Gjest Stresset Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Hei sveis jenter, nå trenger jeg råd her. Jeg er singel og har vært det aktivt en stund, jeg har trengt det etter et ganske tungt forhold. For noen uker siden møtte jeg en fyr på nettet jeg liker utrolig godt, og kjemien stemte da vi møttes. Nå har jeg bodd hos han to helger på rad for det er litt stor avstand i bildet.. Jeg fikk litt avvisende signaler av han i den ene omgangen og plutselig varme signaler i neste øyeblikk, og ble veldig stressa og forvirret. Da vi begge var på byen med hver våre venner (jeg var der han bor for noe som var avtalt for lenge siden med mine venner, men fikk bo hos han), kjente jeg med skrekk og gru at jeg hadde litt følelser for denne flotte mannen som jeg ikke ante hvor jeg hadde. Full og teit sendte jeg eg haug med sexy meldinger til noen andre flings fra nettet, folk jeg egentlig ikke har noe mer med å gjøre for tiden.. Ikke siden i sommer. Var vel egentlig bare et dårlig forsøk på å ikke kjenne at jeg begynte å få følelser for han jeg bodde hos.. Vel, da jeg dro hjem etter helgen glemte jeg telefonen min. Og han gikk inn og leste meldingene, ble kjempesint, og har ikke snakket med meg på to dager. Hva gjør jeg nå? Det var jo feil av han å lese meldingene, og hvis han var uttrygg på meg burde han ha sagt det til meg.. Før han var sint så sendte jeg en mail om hvordan jeg følte det og at jeg skulle bli flinkere å åpne meg mer for ham hvis vi møttes igjen, for jeg trodde kanskje jeg begynte å få litt følelser... Jeg har så lyst å ordne opp i dette, for jeg liker han utrolig godt. Men hva nå? Han tror jo jeg er helt hore og skal ha meg med fem menn samtidig omtrent... Og samtidig tenker jeg at hvorfor reagere så sterkt? Vi har bare kjent hverandre i noen uker, og det var han som sa han ikke ville ha avstandsforhold og virket veldig negativ på å sees igjen før jul... Nei jeg er stressa, dette var kjipt
Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Hm... Her har du virkelig tabba deg ut. Jeg tror faktisk ikke det går an å rette opp inntrykket etter det der. Jeg ville ihvertfall ikke giddet noe mer med en person som sender flørtemeldinger til mange andre. Ville tenkt at den personen er løs, oppmerksomhetssyk, nymfoman eller noe sånt. Ihvertfall ikke en person man kan stole. Så løpet er nok kjørt, hvis han ikke er en tøffel. Men da har du ihvertfall lært til en annen gang...
Gjest Gjest_Tine_* Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Jeg skjønner ikke at du vil ha en mann som respekterer privatlivet ditt så lite at han snoker i mobilen din.
Ellevill Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Hva gjør jeg nå? Det var jo feil av han å lese meldingene, og hvis han var uttrygg på meg burde han ha sagt det til meg.. Før han var sint så sendte jeg en mail om hvordan jeg følte det og at jeg skulle bli flinkere å åpne meg mer for ham hvis vi møttes igjen, for jeg trodde kanskje jeg begynte å få litt følelser... Men når du var utrygg på ham, sa jo ikke du det til ham (før etter alt dette skjedd, hvis jeg forstår deg rett). Du sendte isteden meldinger til andre menn. Så hvorfor i all verden forventer du annen oppførel fra ham? Jeg tror ikke jeg hadde satset på en som jeg antok flørtet med 'alle'.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #5 Skrevet 19. november 2009 Hei sveis jenter, nå trenger jeg råd her. Jeg er singel og har vært det aktivt en stund, jeg har trengt det etter et ganske tungt forhold. For noen uker siden møtte jeg en fyr på nettet jeg liker utrolig godt, og kjemien stemte da vi møttes. Nå har jeg bodd hos han to helger på rad for det er litt stor avstand i bildet.. Jeg fikk litt avvisende signaler av han i den ene omgangen og plutselig varme signaler i neste øyeblikk, og ble veldig stressa og forvirret. Da vi begge var på byen med hver våre venner (jeg var der han bor for noe som var avtalt for lenge siden med mine venner, men fikk bo hos han), kjente jeg med skrekk og gru at jeg hadde litt følelser for denne flotte mannen som jeg ikke ante hvor jeg hadde. Full og teit sendte jeg eg haug med sexy meldinger til noen andre flings fra nettet, folk jeg egentlig ikke har noe mer med å gjøre for tiden.. Ikke siden i sommer. Var vel egentlig bare et dårlig forsøk på å ikke kjenne at jeg begynte å få følelser for han jeg bodde hos.. Vel, da jeg dro hjem etter helgen glemte jeg telefonen min. Og han gikk inn og leste meldingene, ble kjempesint, og har ikke snakket med meg på to dager. Hva gjør jeg nå? Det var jo feil av han å lese meldingene, og hvis han var uttrygg på meg burde han ha sagt det til meg.. Før han var sint så sendte jeg en mail om hvordan jeg følte det og at jeg skulle bli flinkere å åpne meg mer for ham hvis vi møttes igjen, for jeg trodde kanskje jeg begynte å få litt følelser... Jeg har så lyst å ordne opp i dette, for jeg liker han utrolig godt. Men hva nå? Han tror jo jeg er helt hore og skal ha meg med fem menn samtidig omtrent... Og samtidig tenker jeg at hvorfor reagere så sterkt? Vi har bare kjent hverandre i noen uker, og det var han som sa han ikke ville ha avstandsforhold og virket veldig negativ på å sees igjen før jul... Nei jeg er stressa, dette var kjipt Fortell det som det er, og send noen sexy meldinger til ham neste gang du er på byen. Litt selvironi må du også ta med, det var litt flaut det der Ikke forvent mirakler, det spørs åssen 'type' han er, og hvor mye han hadde lagt i det.
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Stress ned jente ! Etter 2 uker - ingen kan si at han var din drømmemann. Ta lærdom, opp på hesten igjen - finnes mange prinser der ute, du har bare ikke funnet din ennå. Slå ut håret, kos deg - det kommer !
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #7 Skrevet 20. november 2009 Jeg skjønner ikke at du vil ha en mann som respekterer privatlivet ditt så lite at han snoker i mobilen din. Jeg ville ikke hatt ei dame som jeg hadde noe på gang med som sendte flørtemeldinger til andre gutter samtidig som hun holdt på med meg.
Suzy Skrevet 20. november 2009 #8 Skrevet 20. november 2009 Jeg holder en knapp på den gode gamle ærligheten jeg da - hva med å fortelle akkurat det du har fortalt oss: Han gjorde deg usikker, du reagerte usaklig i fylla på følelsene du begynner å få og du dummet deg ut - MEN du syns også at det er veldig lavmål å snoke på andres telefoner - SÅ om han tilgir deg så tilgir du ham.
Gjest WildRider Skrevet 20. november 2009 #9 Skrevet 20. november 2009 Han vil ikke ha en dame som flørter villt med andre, og du vil vel ikke ha en fyr som roter i dine privatsaker? Done deal.
I Grosny Skrevet 20. november 2009 #10 Skrevet 20. november 2009 (endret) Har du lyst på en sjalu, kontrollerende, mann som leser dine private meldinger? Kanskje du har det, fordi du trenger en som holder deg i øra? Jeg gjetter at han har hatt dame før, og at det ble brudd med henne fordi hun ikke kunne leve med sjalusien hans. Det at du sendte flørtinger i øst og vest tyder på at du var frustrert og usikker og hadde mistet troen på meldingsleseren. Kanskje det er rett. Kanskje det er rett at han er feil for deg. Lykke til videre! Dette gjentar seg neppe, fordi neste mann klarer å gi deg såpass trygghet at du ikke flipper ut. Endret 20. november 2009 av I Grosny
Gjest Stresset Skrevet 20. november 2009 #11 Skrevet 20. november 2009 Wow! Etter å ha holdt meg på pinebenken et par dager fikk jeg endelig svar fra han.. Over all forventning. Han er skuffet og lei, men vil ikke kutte kontakten. Han ville være venner for nå, men ville holde kontakten og poengterte at jeg er ei kul og deilig dame.. Men at vi bare skulle være venner for nå, så ingen av oss ble såret. Jeg tolker det som at han mener seg selv vel så mye som meg ved å si det, selv om det er jeg som har innrømmet følelser over msn og fb mens jeg prøvde å komme i kontakt med han.. Hans oppførsel i forkant av meldingskrisen forteller meg det.. Ja jeg lærte noe og fikk meg en smell. Jeg har brukt nettdating som en deilig fritidslek i ca et halvt år nå, og var ikke forberedt på å møte en jeg faktisk vil se om noe kan utvikle seg med.. Vi skal prates ansikt til ansikt i neste uke, og jeg har tenkt å legge alle kortene på bordet..selv om han har gjort det klart at jeg ikke må forvente noe mer. Hm..mens det er han som sier han ikke vil kutte kontakten.. Hm! Er spent på samtalen face to face i neste uke, alltid lettere når man har kroppsspråk å lese sammen med stemme osv.. Internet åpner bare for enda flere misforståelser. Ting kan virke kaldere enn det er!
Gjest Stresset Skrevet 20. november 2009 #12 Skrevet 20. november 2009 Ps: husker ikke hvem av dere som sa det, men noen trakk frem poenget om at jeg kanskje ville ha en mann som sjekket mobilen min.. I utgangspunktet vil jo ingen det, men jeg har nok selvinnsikt til å innrømme at jeg har et problem med impulsivitet kombinert med dårlig dømmekraft i fylla (derfor går jeg sjeldent ut..), så på mange måter har jeg godt av en mann som ikke er naiv og som blindt kjøper det jeg selger. Jeg har noen dårlige trekk i personligheten min som krever en våken mann. Ikke sjalu og dominerende, det slår bare feil ut.. Men en som leser meg godt nok til å se det når jeg er uærlig.
I Grosny Skrevet 20. november 2009 #13 Skrevet 20. november 2009 Du har gått rett i nettfella. Spennende flørting med flere på en gang. Det ligger i nettets natur. Og gutta der ute er så hyggelige at det er et tap å bryte kontakten. Kandidaten din er skuffet over deg. Hvem er det han tror han er, som liksom skulle ha fått deg etter så kort tid. Du er i en veldig turbulent fase. Hvis han ikke aksepterer det, så er han rett og slett ikke bra nok for deg. Jeg synes forresten også at det var dumt at du ikke klarte å fokusere på en om gangen. Det kan også hende at kandidaten din gjør ting helt riktig. At han må sette deg på plass på et tidlig tidspunkt, og så er jobben gjort en gang for alle. Det å være bare venner. Hva betyr det? Ny usikkerhet- har du sjans eller ikke? Feilen var at dere ikke hadde lang nok bare-venner -fase til at du fikk tid til å roe deg ned, og bli ferdig med fersk fortid. Jeg tror han er villig til å holde deg på gress noen uker. Mange løse ord fra meg, men det jeg er ganske sikker på er at du bør snakke godt med han. det beste er om han kan gi deg telefonnummeret til hans 2 siste x-er, slik at du kan få høre fra dem hva som gikk galt, og om han er til å leve med, eller om sjalusien hans er for stygg. Du kan jo også gi han referanse fra dine x-er, slik at han får avkreftet flyfilleidèer. Du kan jo si at du rundflørtet i fylla fordi du ikke hadde opparbeidet troen på han, og hvis han gir opp så lett, så er det negativt. Si at du trenger å tro på han for å kunne utøve psykisk troskap. At dere kan få hverandre fullt og helt når dere har blitt trygge på hverandre. Han vil være venner med deg fordi han vil ha mer sex av deg. Hvis dette er en slags prøvetid, så må du være tydelig på at det gidder du ikke for lenge. Hvis han ikke har tro på at han kan komme over dette , så er han ikke den som skal bli far til dine barn.
Gjest Gjest_Uni_* Skrevet 20. november 2009 #14 Skrevet 20. november 2009 Jeg ville blitt sjokkert og sur over å få en slik reaksjon. Det er direkte frekt av ham å lese på mobilen, enda frekkere å konfrontere deg med det han har lest, og like frekt å innbille seg at han har noe som helst krav på deg. Jeg ville vel svart noe i duren "det var tydeligvis like greit at dette gikk som det gjorde, for nå vet jeg at du ikke er min type og det ville ikke funket mellom oss uansett." Det er ikke så lett når man først har fått følelser for en slik person, men jeg ville ikke tatt kjangsen på å finne ut hvor krevende, dominerende og sjalu han blir når han får "dame".
Gjest Stresset Skrevet 21. november 2009 #15 Skrevet 21. november 2009 Vel, det er det som er så rart, for han var veldig nysgjerrig på om jeg var av den sjalu typen, og var lettet da jeg sa nei. Det hadde visst vært en dealbreaker i tidligere forhold.. Så derfor får jeg det ikke til å passe inn at han sjekket mobilen, sa han trodde jeg skulle prate med eksen en natt jeg ikke fikk sove og tok med mobilen i stua for å surfe på nettet og ikke vekke han..men han var visst våken og spurte da jeg kom inn igjen hva jeg drev med..og da vi møttes ute den kvelden sa han spøkefullt at han måtte jo møte meg og passe på at jeg 'ble med rett mann hjem'..han sa på lørdagen at han trodde det skulle bli mye å ha meg der den helgen også, men da han møtte meg på oslo s hadde han kjent at shit jeg har savnet henne.. Jeg får bare ikke alt dette til å stemme med at han bare vil være venner fordi 'noe er feil' fra hans side?! What? Er ikke det sånn gutta sier til jenter de ikke føler noe for? For atferden hans røper jo isåfall det stikk motsatte.. Jeg forstår lite av dette. Men hva sjekking av tidligere forhold angår er det både totalt uinteressant og helt uaktuelt. Fortid er fortid, jeg har sider i meg selv jeg har lagt igjen i forhold jeg har gått ifra. Som voksne mennesker forventer jeg at vi begge har lagt dårlige trekk bak oss. Men følelser kan jo gjøre det rareste med folk.. Kalles jo ikke forelskelsesRUS for ingenting. Utifra mine signaler tilgir jeg det at han sjekket mobilen LETT. Jeg la opp til det på så mange måter hvis han hadde følelser uten at jeg forsto det.. Jeg ville jo at han skulle ha følelser, men oppførte meg som om jeg gav Faen. Kvelden før jeg dro var jeg på vei ut dørene med et type farvel man gir en kollega etter endt arbeidsdag..kommer aldri til å glemme ansiktsuttrykket hans da han forfjamset spurte om jeg skulle gå uten å gi et kyss.. Shit jeg føler meg dust
Cordelia Skrevet 21. november 2009 #16 Skrevet 21. november 2009 Synes det er skummelt at du unnskylder han så lett. Han har INGEN unskyldning til å lese meldingene på din mobil. Etter det du skriver virker han ganske kontrollerende og sjalu.Ikke se deg blind pga. følelser. Du kjenner ikke denne mannen skikkelig enda.
Gjest Stresset Skrevet 21. november 2009 #17 Skrevet 21. november 2009 Synes det er skummelt at du unnskylder han så lett. Han har INGEN unskyldning til å lese meldingene på din mobil. Etter det du skriver virker han ganske kontrollerende og sjalu.Ikke se deg blind pga. følelser. Du kjenner ikke denne mannen skikkelig enda. nei for all del, jeg unnskylder han ikke HELT blindt. Han skal få forklare seg på hvorfor han gjorde det. Innrømmer han ikke følelser og er åpen om at det skyltes usikkerhet er det ikke mer håp for oss. Alle kan bli vridd av følelser man ikke klarer å styre, men karakter og personlighet bestemmer hvordan man takler dumme ting i etterkant. Så jeg ska la ham prate. Og kommer det ikke noe fornuftig ifra ham gjorde jeg jo rett i å være tilbakeholden. Da er det jo done deal uansett..
Gjest brutal_mann Skrevet 21. november 2009 #18 Skrevet 21. november 2009 Sånn går det når en paralelldater. TS dreit seg ut kort og godt. Og hadde jeg vert han fyren så hadde jeg aldri snakket med deg igjen.
Gjest Stresset Skrevet 21. november 2009 #19 Skrevet 21. november 2009 Sånn går det når en paralelldater. TS dreit seg ut kort og godt. Og hadde jeg vert han fyren så hadde jeg aldri snakket med deg igjen. Men det er jo det som er hele poenget.. Jeg parallelldater ikke. Jeg hadde i utgangspunktet lagt kontakten med gamle og potensielt nye flammer på is. Jeg var og er genuint interessert i denne mannen.. Men da jeg følte at helgen ble begynnelsen på slutten fikk jeg emosjonell panikk og tekstet med disse andre for å trekke oppmerksomheten vekk fra den vonde følelsen jeg hadde i magen.. Jeg var, ironisk nok, redd for å bli såret. Men da jeg traff han senere på kvelden kjente jeg jo at herregud her må man bare satse og ikke være redd. Ikke sammenligne han med de andre som bare ville ha meg for en helg, og så forsvant. Så da jeg var kommet vel hjem mailet jeg han jo og sa hva jeg følte og at neste gang skulle jeg åpne meg mer. Men før han leser mailen åpner han altså mobilen...
Gjest brutal_mann Skrevet 21. november 2009 #20 Skrevet 21. november 2009 Hadde du vert genuint interessert i han hadde du aldri sendt disse meldingene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå