Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vett ikke helt hvor jeg skal begynne. slo opp med exen for en uke siden. vi har vert sammen i litt over to år. grunnen er at jeg var aldri stormende forelsket i ham i begynnlsen, litt sommerfugler i magen mn eller ingenting. Og det ble et veldig trygt forhold veldig fort, noe jeg trengte på den tiden.

Har den siste tiden lurt mer på om dette forholdet er for meg og oppi alt dette har en kompis som alltid har vert der for meg, hører på meg når jeg har kranglet med typen og sånt. Sagt at han er forlsket. vi har alltid hatt en flørtende tone, mn trodde det var harmløst. han har virkelig kjempet for meg, han har virkelig tatt meg med storm og alt jeg tenkert på er ham.

exen tror ennå ikke det er over mellom oss, han vet at jeg har følelser for en annen, og ikke er forelsket i ham, det eneste han sier er at alle blir betatt av andre i lange forhold, og at han vil gjøre alt han kan for å få meg tilbake. vet ikke hvordan jeg skal bryte helt med ham, vil ikke knuse ham helt heller.

og det som er verst er at jeg ikke er sikker lenger, var det jeg savnet i forholdet vårt at han virkeli trengte meg og kunne gjøre alt for meg, mn kan jg det uten forelselse? og vil jeg jeg bare ha kompisen min for all oppmerksomheten han har gidd meg.. blir så forvirret av alt dette..

vet ikke hva jeg vil med dette, måtte bare lufte hodet og kansje få noen nye øyne på saken..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han "kompisen" din har jo bare utnyttet muligheten, og slett ikke hatt respekt for deg og at du var i et forhold. Synes han høres litt ekkel ut sånn sett. "Kjempet" for deg? Alt han har gjort, har han da gjort for seg selv, ikke for deg. Hadde han vært en god venn, ville han støttet deg uten å prøve seg på deg.

Han har altså bragt deg opp i en vanskelig situasjon pga sin egen egoisme, og det går utover både deg og eksen din.

For eksen din ville vel ikke vært nettopp en eks hvis ikke "kompisen" hadde "kjempet" sånn?

Ikke fall for den første og beste som gir deg oppmerksomhet og massevis av flotte ord. Du har da større utvalg enn en som velger å gå etter en som er i et forhold? Du kan godt tenke litt lenger, er denne mannen en du har felles verdier med? En mann med gode verdier ville ikke lagt inn aksjer før du ble singel, han ville ikke prøvd seg før det.

Skrevet
Han "kompisen" din har jo bare utnyttet muligheten, og slett ikke hatt respekt for deg og at du var i et forhold. Synes han høres litt ekkel ut sånn sett. "Kjempet" for deg? Alt han har gjort, har han da gjort for seg selv, ikke for deg. Hadde han vært en god venn, ville han støttet deg uten å prøve seg på deg.

Han har altså bragt deg opp i en vanskelig situasjon pga sin egen egoisme, og det går utover både deg og eksen din.

For eksen din ville vel ikke vært nettopp en eks hvis ikke "kompisen" hadde "kjempet" sånn?

Ikke fall for den første og beste som gir deg oppmerksomhet og massevis av flotte ord. Du har da større utvalg enn en som velger å gå etter en som er i et forhold? Du kan godt tenke litt lenger, er denne mannen en du har felles verdier med? En mann med gode verdier ville ikke lagt inn aksjer før du ble singel, han ville ikke prøvd seg før det.

takk for svar.

jeg slo opp med exen på grunn av at jeg ikke er forelsket i ham lenger og jeg synes vi bare oppfører oss som venner. og litt i forhold til kompisen..

vet du har rett i at jeg ikke bør falle for den første og beste, mn tror virkelig vi har noe sammen, eller håper... er så usikker

Gjest regine ii
Skrevet

For det første: hvis du skal gjøre det slutt med noen, så gjør det ordentlig. For de fleste innebærer det - iallfall for en periode - null kontakt. Din x blir ikke "knust" av det - han blir sikkert lei seg og har kjærlighetssorg, du får sikkert dårlig samvittighet - men er dårlig samvittighet noe å bygge videre på??

For deres begges del: kutt kontakten helt!

¨For det andre: ikke fall rett i armene på en ny fyr, uansett hvor mye du mener han "tar deg med storm". Hold litt avstand til han og, gi DEG SELV rom til å tenke. Krev at han respekterer at du trenger litt tid til å sortere følelser.

Det er en sorgprosess å avslutte et forhold, selv om det er aldri så riktig å avslutte det. Dermed er det vanskelig (og som regel fryktelig dumt) å skli rett inn i noe nytt.

Gi deg selv noen uker til å være alene, og så tar du det derfra. Men da må du være sterk nok til å holde begge beilerne fra livet, dette er dine følelser og du må finne ut hva du vil.

lykke til!

Skrevet
For det første: hvis du skal gjøre det slutt med noen, så gjør det ordentlig. For de fleste innebærer det - iallfall for en periode - null kontakt. Din x blir ikke "knust" av det - han blir sikkert lei seg og har kjærlighetssorg, du får sikkert dårlig samvittighet - men er dårlig samvittighet noe å bygge videre på??

For deres begges del: kutt kontakten helt!

¨For det andre: ikke fall rett i armene på en ny fyr, uansett hvor mye du mener han "tar deg med storm". Hold litt avstand til han og, gi DEG SELV rom til å tenke. Krev at han respekterer at du trenger litt tid til å sortere følelser.

Det er en sorgprosess å avslutte et forhold, selv om det er aldri så riktig å avslutte det. Dermed er det vanskelig (og som regel fryktelig dumt) å skli rett inn i noe nytt.

Gi deg selv noen uker til å være alene, og så tar du det derfra. Men da må du være sterk nok til å holde begge beilerne fra livet, dette er dine følelser og du må finne ut hva du vil.

lykke til!

takk for svar, vet du har rett. Er bare veldig vanskelig når jeg tenker på dette hele tiden.

Gjest regine ii
Skrevet
takk for svar, vet du har rett. Er bare veldig vanskelig når jeg tenker på dette hele tiden.

lett er det ikke - men jeg er helt sikker på at det blir mye bedre etterpå hvis du greier å gjøre de "rette" tingene nå...

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...