Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Trenger litt hjelp til å tolke det som står på nav.no angående frister for å sende inn egenandelskortet for å få frikort og tilbakebetalt egenandeler over frikortgrensa. Hentet fra nav.no: "Det er viktig at du ikke venter for lenge med å henvende deg til NAV lokalt for å få frikort eller refundert egenandeler etter at du fikk frikort. Du har en frist på 6 måneder til å sette frem krav dersom du skal ha penger igjen. Fristen regnes fra det tidspunktet behandlingen eller tjenesten som utløste egenandelen, ble gitt." Vil dette si at jeg må sende inn egenandelskortet 6mnd fra den dagen jeg gikk over beløpsgrensa på 1780,- for å få refundert det jeg har betalt etter 1780,- ? Eller gjelder det kun egenandelene en betaler ETTER at man har fått frikort (f.eks hvis man har glemt å ha med seg kortet)
Gjest Gjest_damen_* Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Det betyr at du må sende inn egenandelskortet innen 6 mnd fra du når frikortgrensa. Etter 6 mnd så kan de avvise det. Om du nå har frikort men har glemt å ta det med og må betale, så må NAV ha kvitteringene innen 6 måneder fra datoen du betalte.farge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå