Gå til innhold

Mishandling av dyr

Anbefalte innlegg

Skrevet
Må bare minne på om at det er bot i straff hvis politiet ser en hund stå utenfor en butikk i bånd : p 1000 kroner rett i dass.

Ja, men rett utenfor en butikk er et definisjonsspørsmål. Man kan binde hunder utenfor butikk, barnehage osv dersom man binder slik at folk har mulighet til å gå rundt hunden. Altså; dersom hunden ikke er til hinder, så kan man binde den der. Har pr. dags dato ikke hørt om noen som er blitt bøtelagt pga dette. Skjer det meg, så blir det rettsak!

Men...! Dersom man har en usikker hund som ikke liker fremmede. Barn, voksen eller andre hunder, så binder man den ikke utenfor en butikk uten tilsyn. Munnkurv kan også være et alternativ, men barn er flinke til å likvel putte inn fingre der de ikke burde. Munnkurv som blir brukt riktig, er ikke mishandling. Heller ikke strømhalsbånd som brukes for å få en hund saueren.

Skrevet

Det er helt utrolig hva enkelte får seg til å gjøre. En gang var jeg hos noen som hadde, for å si det rett ut, en liten jævelunge av en 4 åring. De kunne gjerne sitte i sofaen og se på og le mens barnet regelrett svingte katten rundt etter halen. Den katten ble bokstavlig talt mishandlet etter min mening. En dag fikk jeg høre at katten hadde fløyet på barnet og bitt eller klort det, og da hadde de tatt katten med ut på gårdsplassen og skutt den fordi da hadde den plutselig blitt så farlig.

Nå har de desverre en ny katt som ikke lever noe bedre liv enn den forrige.

Skrevet

Mennesker skal liksom være så jævlig intelligente, og i følge noen den eneste arten som føler empati...

så er vi da også den arten som påfører mest smerte og lidelse på andre vesener, og til og med bare for.. gøy? Ingenting..?

Mennesket fortjener faen ikke den særstillingen vi har i naturen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...