Gjest Gjest_Reidun_* Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 hvor ofte kunne du sett for deg at du hadde besøkt bestevenninna/kompisen ila et år? Da tenker jeg på bestevenn med partner og små barn i full jobb inkl jobb annenhver lørdag. Kunne du sett for deg å ha besøkt dem flere helger i året, hadde det vært "passende". Mannen min har nemlig fått besøk igjen, av kompisen sin som er ungkar og denne gangen er det ei langhelg fra torsdag til søndag. Mannen har egentlig frihelg nå, sist frihelg var han på jakt delvis hele helga. Nå skal de også på små jaktturer ila helga. Det er vel et par mnd siden han var her sist. Veldig hyggelig, ikke noe med det, men tror ikke han skjønnner det at for noen som har familie, så holder det kanskje med et par besøk i året, synes jeg hvertfall... (Noe av grunnen til at jeg synes det blir for ofte, er at han han har ikke "bidratt" med noe når han har vært her alle gangene. Jeg er med mine venner vant med at vi feks kan bytte på å betale om vi skal lage mat, men her må han bli spurt om å handle for å skjønne det. Mannen min lager ofte god mat. I tillegg ble jeg veldig skuffet da jeg hadde mistet et familiemedlem og kort tid etter spurte han om han kunne komme med 2 venner og overnatte ei langhelg, uten så mye som å kondolere)
Nuith Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Om det er et par måneder siden han var der sist, så er han vel ikke der så enormt ofte. Og dersom han kjøper inn mat etter å ha bli bedt om det, så ser jeg ikke problemet der heller. Virker mer som om du prøver å få en bekreftelse på at det er OK å ikke like ham. Og det er virkelig OK å ikke like en person, men han der oppfører seg absolutt pent nok, i mine øyne (er ikke singel, men hvis vennene til samboer hadde oppført seg tilsvarende, hadde jeg syntes det var helt greit).
Gjest Hovedinnlegger Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Mulig jeg høres ut som ei heks, hehe...Jeg prøver å ikke synes noe om det, men synes det har vært så ofte siden jeg og mannen ble sammen. Han spør ikke om det passer at han kommer, men om vi er hjemme den helga. Kanskje høres det greit ut, men jeg hadde ikke, som singel og barnløs, dratt på besøk til bestevenninne mer enn max to ganger i året, når det er snakk om helgebesøk eller lenger. For min del synes jeg helgene er hellig når mannen har fri, det er jo først da vi har kvalitetstid med barna i en hektisk barne- og jobbhverdag. Det at han handler når vi ber om det, er fordi han alltid har kommet til dekket bord og aldri tilbudt seg å handle noe, men til slutt, etter at jeg synes det ble rart at han var her så ofte, vi handlet inn dyr og god mat og han bare kom til dekket bord. Så mannen min må faktisk be han om å handle...
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 hvor ofte kunne du sett for deg at du hadde besøkt bestevenninna/kompisen ila et år? Da tenker jeg på bestevenn med partner og små barn i full jobb inkl jobb annenhver lørdag. Kunne du sett for deg å ha besøkt dem flere helger i året, hadde det vært "passende". Mannen min har nemlig fått besøk igjen, av kompisen sin som er ungkar og denne gangen er det ei langhelg fra torsdag til søndag. Mannen har egentlig frihelg nå, sist frihelg var han på jakt delvis hele helga. Nå skal de også på små jaktturer ila helga. Det er vel et par mnd siden han var her sist. Veldig hyggelig, ikke noe med det, men tror ikke han skjønnner det at for noen som har familie, så holder det kanskje med et par besøk i året, synes jeg hvertfall... (Noe av grunnen til at jeg synes det blir for ofte, er at han han har ikke "bidratt" med noe når han har vært her alle gangene. Jeg er med mine venner vant med at vi feks kan bytte på å betale om vi skal lage mat, men her må han bli spurt om å handle for å skjønne det. Mannen min lager ofte god mat. I tillegg ble jeg veldig skuffet da jeg hadde mistet et familiemedlem og kort tid etter spurte han om han kunne komme med 2 venner og overnatte ei langhelg, uten så mye som å kondolere) Hvis begge ektefellene jobber,så begrenser jeg slik besøk. Og jeg begrenser slik besøk til meg selv. Et par ganger i året er vel lite,men når en venn ringer og spør om han kan ta med to venner for å overnatte,så syns jeg det er frekt. Slike ting som overnatting bør avtales på forhånd. Jeg liker å be folk selv,ikke bli spurt om de kan komme. man skal jo ha omgang med fam som overnatter også. helger trenger vi til mye ang fam. Kommer folk en helg og overnatter eks fra lørdag til søndag,så forventer jeg ikke at de skal handle inn. Ønsker de noe spesielt så får de bestille mat. jeg står ikke på kjøkken i helgen for å oppvarte gjester
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Hvis begge ektefellene jobber,så begrenser jeg slik besøk. Og jeg begrenser slik besøk til meg selv. Et par ganger i året er vel lite,men når en venn ringer og spør om han kan ta med to venner for å overnatte,så syns jeg det er frekt. Slike ting som overnatting bør avtales på forhånd. Jeg liker å be folk selv,ikke bli spurt om de kan komme. man skal jo ha omgang med fam som overnatter også. helger trenger vi til mye ang fam. Kommer folk en helg og overnatter eks fra lørdag til søndag,så forventer jeg ikke at de skal handle inn. Ønsker de noe spesielt så får de bestille mat. jeg står ikke på kjøkken i helgen for å oppvarte gjester Jeg forventer heller ikke at noen skal handle inn om de kommer på besøk for ei natt, men når det blir ei helg eller langhelg flere ganger i året, så er jeg vant med det med mine venner, der kranglet vi jo nesten om hvem som skulle betale
Gjest singel Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Jeg er både singel og barnløs. Har mange venner med både små og store barn - ville aldri finne på å invitere meg selv til dem i helgene. Jeg har stor respekt for at mine venninner ønsker å tilbringe helger sammen med mann og barn. Derfor vet alle at de i stedet kan kontakte meg dersom de ønsker å finne på noe spesielt. Dette fungerer veldig bra for min del. Er selvsagt ikke alltid jeg er ledig, men forsøker å finne tid når de ønsker litt "fri" fra familien. Jeg er rett og slett litt redd for å mase på folk med mann/barn.
Gjest Hovedinnlegger Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 Jeg er både singel og barnløs. Har mange venner med både små og store barn - ville aldri finne på å invitere meg selv til dem i helgene. Jeg har stor respekt for at mine venninner ønsker å tilbringe helger sammen med mann og barn. Derfor vet alle at de i stedet kan kontakte meg dersom de ønsker å finne på noe spesielt. Dette fungerer veldig bra for min del. Er selvsagt ikke alltid jeg er ledig, men forsøker å finne tid når de ønsker litt "fri" fra familien. Jeg er rett og slett litt redd for å mase på folk med mann/barn. Hva om kompisen til mannen kunne tenkt litt i de baner. Han får selvsagt komme på besøk, men max et par ganger i året. Han og mannen møtes jo også på jakttur en annen plass minst ei langhelg i året... Hadde mannen min hatt en 8-16 jobb og fri i helger han også, så mulig jeg hadde stilt meg annerledes, men blir litt lei når han denne helga har besøk og de skal på jakt på lørdag og søndag. Forrige lørdag jobbet mannen og for to uker siden var han på jakt fra torsdag til lørdags et.middag og dro på kurs søndag til tirsdag....så nå er det ei stund siden vi kunne gå oss en tur i gatene og kose oss på lørdag...men men, mannen min synes vel det er trivelig da, så da får det bære være så...
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Ikke oftere enn om jeg hadde hatt mann og barn. Single og barnløse har gjerne travle liv de også, vet du. Gjøremålene er de samme (middagslaging og innkjøp av råvarer og andre varer til 1 tar like lang tid som middag til 4), vasking av huset tar likelang tid om man er en 1 eller 4 og alle andre gjøremål, planer og aktiviteter likeså.
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #9 Skrevet 20. november 2009 Dersom det var bestevenninnen min hadde jeg nok okkupert henne en helg hver tredje måned ja. Men ikke sikkert jeg alltid hadde kommet hjem til henne, ville nok også innvitert henne hjem til meg. Mannen din kan jo ta en weekend til kompisen, så slipper du å irritere deg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå