Leia Skrevet 24. april 2002 #1 Skrevet 24. april 2002 Noen som vil anbefale noen butikker i Oslo og Stavanger der de har fine stoff til brudekjole, eller der de har fint hvitt undertøy (b-cup). Vi bor ikke der, og skal bare innom på gjennomreise. Har ikke så mye tid, så det hadde vært fint å vite hvor vi skal gå. Ellers så kunne vi godt tenke oss å se på fine dresser til han, og sko og annet tilbehør til meg... Kjempefint hvis noen kan dele preferanser!
Niso Skrevet 24. april 2002 #2 Skrevet 24. april 2002 I Oslo er det flere stofforretninger ("innvandrerbutikker") på Grønland (område i byen, ikke langt fra Bussterminalen og Oslo S togstasjon) som har rimelige og flotte stoffer. Silke, chiffon osv. Undertøy får du kjøpt i både undertøysforretninger og brudesalonger. Bruk http://www.gulesider.no for å finne konkrete navn på slike butikker om nødvendig. Christiane Brudesalong har torsoletter til 990,- og det er i alle fall rimeligere enn i andre brudesalonger jeg har vært innom. Jeg har kjøpt mitt i Drammen, ser omtrent slik ut: http://www.kleemeier-hof.de/dessous.htm (bare i hvitt da) Sko til begge (også hvite satinsko m.m. til brud) får du kjøpt i de fleste skobutikker nå i bryllups-sesongen. Jeg kjøpte mine i en Park Sko-butikk for 200 på salg, andre har kjøpt liknende sko for 400 vet jeg. Ellers har selvsagt brudesalonger også sko, men gjerne en del høyere i pris (fra 7-800 og oppover). Mine sko likner disse (KristinK sine): http://www.geocities.com/kristinkol/bryllu...versebilder.htm Brudesalonger har jo vanligvis også alt i antrekk til brudgommen, både kjole og hvitt, sjakett, smoking og stilige dresser. Slør får du også i brudesalonger, om du da ikke vil kjøpe chiffon eller tyll på en av de stofforretningene jeg nevnte ovenfor og sy selv. Selv var jeg "dum nok" til å kjøpe ferdigsydd chiffon-slør i salong for 1200, men kunne kjøpt stoffet for under 200. Vel - jeg hadde mine grunner, men er smertelig klar over hva jeg KUNNE spart. Veske (hvis du skal ha det) får du også kjøpt i vanlige veskeforretninger. Jeg kjøpte en flott en for 178,-!! Lykke til!
Leia Skrevet 25. april 2002 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2002 Tusen takk for grundig svar! Gleder meg til shopping nå! Pengeboka gleder seg sikert ikke....
Niso Skrevet 25. april 2002 #4 Skrevet 25. april 2002 Lykke til på bryllupsantrekk-shopping! Hvis du ikke kjøper ALT i første og beste brudesalong, men heller ser rundt i stofforretninger, skobutikker osv, så vil ikke lommeboka lide SÅ ille, men bryllup blir sjelden billig... Forresten kan du se etter hårpynt og smykker på f.x. Glitter-butikker. Siden du vil kjøpe kjolestoff, har du da sett deg ut en kjolemodell som skal syes for deg? Har du i såfall en link til bilde? *nysgjerrig*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå