Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 19. november 2009 #1 Skrevet 19. november 2009 Jeg har vært sammen med kjæresten min i over ett år nå. Og jeg lærer min kjære å kjenne bedre og bedre ettersom tiden går. Men det er noen ting jeg ikke klarer helt å skjønne. Han har aldri vært særlig flink til å gi meg komplimenter, og jeg har tatt det opp med ham. Han er derimot flink til å kritisere meg, noe som kan være en positiv ting på enkelte områder. Jeg kan jo alltids bli et bedre menneske, komme i bedre form osv. Men det som er så rart, er at han er flink til å gi andre jenter komplimenter, og han har drevet og skrytt av at alle eksene hans er veldig vakre. Nå har jeg nylig sett bilde av to av disse eksene på Facebook, og jeg må si jeg ble overrasket over at de var helt normale! Og jeg som hele tiden har gått og følt meg veldig stygg i forhold til dem på grunn av det han har sagt om dem... Så hva er greia? Kan det være at han har et behov for å føle seg mer attraktiv? Det forklarer jo hvorfor han overdriver hvor vakre eksene hans er. Men hvorfor ikke gi meg komplimenter? Er han redd for å gi meg for mye selvtillit? Skjønner ikke helt tankegangen... Noen ganger er jeg redd for at han egentlig kanskje ikke er klar for et seriøst forhold... Jeg stoler på ham og at han er trofast mot meg, men denne flørtingen med andre jenter må jeg innrømme jeg blir litt paranoid av... Men så har jeg ikke så god selvtillit heller... Har noen her hatt noen liknende opplevelser?
Gjest Supermimz Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Kansje du kan fortelle ham at du savner komplementer fra ham, spesielt fordi han er så glad i å skryte av andre damer. Det kan også være at han ikke ser skaden i å gi komplementer til andre kvinner. Kansje du selv kan begynne å skryte av deres felles venner, og være litt mere utavdent på fester. Når han ser at du får positive tilbakemeldinger fra andre gutter, så blir han nok litt småsjalu skal du se. Mulig det går et lys opp for ham da?
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Nå har jeg nylig sett bilde av to av disse eksene på Facebook, og jeg må si jeg ble overrasket over at de var helt normale! Og jeg som hele tiden har gått og følt meg veldig stygg i forhold til dem på grunn av det han har sagt om dem... Det er jo tydelig at HAN synes disse to jentene er usedvanlig vakre, selv om DU ikke gjør det - veldig dumt av deg å anta at alle har samme oppfatning som deg. Makan!
Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Det er jo tydelig at HAN synes disse to jentene er usedvanlig vakre, selv om DU ikke gjør det - veldig dumt av deg å anta at alle har samme oppfatning som deg. Makan! Eheh, joda, det var vel kanskje bare det at jeg hadde sett for meg damer à la Charlize Theron og Angelina Jolie...
Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Kansje du kan fortelle ham at du savner komplementer fra ham, spesielt fordi han er så glad i å skryte av andre damer. Det kan også være at han ikke ser skaden i å gi komplementer til andre kvinner. Kansje du selv kan begynne å skryte av deres felles venner, og være litt mere utavdent på fester. Når han ser at du får positive tilbakemeldinger fra andre gutter, så blir han nok litt småsjalu skal du se. Mulig det går et lys opp for ham da? Har sagt ifra til ham, men det synes ikke å hjelpe noe... Ja, det er et godt poeng å bli mer utadvendt på fester! Det kan hjelpe!
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor noen skryter av og snakker om eksene sine når de er i et forhold.Det er jo ganske respektløst.Begynn å skryt av ekskjærester du også, eller kommenter menn på tv osv.kanskje han tenker litt da?
Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor noen skryter av og snakker om eksene sine når de er i et forhold.Det er jo ganske respektløst.Begynn å skryt av ekskjærester du også, eller kommenter menn på tv osv.kanskje han tenker litt da? Eheh, jeg har faktisk prøvd å kommentere menn på TV for å ta igjen, men jeg følte meg bare ekkel av det. Tror ikke det er helt veien å gå, dessverre.
Gjest MikeWaters Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Eheh, jeg har faktisk prøvd å kommentere menn på TV for å ta igjen, men jeg følte meg bare ekkel av det. Tror ikke det er helt veien å gå, dessverre. Enig, da blir dere plutselig 2 med mindre begavede sosiale evner.
Xtra_lilje Skrevet 19. november 2009 #9 Skrevet 19. november 2009 tror ikke noe på sniking og forsøk på å ta igjen. hvorfor driver han å gir komplimenter til andre damer og skryter av eksene? prøver å kue deg på noe slags vis; gi deg mindreverdighetskomplekser? eksen min var slik, viste seg etterhvert at han var sjalu pga kompisene hans ga meg komplimenter.. jeg tror jeg ville tatt en god gammeldags prat med ham. når man er kjærester skal man bakke hverandre opp og bygge hverandre ned, og dette høres bare slitsomt og barnslig ut.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #10 Skrevet 19. november 2009 Jeg skjønner ikke hvorfor noen skryter av og snakker om eksene sine når de er i et forhold.Det er jo ganske respektløst.Begynn å skryt av ekskjærester du også, eller kommenter menn på tv osv.kanskje han tenker litt da? Kansje det funker i ditt forhold, men for å skulle fungere normalt sammen, er ikke dette måten å oppføre seg på
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 19. november 2009 #11 Skrevet 19. november 2009 Høres egentlig litt ut som min kjæreste, bortsett fra det med å skryte av ekser og andre jenter. Han er også veldig flink til å kritisere, komme med spøker som er negativt ladd, ja rett og slett få meg til å føle meg liten. Har tatt det opp flere ganger med han, og forklaringen er hver eneste gang at han mener det ikke, han syns jeg er verdens beste og det er derfor han føler han "kan" si sånne ting. Det eneste som hjelper er å forklare han GRUNDIG hvorfor du føler deg sånn, jeg tror ikke alltid de skjønner at når det konstant kommer små stikk så gjør det noe med selvfølelsen, SELV om de ikke mener at du er et dårlig menneske. Hvis han fortsetter med det etter praten, trekker du deg bare unna, sier at du ikke aksepterer den slags kommentarer og overser han til han tar det til seg og beklager. Det tar litt tid, men treninga funker
Gjest Gjest_Bente_* Skrevet 19. november 2009 #12 Skrevet 19. november 2009 Høres egentlig litt ut som min kjæreste, bortsett fra det med å skryte av ekser og andre jenter. Han er også veldig flink til å kritisere, komme med spøker som er negativt ladd, ja rett og slett få meg til å føle meg liten. Har tatt det opp flere ganger med han, og forklaringen er hver eneste gang at han mener det ikke, han syns jeg er verdens beste og det er derfor han føler han "kan" si sånne ting. Det eneste som hjelper er å forklare han GRUNDIG hvorfor du føler deg sånn, jeg tror ikke alltid de skjønner at når det konstant kommer små stikk så gjør det noe med selvfølelsen, SELV om de ikke mener at du er et dårlig menneske. Hvis han fortsetter med det etter praten, trekker du deg bare unna, sier at du ikke aksepterer den slags kommentarer og overser han til han tar det til seg og beklager. Det tar litt tid, men treninga funker Så godt å vite at jeg ikke er alene, eheh... Takk for tipset, skal ta en alvorsprat med ham om det!
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #13 Skrevet 19. november 2009 Og spør om han faktisk trenger å tenke over hvorfor disse vakre jentene er EXER. Du venter hos mamma/venninne/søsken så lenge.
Gjest Gift mann Skrevet 20. november 2009 #14 Skrevet 20. november 2009 Har noen her hatt noen liknende opplevelser? Jepp, min kone er flink til å kritisere, men har knapt nok gitt et kompliment på 10 år :-). Slikt er gift for selvfølelsen. Hadde jeg kunnet gått tilbake i tid ville jeg ikke giftet meg med henne. Nå har vi barn som det må tas hensyn til. gift mann
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #15 Skrevet 21. november 2009 Jepp, min kone er flink til å kritisere, men har knapt nok gitt et kompliment på 10 år :-). Slikt er gift for selvfølelsen. Hadde jeg kunnet gått tilbake i tid ville jeg ikke giftet meg med henne. Nå har vi barn som det må tas hensyn til. gift mann Huff så trist! Hva var det som gjorde at du falt for henne den gangen da? nysgjerrig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå