Gå til innhold

Miami 2010

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Dawn_*
Skrevet

Jeg reiser til Miami sommeren 2010 og siden jeg aldri har vært der, er jeg ganske nysgjerrig. Jeg er veldig stor fan av ghetto rap/gangsta rap og er veldig interissert i ghettolivet osv, noe jeg håper å få se når jeg drar dit. Jeg skjønner jo at ei ung jente absolutt ikke har noe å gjøre i farlige strøk som dette, men har så utrolig lyst til å få et innblikk i noe jeg hører så mye om/på!

Er det noen strøk man absolutt bør holde seg unna? Og er det noe viktig fakta man bør vite før man drar dit?

Vil gjerne høre fra folk som har vært der :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke du er klar over hvor farlig det er i ghettostrøk i USA. Enkelte områder har flere drap enn Basra i Irak. Og er blandt de steder i verden hvor flest mennesker blir drept.

Gjest Gjest_Dawn_*
Skrevet
Jeg tror ikke du er klar over hvor farlig det er i ghettostrøk i USA. Enkelte områder har flere drap enn Basra i Irak. Og er blandt de steder i verden hvor flest mennesker blir drept.

Så det er absolutt umulig å kunne gå der, altså man må sitte i bil? Mulig jeg er veldig naiv nå, men jeg vet at det er livsfarlig.

Gjest Reisevant
Skrevet
Så det er absolutt umulig å kunne gå der, altså man må sitte i bil? Mulig jeg er veldig naiv nå, men jeg vet at det er livsfarlig.

Jeg er godt kjent i Miami og du MÅ IKKE FINNE PÅ å oppsøke disse stedene. Det høres ut som om du har en romantisk forestilling som du kanskje har fått gjennom å ha sett diverse filmer og musikkvideoer.

Dette er TV....virkeligheten er full av desperate menneseker på jakt etter å rane deg og det som verre er.

Hold deg LANGT UNNA!!

Og du kan IKKE gå rundt i gatene her. Skal du til Florida MÅ du ha bil for å komme deg rundt omkring. Og lås dørene når du kjører. Mange prøver å komme seg inn i bilen din når du må stoppe på rødt lys osv. Og IKKE hjelp noen som ser ut som om de har motortrøbbel langs veien. Da blir du sannsynligvis ranet. Miami er ikke Gran Kanaria.

Skrevet

Du er dessverre svært naiv. Det er ghettoområder som vil se ut som det en ser på film som ikke er ekstremt farlige. Andre områder er det ikke et spørsmål hvorvidt du bør sitte i bilen eller ei. Du bør ikke kjøre inn i enkelte områder.

Områder hvor det kan være farlig å kjøre inn i:

Liberty City, Overtown og Little Havana.

Gjest Innfødt
Skrevet
Jeg reiser til Miami sommeren 2010 og siden jeg aldri har vært der, er jeg ganske nysgjerrig. Jeg er veldig stor fan av ghetto rap/gangsta rap og er veldig interissert i ghettolivet osv, noe jeg håper å få se når jeg drar dit. Jeg skjønner jo at ei ung jente absolutt ikke har noe å gjøre i farlige strøk som dette, men har så utrolig lyst til å få et innblikk i noe jeg hører så mye om/på!

Er det noen strøk man absolutt bør holde seg unna? Og er det noe viktig fakta man bør vite før man drar dit?

Vil gjerne høre fra folk som har vært der :-)

Jeg slenger meg på reisevant her. Selv har jeg bodd i Miami i flere år, men flyttet hjem til norge for 5 år siden.

Hvor gammel er du egentlig? De "dårlig,fattige" strøkene i miami er ikke Disney World hvor du kan gå og se på livet. De gjør seg ingenting med å voldta,rane og drepe deg. Dette er ikke trygge norden.

Jeg blir nesten provosert over hvor naiv du er!!

Hold deg til de "hvite" strøkene. Dette er ikke rasistisk ment, men slik er det bare der nede.

Ja, du kan vandre rundt i gatene i det du kaller ghettostrøk. Men da skal jeg love deg at dette kommer til å skje:

1) Bilen din blir robbet og/eller stjålet fra der du har parkert den.

2) Du blir ranet (forhåpentligvis slipper du å bli enten voldtatt/drept, men det er ikke sikkert du skal være altfor trygg på det)

3)Pga av at du har satt deg i en slik situasjon må du inn til avhør hos politiet (som IKKE er snille onkel politi som her i norge) og forklare HVORFOR du har vandret gatelangs på denne måten. (og de kjøper garantert ikke at du bare "ville se på ghettolivet") De vil tro at du langer/kjøper dop og sender deg sannsynligvis hjem til norge.

Frister det fremdeles å se på "ghettolivet"? ......

Jeg foreslår at du kjøper deg en gangster-dvd i stedet.

Gjest Gjest_Dawn_*
Skrevet

Jeg hadde en naiv innstilling, det kan jeg innrømme. Det var vel heller derfor jeg spurte her. Jeg har endret syn på saken nå!

Det er så mye snakk om disse områdene, og ja; det de viser på musikkvideoer osv, er jo ikke akkurat det verste. Synes det er synd at de sjelden viser f.eks på tv, hvordan det faktisk er i ghettostrøkene der nede, så man blir mer oppdatert på hvor farlig det faktisk er, men takk for informasjon! Skal huske det når jeg drar dit, for å si det sånn :sukk:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...