Gjest Gjest TS Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Jeg leser stadig vekk at kvinner mener at voldtekt er omtrent noe av det verste man kan gjøre/og bli utsatt for. Og at straffen burde vært 20 år i fengsel. Men personlig er jeg bare ikke enig Jeg er en kvinne i slutten av 20 årene, hatt flere forhold, og 11 sexpartnere. Et par av disse har hatt ufrivillig sex med meg. Ja, litt kjipt, men ikke noe mer enn det. Når det ikke er noe særlig vold inne i bildet, og man ikke blir overfalt i en mørk bakgate av en fremmed, er det så ille da? Jeg har lest at mange kvinner reagerer veldig sterkt på å bli voldtatt, og trenger masse hjelp i ettertid. Og jeg forstår at folk er forskjellige. Er egentlig mest interessert i å høre om noen har likt syn på det som meg. Det skal sies at jeg ikke holder på med noe SM eller hva det heter. Og at jeg selvfølgelig syntes det har vært kjipt og følt meg tråkket på når disse guttene ikke har respektert et nei. Men det har på ingen måte plaget meg i ettertid. Og jeg har hvertfall ikke ønsket at de skulle få mange år i fengsel for det. Den straffen ville ikke samsvart med min skade. Spent på deres meninger Jada, jada, jeg vet dere kommer til å skrive at jeg oppmuntrer menn til å voldta osv osv osv.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Jeg leser stadig vekk at kvinner mener at voldtekt er omtrent noe av det verste man kan gjøre/og bli utsatt for. Og at straffen burde vært 20 år i fengsel. Men personlig er jeg bare ikke enig Jeg er en kvinne i slutten av 20 årene, hatt flere forhold, og 11 sexpartnere. Et par av disse har hatt ufrivillig sex med meg. Ja, litt kjipt, men ikke noe mer enn det. Når det ikke er noe særlig vold inne i bildet, og man ikke blir overfalt i en mørk bakgate av en fremmed, er det så ille da? Jeg har lest at mange kvinner reagerer veldig sterkt på å bli voldtatt, og trenger masse hjelp i ettertid. Og jeg forstår at folk er forskjellige. Er egentlig mest interessert i å høre om noen har likt syn på det som meg. Det skal sies at jeg ikke holder på med noe SM eller hva det heter. Og at jeg selvfølgelig syntes det har vært kjipt og følt meg tråkket på når disse guttene ikke har respektert et nei. Men det har på ingen måte plaget meg i ettertid. Og jeg har hvertfall ikke ønsket at de skulle få mange år i fengsel for det. Den straffen ville ikke samsvart med min skade. Spent på deres meninger Jada, jada, jeg vet dere kommer til å skrive at jeg oppmuntrer menn til å voldta osv osv osv. Da har ikke du blitt voldtatt. Så enkelt er det. Og det er ikke noe å diskutere egentlig.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Et par av disse har hatt ufrivillig sex med meg. Ja, litt kjipt, men ikke noe mer enn det. Hehe, det du sier er jo faktisk at DU sto bak "voldtekten" - du sier at de har hatt ufrivillig sex med deg - stakkars gutter!
Gjest wahaj Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Da har ikke du blitt voldtatt. Så enkelt er det. Og det er ikke noe å diskutere egentlig. Enig. Ble aldri voldatt, men ble seksuelt misbrukt i flere år, og jeg kan si at det har ødelagt meg. Jeg har kommet langt når det gjelder sex og menn nå etter flere år, men det hender jeg tenker på det.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Da har ikke du blitt voldtatt. Så enkelt er det. Og det er ikke noe å diskutere egentlig. Er ikke voldtekt lenger sex mot noens vilje? Det var ikke noe mindre mot hennes vilje bare fordi livet hennes ikke ble ødelagt i ettertid...
Gjest Gjest TS Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Jeg sa tydelig ifra at jeg ikke ville ha sex, gjentatte ganger, men guttene bare fortsatte. Er ikke det voldtekt så vet ikke jeg. Med han ene var det litt vold inne i bildet også, i form av å holde nede. Så jo, jeg er blitt voldtatt. Folk er forskjellige. Det samme ser du på aborter. Noen tar det veldig veldig tungt i etterkant. Mens andre bryr seg ikke om det. Jeg har forøvrig tatt abort med en av disse mennene også. Da jeg var 17-18 år. Har ikke hatt noe problemer i etterkant. Mens jeg har venninner som sliter i årevis. Man skulle tro at jeg var en litt kald type, men det er faktisk helt motsatt. Jeg gråter for det meste, og er veldig følsom av meg. men i disse sakene ser jeg ikke helt det store problemet.
Gjest Gjest_plopp_* Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 Man skulle tro at jeg var en litt kald type, men det er faktisk helt motsatt. Jeg gråter for det meste, og er veldig følsom av meg. men i disse sakene ser jeg ikke helt det store problemet. Mulig du er "følsom" men særlig empatisk er du IKKE. Kan du ikke bare godta at for de aller fleste vil en voldtekt faktisk være en traumatisk opplevelse? I stedenfor å lage en tråd hvor du forsøker å mistenkeliggjøre de som IKKE føler det samme som deg.
The Kitten Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 TS: Hvis du har blitt voldtatt og ikke ser problemet med det, så synes jeg det sier mer om selvfølelsen din enn noe annet.
Gjest TS Skrevet 19. november 2009 #9 Skrevet 19. november 2009 Jeg er egentlig mest interessert i å høre om noen mener det samme som meg
Gjest Marlo Skrevet 19. november 2009 #10 Skrevet 19. november 2009 Jeg kan forstå TS til et visst punkt. Har selv erfart både det ene og det andre, ganske grusomme hendelser faktisk, og jeg syns faktisk syndt på meg selv i noen år... helt til jeg tok tak i min egen nakke og tok ansvar for mitt eget liv. Jeg ville IKKE la mitt liv bli ødelagt av noen andre, ergo så har jeg lagt tidligere hendelser bak meg og akseptert at det som har skjedd har skjedd. MEN - det finnes de som ikke klarer dette og man må respektere det. Hadde det vært en oppskrift på hvordan man kan komme seg over noe slikt som passer for alle, så hadde det vært fint, men slik er det ikke. Alle hendelser er ulike, alle mennesker er ulike og alle følelser er ulike, så man kan ikke se ned på de som takler ting på en litt annen måte.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #11 Skrevet 19. november 2009 Siden vi lufter meningene våre så ærlig og åpent, så vil jeg lufte min også! Til deg som startet denne tråden : Håper du blir voldtatt så jævlig en dag at du faktisk ikke tør å gå ut lenger! Og at du er dømt til et helt liv uten sex, fordi voldtekten har brent seg fast på netthinnen din! Skjerp deg!
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #12 Skrevet 19. november 2009 Jeg er enig i at voldtekt ikke er det verste. Hvis man ikke gjør motstand er det ikke vondt. Jeg valgte mange ganger å ha ufrivillig sex istedet for å bli fysisk mishandlet. Jeg mener vold er verre enn voldtekt uten fysisk vold. Men både voldtekt og vold er ille, så ikke misforstå meg.
Bellatrix Skrevet 19. november 2009 #13 Skrevet 19. november 2009 (endret) Jeg kan forstå TS til et visst punkt. - det finnes de som ikke klarer dette og man må respektere det. Hadde det vært en oppskrift på hvordan man kan komme seg over noe slikt som passer for alle, så hadde det vært fint, men slik er det ikke. Alle hendelser er ulike, alle mennesker er ulike og alle følelser er ulike, så man kan ikke se ned på de som takler ting på en litt annen måte. Jeg tenker det samme som deg. Noen blir ødelagt for livet av voldtekt, de klarer ikke stole på noen, tør ikke gå ut etc. Andre blir misbrukt, men kommer seg videre i livet uten at livet deres er ødelagt. Det betyr ikke at det er greit å voldta. Det betyr heller ikke at de som kommmer seg videre i livet uten problemer er følelsesløse mennesker. Det betyr bare at alle er forskjellige. Man ser det samme når det gjelder barn som vokser opp under omsorgssvikt. Noen får aldri et "normalt" liv, men man har de såkalte løvatannbarna som opplever både det ene og det andre, men kommer seg gjennom livet uten problemer. Igjen betyr ikke det at det er greit at barn ikke blir tatt vare på. Endret 19. november 2009 av Bellatrix
Lille85 Skrevet 19. november 2009 #14 Skrevet 19. november 2009 Er veldig bra om man klarer seg bra etter en voldtekt! Målet er jo nettopp det! Jeg klarer meg forsåvidt helt greit.. Litt sinne utbrudd av og til under sex, og da må han bare komme seg ut av rommet.. Han har blødd et par ganger for å si det sånn! Men er heldigvis ikke så ofte det skjer.. Men når det skjer så er det litt ekkelt! Og min tillit til menn har vel egentlig forsvunnet ganske mye.. Når din egen bror kan gjøre noe sånt mot deg, så kan søren hvem som helst det! Jeg har aldri krevd støtte eller hjelp mht voldtekten.. Det var en ting jeg måtte bearbeide helt selv.. Er rart å se hvordan de forskjellige blir etter en voldtekt.. Jeg klarer ikke bli strøket på huden feks, da blir jeg forbanna! Og liker ikke ha sex med nye menn! Så listen min er ikke så lang! Og så en venninne av meg.. Hun har sex med ALLE hun treffer! Langt over 150 stykker har hun hatt sex med etter voldtekten! For hun TRENGER det for selvtilliten sin.. Eller noe sånt ................. Folk er forskjellig! !
Bellatrix Skrevet 19. november 2009 #15 Skrevet 19. november 2009 Er veldig bra om man klarer seg bra etter en voldtekt! Målet er jo nettopp det! Jeg klarer meg forsåvidt helt greit.. Litt sinne utbrudd av og til under sex, og da må han bare komme seg ut av rommet.. Han har blødd et par ganger for å si det sånn! Men er heldigvis ikke så ofte det skjer.. Men når det skjer så er det litt ekkelt! Og min tillit til menn har vel egentlig forsvunnet ganske mye.. Når din egen bror kan gjøre noe sånt mot deg, så kan søren hvem som helst det! Jeg har aldri krevd støtte eller hjelp mht voldtekten.. Det var en ting jeg måtte bearbeide helt selv.. Jeg skjønner godt at du har problemer med å stole på menn, men du hadde vel hatt godt av litt hjelp for å takle dette? Du har ikke godt av å ha det sånn, det har ikke kjæresten din heller. Er rart å se hvordan de forskjellige blir etter en voldtekt.. Og så en venninne av meg.. Hun har sex med ALLE hun treffer! Langt over 150 stykker har hun hatt sex med etter voldtekten! For hun TRENGER det for selvtilliten sin.. Eller noe sånt ................. Folk er forskjellig! ! Ja, det er noen som reagerer sånn. Det blir sagt at mange prostituerte har blitt misbrukt fra før.
The Kitten Skrevet 19. november 2009 #16 Skrevet 19. november 2009 Jeg har selv opplevd å bli misbrukt av et familiemedlem i årevis da jeg var yngre. Dette omfattet omtrent alt, også voldtekt. Noen år etter at misbruket stoppet ble jeg voldtatt av bestekompisen til kjæresten til en av mine beste venninner. Jeg sa klart i fra at jeg ikke ville, og prøvde å kjempe i mot. Jeg ville også skrike men han truet med å så meg. Siden jeg var vant med at jo raskere jeg ga opp, jo fortere ble han ferdig og jeg kunne gå, sluttet jeg fort å kjempe i mot. I ettertid brukte jeg mye tid på å tenke på hva som hadde hendt meg. Ingen av hendelsene er noe jeg kommer til å tilgi. Det har jeg ikke behov for, eller et ønske om. Jeg har heller ikke et behov for hevn eller at de skal sperres inne i fengsel i x antall år. Det kommer uansett ikke til å forandre det som skjedde. I en lang periode tenkte jeg at voldtekten ikke betydde noe. Han voldtok meg, jeg trengte aldri å se ham igjen og det var bare å komme seg videre. Det jeg egentlig gjorde da var å skyve unna følelser som jeg ikke ville kjenne på. Å bearbeide voldtekten betydde at jeg måtte bearbeide misbrukte fra ungdommen av, noe jeg ikke ville. Det var for vondt å tenke på. Så begynte jeg å tenke på hva det sa om selvfølelsen min, at jeg synes det var greit å bli voldtatt. Eller ikke greit, jeg synes aldri det var greit, men det er litt vanskelig å finne et bedre ord for cet. Så jeg kom frem til at det ikke var ok i det hele tatt, og i flere uker gikk jeg rundt og var sint på så å si alt og alle. Deretter tok jeg diverse grep for å legge alt bak meg. Det som har hendt har hendt. Jeg har klart å komme meg videre, og det er jeg stolt over. Men det har ikke vært lett, og jeg har forståelse både for at noen finner det enklere enn meg, men også for at andre aldri kommer seg videre.
Ella_Grey Skrevet 19. november 2009 #17 Skrevet 19. november 2009 (endret) Voldtekt er ikke sex. Det er et maktmisbruk for å tvinge igjennom noe man selv vil. Som oftest mot en som er mindre enn seg selv. til The Kitten og til Lille 85 og til Wahaj og Marlo også Endret 19. november 2009 av Furstina
Lille85 Skrevet 19. november 2009 #18 Skrevet 19. november 2009 En voldtekt kan inneholde flere av de elementene der vet du. Grov vold, enkelte ganger drap. Voldtekt er ikke sex. Det er et maktmisbruk for å tvinge igjennom noe man selv vil. Som oftest mot en som er mindre enn seg selv. til The Kitten og til Lille 85 og til Wahaj og Marlo også Takk!! Tilbake!!
The Kitten Skrevet 19. november 2009 #19 Skrevet 19. november 2009 (endret) En voldtekt kan inneholde flere av de elementene der vet du. Grov vold, enkelte ganger drap. Voldtekt er ikke sex. Det er et maktmisbruk for å tvinge igjennom noe man selv vil. Som oftest mot en som er mindre enn seg selv. til The Kitten og til Lille 85 og til Wahaj og Marlo også for klemmen. Endret 19. november 2009 av The Kitten
Lille85 Skrevet 19. november 2009 #20 Skrevet 19. november 2009 Når vi snakker om voldtekt.. Dere må se "Menn som hater kvinner".. Hoho!! Der en en jente som vet hvordan hun skal ta hevn på voldtektsforbryteren.. Litt kult at en kvinne tar igjen!! Og på DEN måten liksom! Jeg hadde nok aldri klart å gjøre det selv!!! Men, ja, Girlpower!! Hehehe..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå