Gå til innhold

Kan katter være deppet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har en katt som er 1 år gamel. han er kosen og leken og veldig glad i alle mennesker og dyr rundt han, men når vi kastrerte han og han var helt normal etter oprasjonene, men etter noen dager ble han helt rolig vile nesten ikke spise å bare sov å var kvalmen. vi gikk til dyrlegen og han fikke en sprøyte. nå er han frisk,men på en måte deppet han ligger bare å sover å gidder ikke å leke eller kose eller noe. :tristbla: er det noen som vet hvorfor han er sånn? går det ann at dyr/katter er deppet?

Videoannonse
Annonse
Gjest WildRider
Skrevet

Kastrerte hannkatter har en tendens til å bli bedagelige og late etter inngrepet, slik ble min gamle pus også. En annen jeg hadde forandret ikke oppførsel i det hele tatt omtrent, så det skjer jo ikke med alle..

Skrevet

Ja, katter og andre dyr kan bli deppet av forskjellige årsaker, f.eks flytting, kjedsomhet, at de mister en god venn etc. Men de reagerer også ofte slik du beskriver når de har fysisk smerte eller ubehag. Hvis det ikke kommer seg igjen, ville jeg ha tatt en tur til veterinæren for sikkerhets skyld. Ellers er det jo ofte slik at de blir roligere etter kastrasjon, men det er ikke så påfallende og er mer noe som kommer over tid. Ellers er det jo kaldere i været mange steder nå da, og hvis han har vært vant til å være mye ute, kan han bli litt værsjuk og deppa over det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...