Gå til innhold

Dårlig ånde-lukt i kjøkkenkummen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! Den siste uka har det luktet rart av kjøkkenkummen vår. Det kommer mest sannsynlig fra rørsystemet under, og er verst når vi lar vannet renne litt. Det lukter som skikkelig dårlig ånde og bakterier og det som verre er! Vi har prøvd å la det renne masse såpevann gjennom systemet, og Plumbo, men det lukter fortsatt....

Noen som vet hva det kan være, og hva man kan gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Klorin ville jeg forsøkt aller først, tror jeg! Hell i litt ufortynnet klor, la virke noen minutter og skyll med rikelig med vann! Pleier ta selv den værste lukt - det er min erfaring!!

Håper det ordner seg! :)

Skrevet

Kloring gjør som regel susen, ja.

Hell i ca en dl med klorin, la det virke ganske lenge.

Tapp glovarmt vann i en bøtte e.l. og hell i vasken. (Kok gjerne opp vann i en stor kjele for å få det skikkelig varmt).

Gjør dette en gang i døgnet en kort periode, så vil kanskje lukten forsvinne.

Det kan jo ha samlet seg opp noe illeluktende i avløpet også.

Kanskje en idè å skru av vannlåsen og ta en titt?

Skrevet

Øverst på vasken er det en liten sluk sånn at vannet ikke skal renne over kanten.

Det kan ha samlet seg div. dritt som ligger og lukter der. vi hadde det problemet for en stund siden. Bla kvitt det med flytenede avløpsåpner og en dugelig dose klorin.

Skrevet

Uh. Jeg vil ikke engang tenke på stanken som kom fra kummen i en leilighet vi leide en gang. Det var en sånn stor kumme med en liten kumme ved siden av. Eller kumme.. et lite avløp på siden bare. Så ut som et sted man kunne legge fra seg såpa på. Fra den lille kummen til den store gikk det et lite plastrør. Dette røret var i 90 graders vinkel. Og det stinka derfra! Det sambo gjorde var å ta det av og 'blåse' det rent. Og de klumpene som kom ut derfra.. Vil ikke tenke på hva det var og hvor lenge de hadde vært der. Sambo brakk seg jo selvølgelig, men det var ingen annen måte å få det rent på. Prøvde alt, men de klumpene satt jo som støpte inni der.

Vel, nå tenkte jeg jammen på det. Og det var ikke et hyggelig tilbakeblikk.. :ler:

Skrevet

Jeg har prøvd med noe på en oransj falske/kanne .....ikke plumbo ....er redd for plastrørene ......men det har ikke tatt lukten - hadde sikkert ikke nok i siden jeg skulle ha til flere avløp. *prøve med klor - minne meg på å kjøpe ny på europris*

Skrevet

heisann har du skrudd fra hverandre røret og sett om det ligger noe der?

Jeg var plaget av dette i en leilighet jeg leide, så en gang i uka måtte jeg helle salmiakk i vasken, la det virke ei god stønn og deretter skylle godt med varmt vann. Det hjalp det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...