Gjest Gjest_hei_* Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Jeg trenger et temperatutmål jeg kan stikke i væske når jeg baker, f.eks for å måle riktig temperatur slik at gjæren fungerer/ikke dør, jeg har problemer med å kjenne riktig temperatur med bare fingeren. Jeg prøvde i sta og varme opp vann i mikro'en og stikke et digitalt febermål oppi, bare for å sjekke om det gikk an.. tenkte da å kjøpe et eget til bruk i matlaging/baking for hygienens skyld! Det kom opp en temperatur, 36,5,- men blir det riktig temperatur, tro? Noen som vet?? (Vet at f.eks ved måling av feber i armhulen/rumpa skal man trekke fra så så mye ved måling o.l)
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 du kan jo bruke en sånn måler man bruker for å sjekke temperaturen på melk når man steamer den. som dette: http://www.highlandercoffee.com/thermometer.jpg vet ikke om det måler såpass lave temperaturer som du trenger med tanke på gjærbakst.
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Jeg trenger et temperatutmål jeg kan stikke i væske når jeg baker, f.eks for å måle riktig temperatur slik at gjæren fungerer/ikke dør, jeg har problemer med å kjenne riktig temperatur med bare fingeren. Jeg prøvde i sta og varme opp vann i mikro'en og stikke et digitalt febermål oppi, bare for å sjekke om det gikk an.. tenkte da å kjøpe et eget til bruk i matlaging/baking for hygienens skyld! Det kom opp en temperatur, 36,5,- men blir det riktig temperatur, tro? Noen som vet?? (Vet at f.eks ved måling av feber i armhulen/rumpa skal man trekke fra så så mye ved måling o.l) F.eks. en sånn?: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11694
Belima Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 (endret) Eller ta en enkel og billig løsning: Kjøp et ekstra termometer til å måle feber på mennesker, det bruker jeg. Legg det på kjøkkenet etter bruk! Endret 19. november 2009 av Belima
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå