Gjest Gjest_Tina_* Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Hei! For omlag en mnd siden fikk jeg utslett på armene som fortsatt ikke har gått bort. Har ikke spist noe annerledes eller byttet ut hudprodukter, vaskemidler etc. Det er naturlig nok verre etter en dusj pga varmt vann osv. Etterhvert fikk jeg også veldig tørr hud i ansiktet, spesielt på kjevebenet og litt i pannen. Leppene er verst, de flasser og kan til og med væske. Ser ikke ut som herpes f.eks. Har prøvd EOS, brystvortekrem, kremer fra Dermalogica og Decleor. Er det noen med lignende erfaringer? Bruker Dermalogica Skin Smoothing Cream i ansiktet, Biotherm Baume Corps på kroppen. Unngår såpe på de plagede områdene. Har også prøvd sterk hydrokortison (Betnovat) på utslettet uten de store endringene.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Min hud reagerer heller ikke på betnovat, men et forslag som du kan prøve, er at når du har dusjet, kan du smøre inn de tørre områdene på armene med babyolje før du tørker deg. Jeg vet ikke hvor tørr huden din er, men går ut ifra at det er ille når du har prøvd betnovat? Er huden sprukken? Har du prøvd salver fremfor krem? (på armene, ikke ansiktet) Hvis du bor i nærheten av Sverige, kan du ta deg en tur dit og kjøpe noe som heter Bepanthen (selges på apotek) som du kan bruke på de tørreste områdene i ansiktet. Du bør ikke smøre denne ut overalt, men du kan jo prøve den der det virkelig er tørt. Du må ikke bruke den på leppene. Ikke er den dyr heller, tror jeg betalte rundt 50 svenske kroner for en stor tube. Har du prøvd La Roche Posays serie Effaclar? De har en krem som er beregnet på veldig tørr hud. Den tetter ikke porene, så den kan trygt brukes i ansiktet. Selges på apotek.
Yougogirl Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Hei La Roche Posays serie Effaclar er beregnet på hud med kviseproblemer. For sensitiv hud i denne serien, heter kremen Toleriane. Trenger du fukt til huden heter kremen Hydraphase legere. Ellers vil jeg anbefale en krem til kroppen som heter Canoderm. Fåes også på apotek. Ellers ville jeg nok anbefale deg en tur til hudlege. De har mange typer kremer, og du må få en som er tilpasset ditt problem.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 20. november 2009 #4 Skrevet 20. november 2009 Grunnen til at anbefalte den kremen fra Effaclar er at den ga meg utrolig godt med fuktighet. Tenkte det var verdt et forsøk. TS: har du fått påvist hva utslettet er?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå