Gjest Gjest Skrevet 18. november 2009 #1 Del Skrevet 18. november 2009 Alle dere små damer der ute (eller forsåvidt alle andre der ute også) - hvilke klær føler dere er flatterende? Jeg er av typen 1,60 høy og ganske så tynn i tillegg, formene er vel heller ikke så mye å skryte av. For å si det sånn - hvis jeg kaster på meg joggebukse og hettegenser ser jeg nærmere ut som en 12 år gammel gutt enn det jeg vil se ut som - ei ung frøken på 20 Så er det noen som har tips til hvordan man bør kle seg (og nei - jeg har ikke spesielt lyst til å fremheve en spinkel figur akkurat)? Tipper det kommer noen tips om høye hæler, og da må jeg også bare spørre - hvordan klarer folk å gå i disse om vinteren uten å fyke avgårde på glattholka? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 19. november 2009 #2 Del Skrevet 19. november 2009 Alle dere små damer der ute (eller forsåvidt alle andre der ute også) - hvilke klær føler dere er flatterende? Jeg er av typen 1,60 høy og ganske så tynn i tillegg, formene er vel heller ikke så mye å skryte av. For å si det sånn - hvis jeg kaster på meg joggebukse og hettegenser ser jeg nærmere ut som en 12 år gammel gutt enn det jeg vil se ut som - ei ung frøken på 20 Så er det noen som har tips til hvordan man bør kle seg (og nei - jeg har ikke spesielt lyst til å fremheve en spinkel figur akkurat)? Tipper det kommer noen tips om høye hæler, og da må jeg også bare spørre - hvordan klarer folk å gå i disse om vinteren uten å fyke avgårde på glattholka? Ahhh.. det er som å lese om meg selv. Jeg er også 160, og da jeg var 20 så jeg ut som en spurveunge. Jeg brukte store skulderputer i T-skjortene for at det skulle se ut som om at jeg hadde litt volum i kroppen. Jeg tror jeg veide et sted mellom 42 og 44 kilo på den tiden. Jeg kunne omtrent aldri kjøpe klær uten og måtte sy dem etter eller annet sted.(den gangen var størrelsene mye større) Jeg turte ikke gå i noe som var kort, for da ble jeg spurt om jeg gikk på egen risiko. Overarmene og hånleddene mine var det mange som hadde stor morro av og se om de kunne gripe helt rundt osv. Jeg hadde heller ikke noe til figur. Rett som en tømmerstokk. Og flat som en skjærefjøl. Men så skjedde det noe; jeg tok en brystoperasjon, ikke for størrelsens skyld, men som ikke alt annt var galt nok, så hadde jeg stor asymetri av det lille som var der. Det medførte at jeg ikke turte kle av meg for noen. Ikke legen engang.Så jeg tok en operasjon for å få to like bryster. Og for at det skulle bli best resultat ville legen legge inn implantater. Men ikke større enn at det skulle harmonere med resten. Naturen ville det slik at mine naturlige brysthuler satt ganske langt fra herandre, hvilket fikk det til å se ut til at jeg ikke var så pinglete lenger. Etter det gikk det litt i hodet på meg, og jeg trente beinhard med styrketrening... i noen måneder. Nok til at det dukket opp en rumpe jeg ikke visste jeg hadde osv. Litt av et paradoks at jeg hadde koplekser for kroppen min, for botsett fra høyden, har dagens idealer tilsvarende kropp som min, men som jeg ikke kunne fordra. På min tid var det Cindy Crawford og Anna Nicole Smith som forbildene, og disse hadde jo litt mer kjøtt på kroppen. Men det er lenge siden nå, Men trøst deg med at ting vil forandrer seg med tiden, og du kommer nok til å holde deg godt i tiden da alt begynner å skli sydover for de som har mer av ting... :gjeiper: Nå er størrelsene blitt så små at hverdagklær ikke er vansklig og finne. Men om du skal ha f.eks. kåper, (som jeg syns er vansklig å finne)finns det enkelte butikker som selger petit size Victoriasecrets har ikke bare undertøy, de har faktisk mye mere klær, og stilige er de også. Med stort utvalg av petit size. Men det var kanskje et klesråd du var ute etter. Om bakenden er ok, framhev denne med noe som sitter over rumpa, men med litt vidde i bena. Overdel som det er litt vidde i, men ikke se ut som om du svømmer i den. Velg en A-formet kort kåpe f.eks. Ta en titt på asiatiske damer. jeg syns de ser flotte ut, selv om de ikke ruver akkurat, og kan være spinkle. prøv og se hvordan de kombinerer plaggene sine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Olive Skrevet 19. november 2009 #3 Del Skrevet 19. november 2009 Gå for feminine snitt! Skjørt og kjoler er pent :)De trenger jo ikke være helt tettsittende heller. Men det er litt vanskelig når du ikke sier hvordan du er av type, er ikke alle som er så "kjolete" av seg Forøvrig kommer Topshop til Norge i januar - de har klær for oss som er petite Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tigress Skrevet 19. november 2009 #4 Del Skrevet 19. november 2009 Sjekk ut denne sida: http://petite.about.com/ Dette er ein blogg om klede for småfolk, og det er ganske mange bra tips der, klikk deg litt rundt så finn du ein del gode tips. Ho som skriv bloggen er også flink til å ta for seg små kjendisar og forklare kvifor kleda deira (ikkje) fungerer på små folk. Det er ei side der som snakkar litt om ulike kroppsfasongar, den er grei å ha i hovudet når du les bloggen hennar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Serena Skrevet 19. november 2009 #5 Del Skrevet 19. november 2009 Siden Tigress anbefaler har mange gode råd, bruker den selv hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Pernille_* Skrevet 19. november 2009 #6 Del Skrevet 19. november 2009 I tillegg kan det være nyttig å søke litt på bilder av f.eks Rachel Bilson, hun er bitteliten og kler seg utrolig fint, samtidig som hun ikke er så moteekstrem at man ikke kan bruke henne som inspirasjon her i Norge på vanlig budsjett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #7 Del Skrevet 19. november 2009 Hei! Sliter med det samme som dere! Er bare 1.55 i tillegg. Er det noe som er deprimerende, så er det å gå i butikker å se etter jeans. Alle er for lange (tungvint for jeg har ikke symaskin), har faktisk vært i barneavdelinger men de som er passelige lang er for smale rundt livet! Kan ikke huske sist jeg kjøpte en bukse, så håpløst er det å lete etter det! Vet dere om norske nettbutikker som selger kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #8 Del Skrevet 19. november 2009 Jeg ser petite er 1.60 og nedover, men jeg som er 3 cm høyere, tror dere jeg vil merke noe forskjell på klærne? Aner ikke hvor mye 3 cm kan ha å si og jeg er så himla lei av jeans med knærna midt på leggen. Kroppen min er symmetrisk, så bena er ikke unormalt lang eller kort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2009 #9 Del Skrevet 20. november 2009 Jeg er 155 cm. Omtrent ikke noe pupper, men har markert rumpe og tydelig midje, er ganske tynn. Jeg elsker kjoler med omtrent dette snittet: http://www.warehouse.co.uk/fcp/product/fas...ft-dress/298883 De fremhever midjen veldig fint, og sitter litt løst over og under midjen, samtidig som de får frem formene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå