Gå til innhold

Mishandling av dyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så nettopp en video (ligger på tv2 nyhetene og nettby) av en mann som kaster bikkja si ned fra en bru og rett på asfalten. Bikkja blir liggende der nede på bakken å ynke seg, helt alene. Med seg har denne idioten av en mann med seg sine kamerater som går å ler og spøker og filmer det hele med mobiltelefonen.

Når jeg så denne videoen fikk jeg helt vondt i magen og begynte å gråte. Nå sitter jeg her og tenker på det om og om igjen. At folk kan være så stygge???

Etter at denne videoen kom ut har folk engasjert seg, opprettet facebook grupper etc, og man har nå funnet ut hva han heter. Han blir mest sannsynlig dømt for dyremishandling, og hunden kom seg til veterinær. Det er bra at folk engasjerer seg såpass!

Men alikevel så ligger det så altfor mange slike videoer av dyremishandling ute på nett.... for meg er det helt ubegripelig at noen kan få seg til å mishandle et uskyldig dyr.

(Jeg har ikke linket til denne videoen for jeg oppfordrer ingen til å se den, men dere som allerede har sett den kan jo kommentere...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke sett akkuratt den filme, men oe lignende.. helt forferdelig! blir kvalmen av å se slikt!

Føler at de som har behov får å misshandle dyr, trenger en slaks tilfredstillelse, vise seg for andre mennesker.. det verste av alt er at de vill ha oppmerksomhet for det:/

Skrevet (endret)

Grrr... få slike mennesker bort fra gata. Er lut lei av dyremishandlere, og at de som regel slipper billig unna

Endret av KatzenThang
Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Jeg har ikke sett denne videoen, for jeg klarer ikke å se på sånt.

Når kattepusene mine (...som jeg har nevnt her inne mange ganger :sjenert: ) var fire måneder gamle, lot jeg en familie jeg trodde jeg kunne stole på passe dem i fire dager. Jeg hadde ingen bevis for det, men de ble ikke behandlet pent, for å si det sånn. Det tok meg flere år å få dem tilbake slik de var, og bekjente av meg mente jeg burde avlive dem. Dessverre hadde jeg ingen bevis for hva som var blitt gjort, eneste jeg kunne gjøre var å sørge for at pusene aldri igjen kom i nærheten av disse folkene. Var så glad i småjentene at avlivning ikke kom på tale.

Jeg HATER dyremishandlere. Min mening er at de som behandler dyr stygt bør bli straffet på lik linje med når mennesker mishandles. Men jeg må innrømme at jeg ikke vet hva strafferammene for dette er uansett..... Men den er sikkert ikke bra nok.

Skrevet

Jeg har ikke sett filmen....og ikke vil jeg heller... men jeg kjenner jeg bliiiiiir sååååååå eitrende forbanna!! :kjefte: de som får til å gjøre uskyldige dyr vondt er ikke rett i hodet! Han du snakka om i filmen skulle blitt kasta utafor broa selv, mens det sto noen å lo. Rett og slett. Så hadde han fått kjent på redselen når han fallt og smerten da han landet og følt seg like hjelpesløs som den stakkars hunden.. *blir helt på gråten av å tenke på det* fine dyra :hjerte:

Skrevet

En ting jeg begynte å tenke på etter å ha svart på denne tråden..

Er det flere enn meg som ser på det som mishandling, eller iallefall sterk plaging, av dyr når småbarn drar i halen, lugger og slår til hunder og katter, og banker/klasker gjentatte ganger (les: sammenhengende i 1 minutt eller mer akkopagnert med høy latter) på akvarier med fisk oppi, og foreldrene bare sitter og ser på og ler med kommentarer som "Åååååh, så søt h*n eeeeeer"

Jeg skjønner at et lite barn på et år ikke selv kan tenke ut at dette er noe man ikke gjør, men når foreldrene ikke gjør noe?

Jeg mener det er dyreplageri, men etter å ha observert endel ting lurer jeg på om det kanskje ikke er allmenn oppfatning? Er dyrene rett og slett mindre verdt enn småbarn?

Skrevet

*dytte*

...er jeg virkelig den eneste som mener dette?

Skrevet

nei du er nåkk ikke alene om det...Det kan også være veldig farlig for barnet. Plutseli kan hunden/Katten klikke!

Jeg blir også veldig provusert over folk som sitter å spiser mat, hunden kommer bort for å "tigge"... personen overdriver over hvor godt det er til hunden "mMmmmMmm"... å hunden får de fårhåpningene om godbit...

Skrevet

Jeg blir også veldig provusert over folk som sitter å spiser mat, hunden kommer bort for å "tigge"... personen overdriver over hvor godt det er til hunden "mMmmmMmm"... å hunden får de fårhåpningene om godbit...

[/quote

jeg mener ikke at dette er mishandling, men kom på det når jeg leste dette. Så en episode som var lignende i går

Skrevet

Fantabolous Kit... : Jeg er helt enig med deg. Jeg kan ikke fordra sånt, og prøver å lære opp de minste i familien til å behandle dyrene med respekt.

Jeg synes ikke det er spesielt søtt når de hyler og drar og hamrer på ruter o.l., og ville heller fjernet det lille barnet fra situasjonen dersom de er for unge til å forstå. Eller vent, fjern dyret fra situasjonen hvis det er mulig, da blir ikke dyremishandling(bevisst eller ubevisst) en måte å få oppmerksomhet fra mor og far :D

Jeg skal ikke tolerere at mine egne barn bidrar til dyremishandling.

For øvrig er dette en årsak til at det på vår hund ble brukt munnkurv når hun sto utenfor butikker og lignende. Vi følte oss rimelig trygge på at hun ikke ville bite noen, men dersom det kommer noen barn som plager dyret kan man ikke vite hvordan de reagerer og et evt. bitt ville kunne være katastrofalt. Enten for hund, eller både hund og barn.

(for øvrig anser jeg ikke bruk av munnkurv på offentlige plasser som dyremishandling, slik mange ser ut til å tro at det er.)

Skrevet

Dyremishandling gjør meg kvalm - her hvor jeg bor så jeg en gang et pinnsvin (Pigge-gris? :) ) som hadde blitt drept av noen drittunger (Jeg nekter å tro at voksne mennesker gjør slikt.) - det var steinet til døde. Knust, rett og slett, tarmene var presset ut av kroppen, og jeg ble kvalm og følte tårene bygge seg opp i øynene mine. Bare noen uker tidligere, på samme plass, var en måke drept på samme måte...

Det virker som om noen mennesker ikke eier et snev av samvittighet! Samtidig synes jeg nesten synd på dem, for de må jo ha noen vanvittige problemer med seg selv dersom de gjør slikt? Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor man oppsøker oppmerksomhet fra andre gjennom å gjøre slikt? Forkastelig! De kan ikke ha det lett - jeg har problemer med å tro at noen mennesker er så onde!

Forøvrig synes ikke jeg heller at munnkurv på hund er noe problem - bedre det, enn at den en gang biter fordi den føler seg truet :)

Skrevet (endret)

Det som fikk meg til å tenke på dette er hvordan tantebarnet mitt har behandlet mine kjæledyr - også måtte jeg gripe inn, fordi moren ikke gjorde noe... Og jeg mener ikke at man skal gripe inn overfor andres barn.

Eksempel 1: den lille gutten slo og klasket på et akvarie, og jeg måtte gå å få ham til å slutte. Moren mente at "nei, det er vel ikke så farlig, han banker på mitt akvarie og!", som at det er noen unnskyldning. Stress er en årsaksfaktor til prikkesyken. Den er jeg ikke intressert i å få i akvariet enda en gang...

Eksempel 2 (denne er kanskje litt drøy, men likevel): den ene katten min blir syk av stress. Hun får faktisk urinveisinfeksjon av det, dette er konstatert hos flere veterinærer. Så siden hun stresser av bråk, og da naturlig nok også barnehyl, brukte jeg å ha henne inne på soverommet mitt når smårollingen var på besøk. Denne fyren likte å ligge på gulvet og sparke så hardt han kunne med hælene, og at han ikke fikk vondt skjønner jeg ikke. Grunnen barnemoren hadde for at sønnen måtte være rett over soverommet hvor katten befant seg, var at det var jo der tven var. Men, ærlig talt, den gutten fulgte ikke akkurat mye med på tven...

Jeg blir så utrolig irritert når barnemødre (og fedre) i tillegg blir sur på meg når jeg må gripe inn overfor barnet. Jeg vil at mine kjæledyr, som barnet er gjest hos, skal ha det bra. Og når jeg da tar hensyn ved å holde kattene mine inne på et eget rom (for Gud forby at kattene kommer i nærheten av barnets ting hvis det ikke er ungen selv som klasker til eller lugger katten), og forklarer rolig hvorfor det bør tas hensyn til dyrene, blir jeg oversett.

Argh, måtte bare får det ut....

Vil også legge til at jeg heller ikke syns munnkurv er dyreplageri. Syns det er et bra tiltak.

Endret av ~Fantabulous_kitten~
Skrevet
Jeg har ikke sett filmen....og ikke vil jeg heller... men jeg kjenner jeg bliiiiiir sååååååå eitrende forbanna!! :kjefte: de som får til å gjøre uskyldige dyr vondt er ikke rett i hodet! Han du snakka om i filmen skulle blitt kasta utafor broa selv, mens det sto noen å lo. Rett og slett. Så hadde han fått kjent på redselen når han fallt og smerten da han landet og følt seg like hjelpesløs som den stakkars hunden.. *blir helt på gråten av å tenke på det* fine dyra :hjerte:

Så enig, så enig.

Det er rett og slett grusomt.

Når pusikattene mine er ute, har jeg alltid en liten tanke som surrer i bakhodet hvor jeg lurer på om de har det bra og om de har møtt på noen j*****, heldigvis har de ikke det. Ikke enda og om noen, noengang, omså rører et hårstrå av pelsen deres, så skal jeg gjøre det mitt livs oppdrag å finne ut hvem det er, å dra dem inn i ei mørk bakgate. Det koster meg ikke en kalori, eller en eneste følelse av dårlig samvittighet og gjøre livet hans/hennes et helvete på jord! :kjefte::rope::nei:

Skrevet

Med meg er det så ille at jeg ikke engang greier å lese historien TS starter tråden med... langt mindre se noe sånt på film, eller bilder for den saks skyld. Jeg blir syk innvendig. Det høres ille ut, men jeg har til og med store problemer med å se filmklipp av griser og andre husdyr stuet sammen i små båser, for ikke å snakke om burhøns og pelsdyr. Bildene blir hengende på netthinna i lang, lang tid.

Det har noe å gjøre med følelsen av maktesløshet.

Det blir noe helt annet når jeg selv aktivt kan gjøre noe for å hjelpe. Jeg er engasjert i Dyrebeskyttelsen og Kattens Vern og ser mye grusomt, men da kan jeg iallefall prøve å finne en løsning for dyrene, og forhåpentligvis følge dem til en "happy ending".

Skrevet
Så enig, så enig.

Det er rett og slett grusomt.

Når pusikattene mine er ute, har jeg alltid en liten tanke som surrer i bakhodet hvor jeg lurer på om de har det bra og om de har møtt på noen j*****, heldigvis har de ikke det. Ikke enda og om noen, noengang, omså rører et hårstrå av pelsen deres, så skal jeg gjøre det mitt livs oppdrag å finne ut hvem det er, å dra dem inn i ei mørk bakgate. Det koster meg ikke en kalori, eller en eneste følelse av dårlig samvittighet og gjøre livet hans/hennes et helvete på jord! :kjefte::rope::nei:

Ja, hvis noen våger å krumme så mye som et værhår på gutten min når han begynner å gå ute....da skal jeg love at helvete er løs her også :kjempesinna:

Det bekymrer meg litt at han er så glad i folk. Når det kommer besøk er han glad og går rett bort til dem for å kose - spiller ingen rolle om han ikke har sett dem før. Dette føler jeg blir skummelt når han begynner å gå ute....kommer til å søke kontakt med alle mennesker han ser han.. og treffer han på "den rette" er det jo fritt fram :tristbla: Men han har jo lært seg at mennesker er snille dyr..så hva kan man gjøre :filer: Han virker egentlig gangske uselvstendig og avhengig av folk. Det er jo koselig for oss da, at han er sånn :rødme: men håper han lærer seg til at enkelte ting kan være farlig :sukk:

Skrevet

Når jeg er ute å går tur med pusen min, ja, jeg går tur med han og ikke i band :nigo: ,så er han så tillitsfull mot andre nye mennesker. Han spriger bort og skal hilse på.

Men en gang så var han bare ute på egenhånd og sambo kom hjem fra trening. Pusen så ikke at det var han først, og da pilte han avgårde, sa sambo min.

Så han er mest sannsynlig så trygg når vi er i nærheten, men med en gang han er alene så er han på vakt. Kanskje det er sånn med din pus og? Jeg håper det hvertfall :)

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

Jeg har gråte i 2 timer nå..jeg kjenner sinne,frustrasjon og et stort hat til alle jævla dyremishandlere..jeg så en video istad fra amerika,hvor de hadde filmet med skjult kamera på et labratorium hvor de testet ut ting på hunder..ikke nok med at de måtte lide seg gjennom forsøka..men de helvettes folka rista de,slo de med knyttneven,skrek og kjefta...de kjefta og slo fordi hundene skrek når de ble utsatt for denne torturen..de folka skulle fått seg en omgang med samme behandling.jeg er så forbanna lei..vi sitter alle å sutrer over dyremishandlere,men blir det gjort noe med!!NEI!!her skulle konsekvensene vært år i fengsel!!eller etter min mening skulle alle dyremishandlere blitt behandlet på samme måte!!slått ihjel hele gjengen..forbanna svin!forgriper seg på uskyldige forsvarsløse vesen som ikke klarer i forsvare seg..feige jævler..nei,jeg er vegetarianer,og det oppfordrer jeg alle til å bli..søk litt rundt på hvordan maten vår blir laget,mishandling overalt..dyr er inndivider som er skapt for å leve for seg selv..ikke som mat,underholdning eller pelskåper..dette er det menneskene som har fått for seg..at siden dyra ikke har en stemme så kan de bli behandlet som søppel..skam dere hele jævla gjengen.jeg er flau over å være menneske.vold mot dyr,seksuell mishandling,når skal dette faenskapet ta slutt??skulle kappa av dere både armer,bein og organer..jeg hendvender meg til mishandlerne når jeg skriver dette..til dere andre som leser,beklager grovt språk,men dette mener jeg virkelig..er det noe som gjør meg fly forbanna så er det mishandling av forsvarsløse vesner!!

Skrevet

Saker som ts nevner er absolutt dyremishandling. Men en annen ting å tenke på er hvordan vi i Norge behandler dyrene våre. Det er enda ganske vanlig å se på dyr som en forbruksvare. Hva med jakthunder som må tilbringe mesteparten av tiden i et hundehus og kjettingline, eller i en hundegård. Ensom og uten særlig stimulering. Er enda mange som faktisk behandler dyrene sine slik. På gårder i området jeg bor i, har flere "vakthunder" som står 24/7 i løpestreng. Men det er i følge lover og forskrifter forsvarlig så lenge den har isolert hundehus og får mat/vann. Det skal MYE til for at mattilsynet griper inn i vanskjøttsaker. Rett og slett fordi hundeloven er laget for å beskytte hunderedde mennesker, og ikke hunden. Håper nye lovene som trer i kraft etter nyttår faktisk hjelper hunder som lider!

En annen ting er slaktedyr. Hvor mange vet hva et dyr går gjennom? Oppdrett og transport. Ja, jeg spiser kjøtt. Men jeg vil ikke ha masseprodusert kjøtt fra dyr som lever i trange bur uten fri utegang. For ikke å snakke om den lange transporten til slakteriet.

Man trenger ikke være dyrevernsaktivist for å stille spørsmål om hvordan dyrene i Norge behandles. Men for at ting skal bli gjort, er det viktig at folk tar standpunkt og viser hva de mener!

Skrevet
Fantabolous Kit... : Jeg er helt enig med deg. Jeg kan ikke fordra sånt, og prøver å lære opp de minste i familien til å behandle dyrene med respekt.

Jeg synes ikke det er spesielt søtt når de hyler og drar og hamrer på ruter o.l., og ville heller fjernet det lille barnet fra situasjonen dersom de er for unge til å forstå. Eller vent, fjern dyret fra situasjonen hvis det er mulig, da blir ikke dyremishandling(bevisst eller ubevisst) en måte å få oppmerksomhet fra mor og far :D

Jeg skal ikke tolerere at mine egne barn bidrar til dyremishandling.

For øvrig er dette en årsak til at det på vår hund ble brukt munnkurv når hun sto utenfor butikker og lignende. Vi følte oss rimelig trygge på at hun ikke ville bite noen, men dersom det kommer noen barn som plager dyret kan man ikke vite hvordan de reagerer og et evt. bitt ville kunne være katastrofalt. Enten for hund, eller både hund og barn.

(for øvrig anser jeg ikke bruk av munnkurv på offentlige plasser som dyremishandling, slik mange ser ut til å tro at det er.)

Må bare minne på om at det er bot i straff hvis politiet ser en hund stå utenfor en butikk i bånd : p 1000 kroner rett i dass.

Skrevet
Jeg har gråte i 2 timer nå..jeg kjenner sinne,frustrasjon og et stort hat til alle jævla dyremishandlere..jeg så en video istad fra amerika,hvor de hadde filmet med skjult kamera på et labratorium hvor de testet ut ting på hunder..ikke nok med at de måtte lide seg gjennom forsøka..men de helvettes folka rista de,slo de med knyttneven,skrek og kjefta...de kjefta og slo fordi hundene skrek når de ble utsatt for denne torturen..de folka skulle fått seg en omgang med samme behandling.jeg er så forbanna lei..vi sitter alle å sutrer over dyremishandlere,men blir det gjort noe med!!NEI!!her skulle konsekvensene vært år i fengsel!!eller etter min mening skulle alle dyremishandlere blitt behandlet på samme måte!!slått ihjel hele gjengen..forbanna svin!forgriper seg på uskyldige forsvarsløse vesen som ikke klarer i forsvare seg..feige jævler..nei,jeg er vegetarianer,og det oppfordrer jeg alle til å bli..søk litt rundt på hvordan maten vår blir laget,mishandling overalt..dyr er inndivider som er skapt for å leve for seg selv..ikke som mat,underholdning eller pelskåper..dette er det menneskene som har fått for seg..at siden dyra ikke har en stemme så kan de bli behandlet som søppel..skam dere hele jævla gjengen.jeg er flau over å være menneske.vold mot dyr,seksuell mishandling,når skal dette faenskapet ta slutt??skulle kappa av dere både armer,bein og organer..jeg hendvender meg til mishandlerne når jeg skriver dette..til dere andre som leser,beklager grovt språk,men dette mener jeg virkelig..er det noe som gjør meg fly forbanna så er det mishandling av forsvarsløse vesner!!

Signerer. Til h****** med alle misshandlere! :rope: de skulle virkelig fått smake sin egen medisin hele gjengen hadde det vært opp til meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...