Gå til innhold

Overopphetet laptop - vifteproblemer?

Fremhevede innlegg

Skrevet
Enig med YME i at PC'en ikke har godt av å stå direkte på fanget, for kroppen genererer jo en temp. på ca. 37 grader, og dette bidrar jo til ekstra oppvarming av PC'en og vifta vil derfor jobbe mer en normalt.

Hehe- Det er ikke kroppsvarmen din som bidrar. Det er heller laptopen som bidrar til å øke overflatetemperaturen på huden din. En laptop kan komme opp i rundt 90 grader før det begynner å skje ting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette virker som å være et problem med denne pc'en, for jeg har nemlig samme pc som deg ts, og har samme problem. Det virker som det er mange som har samme problemet med vår type pc, kjenner flere som opplever det samme.

Bare så det er sagt, jeg har prøvd å få ut støv, jeg har fått min datakyndige kjæreste til å hjelpe meg, jeg har fjernet alt av prosesser som jeg kan fjerne (også med hjelp fra kjæresten, da han vet hvilke programmer og prosesser som kan avsluttes) til ingen nytte. Problemet vedvarer, spesielt om jeg skal se film. Har kun pc'en min på bord og andre harde overflater.

Jeg vurderer å bruke min garanti, da jeg har denne pc'en i knapt ett år. Jeg gjør nemlig alt for å ikke overopphete den, og jeg er ytterst forsiktig. Kjenner jeg blir oppgitt, for dette virker litt for mye av det gode. Dette er ikke bare min feil slik jeg ser det, spesielt fordi det ikke skal så veldig mye til før den blir overopphetet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet (endret)
Denne artikkelen er ganske aktuell i denne tråden:

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=584843

Ser ikke helt relevansen jeg da men, siden dette ikke gjelder en Mac for det første, og ingen her i huset røyker overhodet for det andre. Det kan ergo umulig være en slik "skade".

Endret av Yvonne
Skrevet
Ser ikke helt relevansen jeg da men, siden dette ikke gjelder en Mac for det første, og ingen her i huset røyker overhodet for det andre. Det kan ergo umulig være en slik "skade".

Det var heller ikke et svar til deg :gjeiper: Viste til det forrige innlegget mitt med hva som er med på å gjøre PCen varmere. Støv har en tendens til å bry seg fint lite om hvilken produsent som har laget computeren...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...