Gjest Gjest_Sølvi_* Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Ønsker svar fra dere som bruker slik stekeovn - hva kan den brukes til? Erstatter den en vanlig komfyr?
Nigo-san Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Jeg har ikke så god peil på alle ovnvarianter som finnes, men vi har flyttet inn i nytt hus med en integrert "rack" av ovner, deriblant en dampovn. Etter hva jeg forstår erstatter den ikke en vanlig ovn. Den erstatter en kjele med litt vann (og evt en rist i bunnen, hvis grønnsakene på død og liv ikke skal være borti vannet). Og så må den tømmes etter bruk, fordi dampen samles i en beholder og tjo og hei. Min mening? Tull og tøys. Men for all del, den er pen å se på der den står i racken sin. Jeg ville allikevel aldri funnet på å kjøpe noe så ubrukelig selv, for som sagt er det ikke vanskelig å dampe broccoli uten. (tar forbehold om at det er KUN dampovn du refererer til )
Belima Skrevet 19. november 2009 #3 Skrevet 19. november 2009 Har aldri brukt og kjenner ingen som har det, men jeg leste litt om den. Les dette du, så får du et innblikk og noen oppskrifter du kan bruke. http://www.beha.no/pg/produkter/hvitevarer...ner/A602ST.html
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #4 Skrevet 19. november 2009 Var det ikke slik Eli og Carl I. Hagen hadde hjemme som de skrøt sånn av på dette "Lage middag hjemme hos meg"-programmet i høst? Kanskje du finner en snutt på nettet hvor de forklarer hvorfor de var så fornøyde med den. Høres unødvendig ut spør du meg dersom det er en slik som Nigo-san beskriver du mener.
perle 84 Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Vi skal skifte ut kjøkken og har forhørt oss litt om dampovn. Dampovn er en ovn som tidligere bare kokker har hatt, men nå kan vanlige folk kjøpe det. Man kan få kjøpt dampovn og kombidamp. I tillegg til dampovn så har en kombidamp varmluft. Det finnes dampovner som har en beholder som man fyller vann på og dampovner som har slange (da går det av seg selv). En dampovn skal være fin å bruke til blant annet:dampe grønnsaker og poteterheve gjærbakstlage julemiddagendampe fisk (den blir ikke tørr) Når man damper maten så vil næringsstoffene bevares i maten. Du kan jo gå å prøve en i butikken å se om det er noe for deg. Vi kommer nok ikke til å kjøpe det med det første, men kanskje en gang i framtiden. Skulle nesten tro jeg var selger av dampovn Håper dette var til hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå