Gjest Gjesta Skrevet 21. august 2003 #1 Del Skrevet 21. august 2003 Jeg var på en restaurant og istedet for vanlige poteter fikk vi servert en slags potet-stappe som hadde vært i stekeovnen. Den var formet som en softis-topp, var myk inni og litt hardere utenpå. Det var også tilsatt krydder og urter. Hva kalles denne type poteter? og hvordan lager man de? (Hvilken type urter/krydder er det vanlig å bruke?) Jeg tenkte å eksperimentere ikveld med dette... Tenkte da å mose kokte poteter i litt fløte (slik det blir på tykkelse med vanlig potet-stappe). Koke det litt, og tilsette krydder for så å lage noen fine "dæsjer" å ha i stekeovnen. Noen som har troen på meg her..?? (eller er jeg helt på jordet?) Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
chimp Skrevet 21. august 2003 #2 Del Skrevet 21. august 2003 Du er langt fra jordet.....Du bare putter potetmos i en sprøytepose m et munnstykke m stor nok tut og sprøyter ut topper akkurat som på en bløtkake eller bruk en skje. Puttes i stekovn og gratineres v høy temp til potetmosen er gyllen på toppen. Pass på! Veldig lett å svi den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lula Skrevet 21. august 2003 #3 Del Skrevet 21. august 2003 Det heter Duchesspoteter. Ha en eggeplomme i mosen din også så blir det nok toppers :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 21. august 2003 #4 Del Skrevet 21. august 2003 Jeg krydrer med salt/pepper, hvitløk, kanskje litt chili. Selerirot er også bra, eller kålrot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå