Gjest Gjest_Ine_* Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Vet dette er en klisjè, men jeg har det nå sånn, og kanskje noen har gode forslag? Nå har jeg vært singel en god stund og savner virkelig en kjæreste. Jeg er 24, realtivt smart og oppegående, har egen leilighet og bil. Har drevet for meg selv i noen år, men nå har jeg tatt en "vanlig" jobb, og er redd at det at jeg ikke har en høyere utdannelse ikke akkurat virker forlokkende. Jeg er over gjennomsnittlig pen, slank, snill og humoristisk, så jeg vet ikke helt hva jeg "mangler". Selv om jeg bor i Oslo området og de aller fleste av mine "urbane" venninner er single og fornøyde med det, hadde jeg håpet at jeg skulle treffe noen ikke så altfor sent, stifte familie og få barn i god tid før jeg fyller 30. Har hatt 2 lange forhold som ikke ble til noe, og nå begynner jeg å bli frustrert over å være alene! Det er jo ikke det at jeg ikke får interesse fra gutta, blir hyppig sjekket opp på byen, men det hjelper jo ikke så mye. Vet at det finnes de som er interessert, men da kanskje mest i sex og i alle fall ikke i "for life". Så spørsmålet er: Hva synes dere gutter er viktig når dere vurderer en jente som kjærestematerirale? Er det noe jeg kan gjøre for å bli mer "attraktiv på markedet"? Kanskje noen har et tips for hvor en ung jente kan treffe en kjekk mann? What's a girl to do? Håper jeg ikke får masse krasse og usaklige kommentarer som jeg ser er ganske vanlige her inne
Snill Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 For min egen del synes jeg du har mye positivt på plass. Det at man er selvstendig og voksen er for meg viktig, men det beror jo på alder da selvsagt. Det er kanskje ikke så viktig for noen i starten på 20-åra som i slutten. At man er oppegående, smart og morsom er jo selvsagt positivt...så lenge man ikke vurderer seg slik som en følge av dårlig selvinnsikt da Om du har slik eller slik jobb, og slik eller slik utdannelse ser jeg ikke på som så veldig viktig, men jeg ville kanskje vært litt reservert mot ei som hadde deltidsvikariat og ingen utdannelse. Det er jo selvsagt veldig mange individuelle syn på hva som er viktige egenskaper, men jeg synes at snill, omsorgsfull, reflektert og vetikkeordetmedmotsattavdramaqueen er egenskaper som kommer høyt opp. Men, som sagt, du virker da ikke være fullstendig i offside 1
Gjest Lunis Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Jeg føler det på akkurat samme måte som deg TS. Jeg fyller 25 om ca en mnd og har aldri hatt mer å gi av meg selv enn nå. Likevel fortsetter jeg bare å treffe feil jenter. Jeg har vel kanskje litt tunnelsyn på hva slags jenter jeg kunne tenke meg å være sammen med, men det er bare fordi jeg kjenner meg selv så godt og har prøvd ut litt forskjellig også. Jeg er snill, kosete, er tilfeldig morsom og liker kunst og kultur (som mange andre på min alder). Faen, dette høres ut som en jævla søknad nå. Men jeg må nesten spørre om det samme som TS jeg: Hva er det dere jenter egentlig vil ha i en gutt? Det er jo egentilg et dumt spørsmål fordi alle jenter er forskjellige. Men liksom...hva skal man gjøre? Jeg vet jo egentlig svaret på det og. Men jeg begynner å bli så lei av å være overmoden frukt her
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Hva med å prøve nettdating? Har aldri prøvd det selv, men kjenner mange normale mennesker som har funnet seg kjærester på nett.
Gjest Lunis Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Haha, nei takk Jeg har en tråd litt lengre baki her som heter noe sånt som "Datingsider er noe forbanna dritt". Passa ikke helt for meg, men takk for tipset.
Marblecake Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 Vil helst ha ei som er positiv, har mye humor, ikke er overtroisk (religion/alternativ medisin/astrologi etc)oppegående når det gjelder samfunn/politikk, snakker ikke om politisk aktiv eller noe, men ihvertfall har meninger om ting. Og klarer å ta en diskusjon om det uten at det blir drama, klarer meg godt uten en drama lama for å si det sånn. Pluss for mitt vedkommende ei som ikke vil ha unger, ihvertfall ikke på veldig lenge.
Gjest Pippelipp Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Det er ikke noe galt med noen av dere. Min beste venninne er i samme situasjon som TS, men er 31, ikke 24. Hun er pen, slank, snill etc. alt som skal til, men det jeg legger merke til ved henne er at hun utstråler "needy". Hun er ikke needy, hun er selvstendig og har alt i livet på plass, men hun fokuserer kanskje litt raskt på hva som er galt med livet hennes. Hun tiltrekker seg alle de gale mennene og blir veldig fort utnyttet fordi hun tror på det beste i folk (noe jeg synes er en veldig positiv og god egenskap), men de merker hnnes behov for nærhet og flykter med én gang det blir noe alvor i saken. Jeg tror kanskje det ville hjelpe hvis hun gikk for noen andre menn enn dem hun umiddelbart lyster etter. Det er ikke noe galt med noen av oss, det bare tar lengre tid å finne den vi skal ha. Jeg var singel og savnet kjæreste, men til slutt traff jeg ham da, men det var først da jeg hadde slått meg til ro med det faktum at jeg skulle være singel en stund og var fornøyd med det. Jeg tror det verste vi gjør er å løpe etter mennesker. Jeg skulle ønske det var en trylleformel som løste kjærlighetsproblemer, for kjærlighetssmerte er noe av det mest ensomme som finnes.
Snill Skrevet 19. november 2009 #9 Skrevet 19. november 2009 (endret) Jeg går definitivt heller singel enn å være med noen bare for å være med noen. Sånn sett er det en blanding mellom å ha slitt seg til ro som singel og det å være litt småfrustrert over situasjonen. Uansett holder jeg hodet kaldt og hopper ikke på første og beste av den enkle grunn at jeg ikke er desperat. Litt utolmodig kanskje, men ikke desp. Det ordner seg jo alltid for snille gutter (og jenter) til slutt, men så jeg har innfunnet meg med det faktum...at det ordner seg, til slutt (og med min flaks er det vel en stund igjen til slutten) Endret 19. november 2009 av Snill
I Grosny Skrevet 20. november 2009 #10 Skrevet 20. november 2009 Hva med å prøve nettdating? Har aldri prøvd det selv, men kjenner mange normale mennesker som har funnet seg kjærester på nett. Jeg tror nettdating passer for trådstarter, Ine. Ine, du er vakker og har draget, men på byen trekker du til deg feil gutter. På nettet kan du sortere ut de som er ute etter å bygge opp ett varig samliv med ei dame av ditt kaliber. Når dere først møtes så vil din tiltrekningskraft og skjønnhet sikre at de fleste vil ha deg. Sannsynligheten er 80% for at gutten vil ha deg, mens sannsynligheten for at du vil ha gutten er ca 30 %. Det betyr at du bare trenger å møte inntil ca. 4 personer før du finner en mann som passer. Dere kan skrive noen brev i forkant, slik at du slipper å bruke tid på noen som ikke er interessert i din framtid.
Gjest Gjest_Ine_* Skrevet 22. november 2009 #11 Skrevet 22. november 2009 Jeg tror nettdating passer for trådstarter, Ine. Ine, du er vakker og har draget, men på byen trekker du til deg feil gutter. På nettet kan du sortere ut de som er ute etter å bygge opp ett varig samliv med ei dame av ditt kaliber. Når dere først møtes så vil din tiltrekningskraft og skjønnhet sikre at de fleste vil ha deg. Sannsynligheten er 80% for at gutten vil ha deg, mens sannsynligheten for at du vil ha gutten er ca 30 %. Det betyr at du bare trenger å møte inntil ca. 4 personer før du finner en mann som passer. Dere kan skrive noen brev i forkant, slik at du slipper å bruke tid på noen som ikke er interessert i din framtid. Takk for råd! Jeg er ivrig i gang med nettdating akkurat nå Lagde meg en profil og jommen datt det ikke inn en haug med henvendelser. Ikke alle som er like interessante nei, men har avtalt å treffe 2 (!) allerede neste uke, så det blir spennende! Gleder meg til å se om dette kan være noe for meg. Var ute på byen i går og traff en kjempesøt gutt som virkelig virket som en bra fyr, men ved frokosten i dag tidlig snakket han mest om hvor deilig det var å være singel og at han ikke hadde planer om å gå inn i et forhold med det første! Skjønner jo at jeg ikke kan forvente allverdens når man hooker opp med noen på byen... Synes forresten det er synd at det er en sånn dobbeltmoral på dette med sex, at gutter ofte mister interessen for en jente hvis hun har sex med han på første date eller raskt etter de har truffet hverandre. Jeg er relativt frigjort og opptatt av å kunne gjøre hva jeg vil, når jeg vil, og er ikke en interessert i en mann som setter andre standarderer for seg selv enn for meg. Men jeg har jo skjønt at det gjør at jeg går glipp av noen gutter, når jeg ikke er "prippen" nok
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2009 #12 Skrevet 22. november 2009 nå er jeg mann, men jeg skal prøve å tenke litt på hvordan ei jente kunne fått meg i kjærestehumør, for din skyld sex, haha, første jeg tenker på. hold igjen til dere har funnet noe dere liker å gjøre sammen og som dere vil gjøre igjen, for min del kunne jeg veldig gjerne tenkt meg noen som jeg kan spille squash med eller trene med på regelmessig basis og som HAR LYST til å gjøre litt andre ting enn bare å sitte i sofaen. jeg trenger vel rett og slett noen som gjør meg til en bedre person når det kommer til aktiviteter, kjedelig å gjøre ting alene og lett å avlyse. om ei jente kunne frista med at jeg vet at VI TO kommer til å ha det kjempegøy sammen vær eneste gang vi finner på noe så tror jeg at kjærestetankene hadde kommet fort. drømme, snakke fremover om ting dere har lyst til å gjøre sammen. kjæresteprat om å kjøpe kajakk, gå på teater, dansekurs, lære språk sammen.. også ting som får meg til å tenke at dette er ei jente jeg kan holde sammen med ei stund, ting som gjør at jeg får lyst til å spendere tid med deg utenfor senga. rutiner, igjen om å gjøre noe sammen på fast basis. puler du noen fast i 2 uker samtidig som at dere gjør andre ting i sammen og er kjangsene for langvarig forhold vesentlig større, hjernen kommer i forholdsmodus. vel i grunn så er vel det sånn jeg ser det, jenta må vise at vi har en fremtid sammen. kan og bør være mye puling inne i bildet, men finne på masse rart utenfor senga og. har det veldig gøy nå med å tenke på en måte jeg ikke har gjort før (aldri egentlig tenkt over hva som ville fått meg inn i ett forhold) så skal prøve å lage liste over aktiviteter. bilturer, matlaging, fjellturer, gåturer, sykkelturer, turer i det hele tatt. crazy shit, altså finne på noe som i grunn bare er sært men du har lyst til å gjøre det og ha det gøy med partneren. situasjoner som tvinger meg til og oppføre meg som partneren din, altså dobbeldate og liknende, for eksempel biltur med ett annet par. trene sammen, få inn rutine på det. matlaging, enten i sammen eller at du gjør det for meg jeg for deg der den som lager legger litt innsats inn i maten. lasagne er kjæresteaktig mens ferdigmat er flørt. for min del TROR JEG at alt handler om å få mannen til å se en fremtid med deg. så beste er kansje å snakke om noe kult dere har lyst til å gjøre sammen til vinteren, sommeren, ferien eller noe sånt. Tror jeg hadde blitt lurt inn i det mindsettet av en kommentar som: "å, jeg har så lyst til å reise til berlin! vi burde gjøre det sammen en gang" for så og komme tilbake til temaet noen dager senere med "du, skal vi ikke ta å se litt på berlinturer da?" der dere ser litt mer og kansje planlegger en ca dato.
Gjest Gjest_luna_* Skrevet 23. november 2009 #13 Skrevet 23. november 2009 Takk for råd! Jeg er ivrig i gang med nettdating akkurat nå Lagde meg en profil og jommen datt det ikke inn en haug med henvendelser. Ikke alle som er like interessante nei, men har avtalt å treffe 2 (!) allerede neste uke, så det blir spennende! Gleder meg til å se om dette kan være noe for meg. Var ute på byen i går og traff en kjempesøt gutt som virkelig virket som en bra fyr, men ved frokosten i dag tidlig snakket han mest om hvor deilig det var å være singel og at han ikke hadde planer om å gå inn i et forhold med det første! Skjønner jo at jeg ikke kan forvente allverdens når man hooker opp med noen på byen... Synes forresten det er synd at det er en sånn dobbeltmoral på dette med sex, at gutter ofte mister interessen for en jente hvis hun har sex med han på første date eller raskt etter de har truffet hverandre. Jeg er relativt frigjort og opptatt av å kunne gjøre hva jeg vil, når jeg vil, og er ikke en interessert i en mann som setter andre standarderer for seg selv enn for meg. Men jeg har jo skjønt at det gjør at jeg går glipp av noen gutter, når jeg ikke er "prippen" nok Jeg tror årsaken kan være at du ikke er trofast. Du avtaler å treffe en i neste uke, blir med en annen hjem fra byen, og avtaler enda en date date i neste uke med en tredje! Dårlig gjort overfor disse guttene synes jeg. Mitt råd er: Sats på en og vær trofast. Hvis det ikke funker så si ifra til han om det før du begynner å date en ny.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2009 #14 Skrevet 23. november 2009 Jeg føler det på akkurat samme måte som deg TS. Jeg fyller 25 om ca en mnd og har aldri hatt mer å gi av meg selv enn nå. Likevel fortsetter jeg bare å treffe feil jenter. Jeg har vel kanskje litt tunnelsyn på hva slags jenter jeg kunne tenke meg å være sammen med, men det er bare fordi jeg kjenner meg selv så godt og har prøvd ut litt forskjellig også. Jeg er snill, kosete, er tilfeldig morsom og liker kunst og kultur (som mange andre på min alder). Faen, dette høres ut som en jævla søknad nå. Men jeg må nesten spørre om det samme som TS jeg: Hva er det dere jenter egentlig vil ha i en gutt? Det er jo egentilg et dumt spørsmål fordi alle jenter er forskjellige. Men liksom...hva skal man gjøre? Jeg vet jo egentlig svaret på det og. Men jeg begynner å bli så lei av å være overmoden frukt her Signerer denne, bare at jeg er jente! Særlig det som er uthevet. Det er ikke noe galt med noen av dere. Min beste venninne er i samme situasjon som TS, men er 31, ikke 24. Hun er pen, slank, snill etc. alt som skal til, men det jeg legger merke til ved henne er at hun utstråler "needy". Hun er ikke needy, hun er selvstendig og har alt i livet på plass, men hun fokuserer kanskje litt raskt på hva som er galt med livet hennes. Hun tiltrekker seg alle de gale mennene og blir veldig fort utnyttet fordi hun tror på det beste i folk (noe jeg synes er en veldig positiv og god egenskap), men de merker hnnes behov for nærhet og flykter med én gang det blir noe alvor i saken. Jeg tror kanskje det ville hjelpe hvis hun gikk for noen andre menn enn dem hun umiddelbart lyster etter. Det er ikke noe galt med noen av oss, det bare tar lengre tid å finne den vi skal ha. Jeg var singel og savnet kjæreste, men til slutt traff jeg ham da, men det var først da jeg hadde slått meg til ro med det faktum at jeg skulle være singel en stund og var fornøyd med det. Jeg tror det verste vi gjør er å løpe etter mennesker. Jeg skulle ønske det var en trylleformel som løste kjærlighetsproblemer, for kjærlighetssmerte er noe av det mest ensomme som finnes. Helt enig i dette Men - drømmeprinsen eller prinsessen dukker jo opp for de fleste til slutt - og enn så lenge så må man vel bare prøve å være fornøyd med seg selv og det livet man har! Jeg tror at man da vil tiltrekke seg noen som kan være riktig for en, og ikke bare tiltrekke seg "feil type" f.eks. Men TS, jeg har det på akkurat samme måte som deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå