Gjest Gjest_Anniken_* Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Jeg skal kjøpe valp fra Sverige neste år, og lurer på hvilke regler som gjelder. Toll, hvilke papirer jeg må ha med etc. Det er mulig at oppdretter vet dette, men vil gjerne sjekke litt selv også. Omregistrerer man hunden i Norge?
Gjest kissme Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Da jeg fikk hunden min, var det så enkelt at vi hentet hunden - kjørte hjem. Omregistrering var ordet uken etterpå - du trenger bare å sende inn stamtavle og kontrakten. Det er ingen spesielle regler for å importere hund fra Sverige. Fra NKK.no sine sider: Alle hunder som skal brukes, enten det er å delta på utstilling, prøver, brukes i avl HD/AD røntges osv. må være omregistrert til NKK. Den svenske stamtavlen må sendes inn i original sammen med en kopi av kjøpeavtalen eller ID-eierbekreftelsen.
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 EGENTLIG er det sånn at du skal stoppe på grensa å betale moms på det du har kjøpt, hvis du har betalt over 3000 kr (hvis du har vært i sverige under et døgn) eller 6000 kr (hvis du har vært i sverige over et døgn). Når du kommer til Norge omregistrerer du valpen til NKK (hvis det er en rasehund) som nevnt over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå