Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ber om unnskyldning dersom det allerede har blitt lagd en tråd om dette, men jeg fant ingen på søk.

Er det flere der ute som reagerer på sminke, og da særlig øyesminke? Hvilke produkter bruker dere? Har lest så mye om såkalte allergivennlige produkter, men er i tvil om hva jeg skal prøve.

Svar mottas med det største takknemlighet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro mineralsminke er allergivennlig?

Skrevet

jeg får mer irritert hud av mineralsminke, men flere jeg kjenner tåler clinique bedre.

jeg reagerer ikke på clinique, og kan som regel ikke ha noe med parfyme i.

jeg vet avene(på apoteket) også har noe sminke, men den har jeg ikke prøvd.

No7 fra boots skal også være allergivennlig(www.bootsapotek.no), men heller ikke denne har jeg forsøkt noe særlig.

Skrevet

Aco sminke på apotekert er visst for folk som er ekstra sensitive.

Skrevet
Ber om unnskyldning dersom det allerede har blitt lagd en tråd om dette, men jeg fant ingen på søk.

Er det flere der ute som reagerer på sminke, og da særlig øyesminke? Hvilke produkter bruker dere? Har lest så mye om såkalte allergivennlige produkter, men er i tvil om hva jeg skal prøve.

Svar mottas med det største takknemlighet.

har fått litt sår hud fra øyensminke selv.

Har gått over til mineral makeup og det har gått vekk da:)

the body shop, lily lo lo, pure lux og glo minerals har fine farger:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Det kommer jo helt an på huden din og hva du reagerer på... Jeg kan ikke bruke Lumene, Clinique, Simple og flere andre merker som liksom skal være allergivennlige. De jeg derimot aldri har reagert på (bank i bordet!!) er Make Up Store, Mary Kay og No7, som noen her nevnte. Har også en del fra Clarins.

Skrevet

Jeg reagerer veldig, og den eneste øyesminken jeg foreløpig har funnet ut at jeg kan bruke er Clinique. :)

Skrevet

Dr. Hauschka sminke er bra for allergikere. Jeg har seborreisk eksem og de gangene jeg har prøvd i.d. foundation eller pudder fikk jeg stygg hud og masse kviser allerede dagen etter! En venninne av meg har atopisk eksem og er også veldig fornøyd med sminkeprodukter fra Dr. Hauschka.

Når det gjelder mascara reagerte jeg like mye på Hauschka sin mascara som vanlige mascaraer. Dem jeg hittil har reagert minst på er Chanel sine. De er kanskje dyre, men gir et flott resultat og jeg slipper å klø. Ellers liker jeg å farge vipper og bryn i salong en gang iblant, da er jeg litt rød den samme kvelden, men så ser jeg bedre ut senere. Slipper å bruke så mye øyesminke med det. :)

Jeg synes det er et veldig lite utvalg av sminke for oss som har eksem i Norge og håper at det skal bli bedre.

Skrevet

Go organic! Disse produktene inneholder ikke kjemikaler mange reagerer på.

eks www.onlyorganic.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...