Gå til innhold

Han er 22, har ikke vært i et forhold før

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Emilia_*
Skrevet

Jeg har møtt en fantastisk gutt. Alt er bra mellom oss, men det er en ting som skremmer meg. Han har ikke vært i noe fast forhold før. Han sier at det er fordi han ikke har funnet en jente som interesserer han nok. Jeg har hatt et par diskusjoner med mine venninner om dette. Noen mener at det er positivt at han ikke faller lett for andre jenter. Andre mener at det tyder på at han lett kan synes at gresset er grønnere på en ny side av gjerdet. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns han bør finne seg ei ny dame enn ei dame som behøver "hjelp" fra fremmede internettidioter til å ta en beslutning i privatlivet sitt.

Skrevet (endret)

Har en kompis som fikk sin første ordentlige kjæreste nå for ikke så lenge siden, og han er 25! Han har ikke vært en rundbrenner, og han er en helt normal (og ganske kjekk) fyr. Han sa egentlig bare at han ikke gadd å gå inn i et forhold uten at det kom helt naturlig, og han måtte jo være skikkelig forelska, hvis ikke var jo poenget borte!! ;) (Skal sies at gutten både har datet og hatt nesten-kjærester, men har avsluttet det når han forstod at det ikke var "it" og da før det ble noen kjærlighetssorg fra noens side -er egentlig litt stolt av fyren, ikke mange gutter som er sånn)

Jeg tror det finnes mange både jenter og gutter som er seine ut med å binde seg. For min kompis var det akkurat dette med at han ikke ville binde seg til noen uten å vite at det var noe han kunne satse på litt i lengden, og de har vel vært sammen ett år nå. :)

Jeg syns han bør finne seg ei ny dame enn ei dame som behøver "hjelp" fra fremmede internettidioter til å ta en beslutning i privatlivet sitt.

Tåpelig kommentar -hva gjør du da på et forum om du ikke skjønner poenget med at folk spør om hjelp eller diskuterer noe? :klø:

Endret av Colargol
Skrevet

Da jeg var 20 traff jeg en gutt på 24 som aldri hadde vært i noe fast forhold. Litt forsiktig og uvant med jenter, men snill og ærlig tvers igjennom, og en helt fantastisk gutt.

Nå har det gått 8 år, og jeg er gift med verdens beste mann. Vi er fortsatt like forelsket i hverandre, og jeg er så trygg på han som det går ann å bli.

Så ikke la det være en stopper for forholdet, enkelte gutter er bare litt sent ute. :yvonne:

Skrevet
Da jeg var 20 traff jeg en gutt på 24 som aldri hadde vært i noe fast forhold. Litt forsiktig og uvant med jenter, men snill og ærlig tvers igjennom, og en helt fantastisk gutt.

Nå har det gått 8 år, og jeg er gift med verdens beste mann. Vi er fortsatt like forelsket i hverandre, og jeg er så trygg på han som det går ann å bli.

Så ikke la det være en stopper for forholdet, enkelte gutter er bare litt sent ute. :yvonne:

Han er nok ikke så forelsket i deg lenger. du bare tror det, og han er flink til å gi deg den ilusjonen.

Skrevet

Hadde han vært 35 kunne jeg forstått deg, men han er 22. Jeg ser ikke problemet.

Skrevet

At han ikke tar til takke med det første og beste, tyder på at han har oppriktige følelser for deg. Min kjære hadde kun datet og vært i et halvseriøst forhold før han møtte meg. Det har sine fordeler og ulemper. For det første finnes det ingen eks som har formet ham på godt og vondt. Nå skriver du lite om hvordan denne fyren er som person, men hvis han er sympatisk og seriøs, er det jo stor sjanse for at han har innsikt nok til å forstå at et forhold består av gode og dårlige dager. Hvis alt er bra mellom dere, dere er forelsket, og kan se for dere en fremtid sammen, ville jeg ikke ha latt en så uvesentlig detalj stoppe meg.

Skrevet

Jeg er 23 og har ikke vært i et forhold før. Det betyr ikke at jeg ikke har vært utrolig forelsket, og virkelig ønsket å innlede et forhold (det har skjedd to ganger, men med feil respons tilbake etter en tid med dating).

Gi ham en sjanse. Det er jo ikke så lett for ham å faktisk få en kjæreste, hvis ingen vil være sammen med ham fordi han ikke har hatt kjæreste før...

Skrevet

Jeg hadde overhodet ikke reagert på at en på 22 aldri har hatt et fast forhold, synes ikke det er unaturlig i det hele tatt.

Skrevet
Jeg har møtt en fantastisk gutt. Alt er bra mellom oss, men det er en ting som skremmer meg. Han har ikke vært i noe fast forhold før. Han sier at det er fordi han ikke har funnet en jente som interesserer han nok. Jeg har hatt et par diskusjoner med mine venninner om dette. Noen mener at det er positivt at han ikke faller lett for andre jenter. Andre mener at det tyder på at han lett kan synes at gresset er grønnere på en ny side av gjerdet. Hva tror dere?

Min var litt eldre enn din da jeg traff ham, og det var slik at han sa det samme som din nå sier. Og det stemte det han sa. En mer trofast gutt skal en lete lenge etter! Og i dag er vi lykkelig gift. Så moralen er den, ikke tenk mer over dette og kos deg med kjærligheten! :yvonne:

Skrevet
Han er nok ikke så forelsket i deg lenger. du bare tror det, og han er flink til å gi deg den ilusjonen.

Og hva baserer du det svaret på? Blitt såret et par ganger for mye selv?

Gjest Gjest_Pernille_*
Skrevet

Har alle dine venninner vært i fast forhold før? I så fall er de jo preget av det. Jeg har to fantastiske venninner som ikke har funnet noen de har villet binde seg til, og ser derfor ikke to sekunder på gutter som er i samme situasjon.

Skrevet

Hvis dette skremmer deg, så bør du avslutte forholdet og så håpe at du treffer på han igjen om noen år.

Personlig mener jeg det er han som bør være skremt over deg, og måten du tenker på.

Skrevet

Jeg håper seriøst ikke at alle går rundt og tenker sånn?

Ei jeg kjenner fikk også høre noe liknende... Typen som var betatt av henne ble skikkelig usikker på sin dømmekraft etc.etc.etc. fordi hun ikke hadde vært i forhold før. Og hun var 21. Er det rart man får prestasjonsangst og hopper utfor når man føler at alle går rundt og dømmer deg nord og ned fordi man ikke har vært i forhold før? Kan man ikke bare drite i det? Passer man sammen, så passer man sammen, enten man har vært i forhold før eller ikke.

Skrevet
Jeg håper seriøst ikke at alle går rundt og tenker sånn?

Ei jeg kjenner fikk også høre noe liknende... Typen som var betatt av henne ble skikkelig usikker på sin dømmekraft etc.etc.etc. fordi hun ikke hadde vært i forhold før. Og hun var 21. Er det rart man får prestasjonsangst og hopper utfor når man føler at alle går rundt og dømmer deg nord og ned fordi man ikke har vært i forhold før? Kan man ikke bare drite i det? Passer man sammen, så passer man sammen, enten man har vært i forhold før eller ikke.

Støtter det du skriver her, men jeg må også si at jeg skjønner tankegangen til TS. Ikke fordi at jeg mener det er unormalt å være 22 og ikke å ha vært i et forhold, men fordi jeg hadde tenkt at dette er en gutt som ikke har vært i et forhold før, og at han ikke har lært de tingene som menn som har vært i langvarige forhold/bodd sammen med jenter, har fått inn med teskje etter hvert. Noen får det selvsagt aldri inn, men de fleste som har vært i et forhold, vet at det handler om å gi og å ta, og at det finnes gode og dårlige dager. Jeg hadde vært i to forhold da jeg ble sammen med min nåværende kjæreste, han hadde ingen forhold bak seg. For oss har det fungert utmerket, men jeg kan forstå at TS er litt skeptisk til at hun er den første som må vise at gresset også har en mindre grønn side. Når det er sagt, er jeg enig i at det ikke er unormalt å ikke ha vært sammen med noen i begynnelsen av 20-årene. Hvis kjemien er der, synes jeg absolutt ikke at dette er grunn nok til å la ham gå.

Skrevet

Herregud da, fyren behøver da ikke være totalt idiot og lamma i hue bare fordi han aldri har hatt no dame før! Det er faktisk dokumentert at jenter har det MYE lettere på markedet en gutter.

Jeg blir så usigelig provosert over denslags tankegang som jenter har når de merker at en gutt ikke har så mye erfaring med jenter. Da er plutselig noe galt med vedkommende ja..

En kan faktisk være en bra kjæreste/samboer selv om man ikke har hatt no dame før, uansett alder!

Skrevet

har jenter det MYE letter på markedet enn gutter? Det har jeg ikke merket. Da må det være noe fryktelig galt med meg som er 22 og aldri har hatt kjæreste. ikke nesten engang.

Skrevet

jeg ble sammen med min kjæreste når han var 24, og han hadde ikke vært i et fast forhold før... går fint det altså.. og strengt tatt ikke noe å tenke på..

Skrevet

Det er ikke unormalt å ikke ha vært i et fast forhold når man er 22. Jeg er 25 og har knapt vært det.

Men jeg er faktisk enig i at det er greit om han har hatt litt erfaring med det før. Det er en læringsprosess og en omstilling, jeg har feilet tidligere fordi jeg ikke visste hva jeg gikk til og er først nå skikkelig klar over og klar for alt et forhold innebærer.

For all del, noen får det til på første forsøk, men jeg tror det mest vanlige er å feile, lære av det og gjøre det mye bedre neste gang.

Når det er sagt så mener jeg ikke det er en grunn til å ikke gi han en sjanse

Skrevet
Herregud da, fyren behøver da ikke være totalt idiot og lamma i hue bare fordi han aldri har hatt no dame før! Det er faktisk dokumentert at jenter har det MYE lettere på markedet en gutter.

Jeg blir så usigelig provosert over denslags tankegang som jenter har når de merker at en gutt ikke har så mye erfaring med jenter. Da er plutselig noe galt med vedkommende ja..

En kan faktisk være en bra kjæreste/samboer selv om man ikke har hatt no dame før, uansett alder!

Kan du ikke komme med den dokumentasjonen. Jeg har heller ikke merket noe til at det er lettere for jenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...