Sol&Måne Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Hei alle sammen. I dag mottok jeg en pakke fra Elf cosmetics, hvor av hoveddelen av innholden var bestilt ut av ren nysgjerrighet angående hvordan ting kunne koste 15 kroner, og liksom likevel være mineralsminke, og av god kvalitet. Jeg bestilte vel oppmot 20 produkter som jeg ville teste ut, alt fra mineralfoundation, rouge, concealer og pudder, til øyenskygge, neglelakk, eyeliner, øyenbrynspenn + gele, og et utvalg lipgloss og leppepomade. Gikk selvfølgelig i gang med testingen med en gang, og har kommet frem til følgende: Foundation, pudder, tinted ansiktskrem og concealer: Kan ikke si noe om en eventuelt langtisvirkning, men førsteinntrykket var at produktene virket av grei kvaltitet, og fin innpakning (nesten identisk med ID bare minerals), men fargen! USJ! Er veldig lys i huden, og bestilte derfor lyseste farge av alt til huden min. Men det var altfor mørkt. Og hadde et "friskt" skjær av oransje. Så ikke bra ut i det hele tatt, så kommer nok ikke til å bruke disse fremover, vil jo ikke ha et dramatisk skille fra ansikt til hals, og atpåtil se ut som en appelsin... Hehe. Men fargen ble jevn da, om ikke annet, og huden ble fin og matt. Så kanskje det funker for noen som er mørkere i huden enn meg. Men kjøpte også en under-eye concealer med highlighter i andre enden som fungerte veldig bra, og var fin i fargen. Så den kan anbefales! Mineralrouge: Utrolig fin farge (Bliss - het den), gled fantastisk godt på huden, og er ikke like skimrende som tilsvarende mineralrouger på markedet (Body Shop, ID...) Flytende eyeliner penn, mineral eyeliner, eye-brigthener, øyenbrynspenn: Jevnt over veldig fornøyd. Den flytende pennen var fast og spiss, så det gikk greit å tegne en fin strek langs vippene, noe jeg ikke pleier å få til. Mineral eyelineren var også veldig god, konsistensen var lett å jobbe med, og fargen klar og sterk; holdbarhet kan jeg ikke si noe særlig om, siden jeg nettopp har tatt den på. Eye-brightener (eller eye-opener eller noe sånt); fargen så veldig lovende ut, og praktisk med innebygget blyantspisser, men den var altfor hard! Klarte ikke å få noe farge på våtkanten uansett hvor mange ganger jeg tegnet frem og tilbake. Øyenbrynspennen var en positiv overraskelse, den var fin i fargen (valgte den lyseste), og så helt naturlig ut på. I den andre enden var det en "lifter" som de kalte det, som man skulle tegne under brynet med; denne fikk meg til å se veldig våken og opplagt ut. Veldig bra! Øyenbryn- og øyevippegeleen var også veldig god, faste koster som var lett å jobbe med, og akkurat passe blankt resultat med godt hold. Øyenskygge (i fargen brownstone): fine farger som jeg liker godt, litt sånn grålige brunfarger. Fire forskjellige farger i boksen, fra lys skimmer, til en veldig mørk en. De ble veldig fine på, men drysset en del under påføring. Prøvde også en flytende øyenskygge i fargen mocca, som var skikkelig nydelig og klar farge, men den var vanskelig å få fin på, synes jeg. Ble litt ujevnt, og føltes litt klissete. Pluss at den begynte å stripe seg etter bare noen minutter. Lipgloss o.l: Har ikke fått prøvd alle enda, men er til nå fornøyd. Har prøvd leppepomaden i fargen strawberry cream, som var skikkelig herlig i konsistensen, satt godt på, og smakte veldig lite, noe som for meg er et pluss. Har også prøvd en lipgloss fra studioserien til Elf, i fargen Boston, og denne likte jeg veldig godt, fin farge, god konsistens, passelig med skimmer. Prøvde også en sånn lipgloss hvor man vrir nedest også kommer fargen ut i en pensel på toppen; god konsistens og blankt resultat, men fysj så sterkt av vanilje den smakte! Ble i alle fall kvalmende for min del. Neglelakk og et par leppeprodukter er enda uprøvd, men fargene ser i alle fall veldig fristende ut, så gleder meg til å teste videre. Konklusjonen min blir at jeg ikke var overbevist når det gjaldt pudder, foundation osv til huden pga fargen, men resten av produktene var en positiv overraskelse, da jeg egentlig var ganske skeptisk til så billige produkter. Kjøpte også en "dump bag" som de kalte det, til å ha alt oppi, og den var veldig fin! Skimrende sølv-farget, og passe stor, med tre rom oppi. Veldig praktisk. Pakken kom forresten 6 dager etter at jeg bestilite, og det er jo ikke så verst. Dette var nå mine erfaringer så langt, tenkte bare jeg skulle dele dem med dere
Gjest Sandbekken Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 (endret) Så gøy Sol&måne! Jeg fikk min pakke fra elf selv i dag, og har testet litt Det var ikke minneralproduktene jeg bestilte, så kansje det hadde vert greit å sammenligne de med minneral sminken du kjøpte Kopierer innlegget mitt fra en annen tråd inn her jeg, så kan folk se I pakken lå: -vannfast flytende eyeliner i tusj-form -todelt øyenskygge i mørke og lysebrunt -flytende øyenskygger i sølv, kobber og nøytral fagre -en lyserosa lipgloss med sf 15 -og en søt leppepomade i et skrin med søtt design Eyelineren var helt genial! jeg har aldri fått til flytende eyeliner før, men denne var superenkel å bruke! man kan lage skikkelig tynne streker, og tegne med den som en tusj! Den kommer jeg til å bli avhengi av Den todelte øyenskyggen tåler jeg ikke, det vet jeg fra før, men den skal jeg gi bort til jul til ei som ikke er så sensitiv.. vakkre farger da De flytende øyenskyggene er også kjempebra! De holder en intens farge hele dagen og man får tid til å duse før de tørker helt, bare husk å holde øyelokket rynkefritt til den tørker, ca 20 sekund Lipglossen var litt klissete og holdt ikke så lenge, var også feil farge til meg, den ble litt for lys, men ellers ga den me farge. Leppepomaden var helt ok og skrinet var herlig retro! Alt i alt er jeg positivt overasket over kvaliteten, eneste er at alt er litt mindre ernn det man får intrykk av på siden, men hallo, det koster 16 kr for hver ting! supert! Endret 19. november 2009 av Sandbekken
Jade Skrevet 21. november 2009 #3 Skrevet 21. november 2009 Eye-brightener (eller eye-opener eller noe sånt); fargen så veldig lovende ut, og praktisk med innebygget blyantspisser, men den var altfor hard! Klarte ikke å få noe farge på våtkanten uansett hvor mange ganger jeg tegnet frem og tilbake. Litt off topic, men jeg fikk anbefalt Isadora sin hudfarget inliner kajal. "Blonde"-et-eller-annet (de har bare en hudfarget). Den koster 89,- (tror jeg) og selges bl.a. på Cubus. Den legger lett farge på våtkanten uten at du trenger å anstrenge deg overhodet! Så hvis Elf sin ikke fungerte for deg, vil jeg anbefale deg å prøve ut denne istedet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå