Gjest gjesta Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Har noen sett fine alternativer til dette? Jeg holder på å skulle forene mitt syn på jul sammen med samboerens syn på den tradisjonelle jula. Selv ønsker jeg ikke religiøs pynt og feirer jul som en lysfest, heller enn å ta inn elementer fra kristen julefeiring. Samboeren min er tradisjonell av seg og særlig glad i adventstjerne og lysende stjerne i toppen av treet. Jeg ønsker ikke en diskusjon angående mitt valg av hvordan jeg feirer jul, men hjel til å finne fin pynt. Til nå har jeg funnet slike snøfnugg til å ha i vinduet, men de er altid så stygge og ser veldig ut som juggel. Jeg hadde satt veldig pris på om noen hadde gode tips til meg. På forhånd takk.
leirbål Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Det er jo et kristent symbol det også, men mange bruker en engel i toppen av treet.
Gjest Jubeljul Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Har noen sett fine alternativer til dette? Jeg holder på å skulle forene mitt syn på jul sammen med samboerens syn på den tradisjonelle jula. Selv ønsker jeg ikke religiøs pynt og feirer jul som en lysfest, heller enn å ta inn elementer fra kristen julefeiring. Samboeren min er tradisjonell av seg og særlig glad i adventstjerne og lysende stjerne i toppen av treet. Jeg ønsker ikke en diskusjon angående mitt valg av hvordan jeg feirer jul, men hjel til å finne fin pynt. Til nå har jeg funnet slike snøfnugg til å ha i vinduet, men de er altid så stygge og ser veldig ut som juggel. Jeg hadde satt veldig pris på om noen hadde gode tips til meg. På forhånd takk. Hva med spir i toppen av treet? Ellers så kan du kanskje se på stjerner som et symbol på stjernehimmelen og ikke som et kristent symbol? Hjerter i vinduet? Lykke til!
Kvist Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Vi har spyd i toppen av treet. Jeg synes det er veldig pent. Mannen var ikke helt enig da jeg kjøpte det, men nå har det blitt en del av vår felles tradisjon og han liker det godt nå. Men adventstjerne i vinduet, er det for symbolsk for deg? Jeg har selv adventstjerner og tenker mer på dem som symboler på alle stjernene som jo gjerne er godt synlige på himmelen om vinteren. Mulig andre ser på dem som symbol på betlehemsstjernen, men når jeg selv ikke tenker sånn så gjør det ikke meg noe. Også er de jo så fine, elsker å lyse opp i den mørke tida. Hvis det med stjerner er helt uaktuellt så tror jeg kanskje jeg heller hadde sett meg om etter en mer nøytral lampe/lykt jeg da. Så kan dere heller skape deres egen tradisjon sammen.
Rosalie Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Sånne julekuler med lys inni er fine å ha i vinduet, og spir i toppen av juletreet.
Sissan Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 http://www.human.no/templates/Page____1492.aspx
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 Takk for tips. Stjerner er veldig symbolske for meg. Jeg er vokst opp på en veldig kristen plass og der ble allttid adventstjernen et viktig symbol i juletia. Sppir og engler i toppen av treet er dermed også litt vanskelig. Spiret kommer av kirkepsiret, og blir på samme måte litt komplisert. Dette med ei julelykt likte jeg. Det finnes mange fine hvite lykter. Å ha ei stor i vinduskarmen eller ei/flere små som henger på en krok i vindet og som vi tenner hver dag kan jo være veldig koselig. Jeg har sett en del av disse "snøkulene" som jeg også liker tanken på men har enda ikke funent noen som jeg syntes er fine nok.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Her er det et hjerte, en krans og julekuler med lys i som kan henges i viduet http://www.e-magin.se/v5/viewer/files/view...&gHotspot=0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå