Gjest J Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Hei, jeg er 26 år og sliter veldig med svarte prikker i ansiktet. Det er FULLT med dem! Jeg overdriver ikke når jeg sier at man ikke kan finne en så liten del som tommelnegelen uten svarte prikker på ansiktet mitt. De sitter veldig godt inni, så jeg må dampe 5-6 ganger før jeg kan ta noen ut uten at det gjør kjempevondt. Jeg kjenner at det påvirker meg psykisk, for jeg har vært plaget i mange år nå, minst ti. Jeg har vært hos mange hudpleiere, prøvd mange hudpleieserier uten resultat. Jeg har til og med vært hos hudlege en gang, men hun sa at det ikke er noe å gjøre, det er pga for stor talgproduksjon. Jeg har mistet troen på at noe/noen kan hjelpe meg... Huden min ser veldig uren,sliten,hompete, grov og moden ut, jeg ser fem til ti år eldre ut enn det jeg er. Jeg kjenner at jeg blir så lei meg når jeg ser folk med fin hud, for jeg har så lyst å ha litt finere hud, jeg også. Jeg unngår nærkontakt med folk, holder ganske mye avstand når jeg prater, for jeg føler meg veldig sjenert pga. de svarte prikkene. Jeg har ikke problemer med kviser ellers, det kan hende at jeg får en i ny og ne, men den forsvinner ganske fort. Ingen kviser på ryggen, skuldrene eller armen. Har dere noen erfaringer rundt dette? Jeg setter stor pris på alle ideer/forslag. Takk!
LadyStarlight Skrevet 19. november 2009 #2 Skrevet 19. november 2009 Bruker du sminke for å dekke over dette? Det er alltids noe du kan gjøre; dra til legen din og fortell om problemet ditt, så henviser han deg evt. til hudlege om han mener det. Synes du burde prøve å bruke noen resptpliktige midler du kan smøre på, f.eks Differin, Aberela og Skinoren. Disse kan hjelpe til med å motvirke hudormer, og løse opp de du har. I tillegg er det kanskje greit å ta en lett peeling 1 gang i uken, og vaske ansiktet ditt med f.eks Cliniderm pure & clean. Husk å ikke vaske ansiktet ditt for mye, det vil bare øke talgproduksjonen. + at du alltid bør vaske hendene dine før du tar deg i ansiktet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå