Gjest urolig Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 hei! jeg søker rundt på nett og finner ikke ut så mye. derfor tenkte jeg å lage en tråd her på fantastiske kvinneguiden i håp om at noen kansje kan svare meg på undringene mine. jeg og samboer bruker og har alltid brukt kondom. i de siste få dager har magen min kjentes ut som den vokser, det gjør den jo også. men jeg har ikke endret noe på kostholdet mitt og kan ikke fatte at jeg skal bli feit siden jeg spiser ganske sunt. jeg har begynt å lure litt på om jeg kansje kunne vært gravid siden jeg også har vært ganske humørsyk den siste uka. MEN, om man har dritt seg ut med kondom... burde man ikke merke det med en gang? jeg tenkte på at det må vel ett sprekk til for at ting skal gå galt, og ingen kondomer har sprukket... det er ikke så lenge til jeg skal ha mensen, men jeg må vel kjøpe en test alikevel siden jeg har innbilt meg ting før, og da skjer det ting... jeg ville bare forhøre meg litt før jeg går til innkjøp av en test, for jeg gidder ikke å uroe sambo med dette siden det sikkert ikke er noe alikevel. om noen kan og vil så blir jeg veldig takknemlig for svar! hilsen utrolig urolig kvinnfolk som ikke er riktig klar for barn ennå.
felgen Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Det kan jo forekomme at det har gått et lite hull i kondomet uten at man legger merke til det, uten at jeg vil gjøre deg mer urolig enn du allerede er.. Kondomer skal jo være 97% sikre, så i de aller fleste tilfeller går det jo bra. Ta en test allikevel du, så slipper du å uroe deg.
Gjest womenwomen Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Det kan jo forekomme at det har gått et lite hull i kondomet uten at man legger merke til det, uten at jeg vil gjøre deg mer urolig enn du allerede er.. Kondomer skal jo være 97% sikre, så i de aller fleste tilfeller går det jo bra. Ta en test allikevel du, så slipper du å uroe deg. De fleste jeg kjenner som har blitt gravide ufrivillig - de gikk alle på p-piller . Min søster ble gravid hele 2 ganger mens hun gikk på p-piller !!! Så jeg er overbevist om at kondom er mye sikrere - enn p-piller . Om man faktisk har på kondomet under hele samleiet og ikke gjør det " litt uten " først .De som bli gravide med kondom - har som oftest vært uforsiktige og " slurvet litt " . Alltså pult noen sekunder - før de drar på kondomet ...
felgen Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 De fleste jeg kjenner som har blitt gravide ufrivillig - de gikk alle på p-piller . Min søster ble gravid hele 2 ganger mens hun gikk på p-piller !!! Så jeg er overbevist om at kondom er mye sikrere - enn p-piller . Om man faktisk har på kondomet under hele samleiet og ikke gjør det " litt uten " først .De som bli gravide med kondom - har som oftest vært uforsiktige og " slurvet litt " . Alltså pult noen sekunder - før de drar på kondomet ... Det er klart, jeg har også opplevd det du nevner der. Prosentvis er sikkerheten 97% for kondom og 99% for p-piller, men alt avhenger av bruken. Du har sikkert rett i at mange har "slurvet" litt, men jeg utelukker ikke at man kan ha laget et mikroskopisk hull i kondomet når man åpner pakken etc.
Sol&Måne Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Jeg har hørt at kondomer er 85 % sikre jeg... Men hvis du har hatt mensen som normalt tidligere, og kun venter på denne, er du uansett ikke mer enn 4 uker gravid, og magen vil derfor ikke ha begynt å vokse...
Gjest urolig Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Jeg har hørt at kondomer er 85 % sikre jeg... Men hvis du har hatt mensen som normalt tidligere, og kun venter på denne, er du uansett ikke mer enn 4 uker gravid, og magen vil derfor ikke ha begynt å vokse... nei du har helt rett, det er nok mest sansynlig jeg som har begynt å inbille meg ting. har gjort det en gang før også. vi er "skikkelige" kondombrukere og bruker kondomet riktig fra begynnelse til slutt, og de er alltid nye. jeg kjøper en test i morra uansett, og tusen takk for svar
felgen Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 nei du har helt rett, det er nok mest sansynlig jeg som har begynt å inbille meg ting. har gjort det en gang før også. vi er "skikkelige" kondombrukere og bruker kondomet riktig fra begynnelse til slutt, og de er alltid nye. jeg kjøper en test i morra uansett, og tusen takk for svar Kan jo være at du bare er litt oppblåst før mensen også?
Gjest urolig Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Kan jo være at du bare er litt oppblåst før mensen også? ja det har du også rett i! selv om jeg ikke pleier å bli oppblåst når tanten kommer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå