden var over, hva burde jeg gjøre? Kan jeg si i fra til visa og kjøre chargeback eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neinei! -det er jo ditt ansvar å gi beskjed om at du øvnsker å melde deg ut - de pengene der kan du bare glemme :)

Gjest Catarina
Skrevet
Avbestilte ikke med en gang jeg flyttet på grunn av ett års bindingstid og har ikke tenkt over at de fremdeles trekte penger, regnet med at det automatisk gikk ut når bindingstiden var over, hva burde jeg gjøre? Kan jeg si i fra til visa og kjøre chargeback eller noe?

Du skulle avsluttet avtalegiroen din i nettbanken. Du kan prøve å få de tilbake fra brukersted, men det er ikke sikkert de gir deg noe tilbake.

Visa har ikke noe med avtalegiroen din å gjøre.

Skrevet

blir forbanna, fikk ikke noe som helst informasjon om at jeg måtte avslutte dette selv. kun at jeg var bundet i ett år, regna med at det automatisk gikk ut etter det

Skrevet

Ingen grunn til å bli sint over det. At du er bundet betyr netopp det, du er bundet i 1 år. Det betyr ikke at medlemsskapet varer i 1 år.

Det er som når man får seg et mobilabonnement, da er man gjerne bundet så og så lenge men det betyr ikke at man plutselig ikke kan ringe lengre når bindingstiden går ut.

Skrevet

Om du ikke visste det, har du ikke lest avtalen du signerte godt nok. Alle medlemskap (som jeg vet om) fortsetter til de sies opp...

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Du er pliktig til å lese kontrakten, og signerer du så godkjenner du den.

Har du kontrakten og det ikke står noe om at medlemskapet løper til det går ut har du en sak.

Men ellers er det du som har driti på draget.

Gjest Gjest_wow_*
Skrevet
blir forbanna, fikk ikke noe som helst informasjon om at jeg måtte avslutte dette selv. kun at jeg var bundet i ett år, regna med at det automatisk gikk ut etter det

Dersom det ikke står noe om dette i kontrakten du sikkert undertegnet da du meldte deg inne, så har du en sak. Dersom det gjør det, så kan du nok bare glemme det. Selvfølgelig.

Gjest Gjest_hallo_*
Skrevet

I den avtalen du undertegnet da du ble medlem av treningssenteret så står det også hva du må gjøre hvis du ikke vil være medlem lenger. Dt lønner seg å lese på de papirene man får.

Skrevet

Bindingstid er ikke det samme som at varigheten er kun ett år. Du må selv melde deg ut.

Og du bør virkelig følge nøyere med på økonomien. Om du har blitt trukket månedlig i et helt år uten å merke noe som helst, så bør det ringe en varselbjelle.

Skrevet

Det er langt på vei sånne støttemedlemmer som gjør det økonomisk mulig for treningssentre å drive, sånn at de av oss som faktisk trener kan få gjort det til en overkommelig pris.

(Gruer meg litt til nyåret, blir vel jævlig fullt i vektrommet de første ukene av januar igjen.)

Gjest Gjest_Maya_*
Skrevet

Bindingstid på et år betyr bare at du ikke kan si opp før det har gått et år. Etter det kan du si opp. Sier du ikke opp så fortsetter avtalen.

Skrevet

De pengene må du bare betrakte som din avskjedsgave til ditt tidligere treningssenter.

Gjest Gjest_Tine_*
Skrevet

I min kontrakt står det at oppsigelse skal skje skriftlig.

Fram til det skjer vil de sende sak til inkasso dersom de ikke mottar betaling.

Skrevet

Du må aktivt melde deg ut, og det bør du (uansett om det er krevd eller ikke) gjøre skriftlig. Hvis du bare stopper avtalegiroen kommer nye regninger i posten til du har meldt deg ut.

Skrevet
Du skulle avsluttet avtalegiroen din i nettbanken. Du kan prøve å få de tilbake fra brukersted, men det er ikke sikkert de gir deg noe tilbake.

Visa har ikke noe med avtalegiroen din å gjøre.

NEINEINEI! For guds skyld, ikke stopp avtalegiroen uten videre. Da blir regningen videresendt til inkassoselskap.

Dersom det ikke står noe om dette i kontrakten du sikkert undertegnet da du meldte deg inne, så har du en sak. Dersom det gjør det, så kan du nok bare glemme det. Selvfølgelig.

Jeg kan love deg at det står noe om dette i kontrakten. Ingen seriøse treningssentre vil ha kontrakter uten slikt innhold.

Det er langt på vei sånne støttemedlemmer som gjør det økonomisk mulig for treningssentre å drive, sånn at de av oss som faktisk trener kan få gjort det til en overkommelig pris.

(Gruer meg litt til nyåret, blir vel jævlig fullt i vektrommet de første ukene av januar igjen.)

Feil! Jeg jobber på et treningssenter, som er del av en stor og kjent kjede. Du skulle bare sett hvilken statistikk vi fører over medlemmer og deres treningsvaner, og hva vi gjør for å få alle medlemmer til å trene. Vi taper store penger på støttemedlemmer, da det stort sett er disse som har noe negativt å si om oss. Og som gnåler over at vi stjeler pengene deres. Vi har hele tiden kursing i service, og hva vi kan gjøre for å få medlemmene til å fortsette med treningen.

Såklart er kjeden ute etter å tjene penger! Derfor vil vi ha folk som trener jevnt og trutt, og som "aldri" vil si opp medlemskapet. Dette gir oss en langvarig inntekt.

Til TS. Send en mail (ikke ring!) til treningssenteret ditt. Og skriv at du vil si opp medlemskapet. Gjør dette før utgangen av november, og du vil "bare" måtte betale for november og desember. Så er du free to go. Ikke slett mailen du har sendt, da det kan bli rot med oppsigelser, og det er greit å ha det svart på hvitt at du har sagt opp skriftlig. Et tips du kan ta med på veien, er å lese gjennom ting før du signerer. Evt. spør hvis det er noe du ikke forstår.

Skrevet

Hvordan har du klart å bli trukket et helt år uten å merke det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...