Gjest etglass Skrevet 18. november 2009 #1 Skrevet 18. november 2009 Er det noen som vet hvordan man kan lage fint bildeoppsett på en blogspot-blog? Har sett mange som legger inn bilder i innleggene sine. Jeg får også til det, men da havner de bare et sted og jeg klarer f.eks ikke å ha et bilde til venstre og så la teksten legge seg rundt bilde på en måte. Hvordan kan jeg formatere oppsettet eller hva det heter?
Safira Skrevet 18. november 2009 #2 Skrevet 18. november 2009 Når du laster opp bildet kan man velge "utforming" under der hvor man velger filadressen. Der kan du velge vestre. Er ikke sikker på om det er dette du mener?
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 18. november 2009 #3 Skrevet 18. november 2009 Når du laster opp bildet kan man velge "utforming" under der hvor man velger filadressen. Der kan du velge vestre. Er ikke sikker på om det er dette du mener? Ja det vet jeg. Men jeg vil ha sånn at teksten kan skrives "rundt" bildet på en måte. Om jeg velger venstre som du sier så blir teksten automatisk over eller under og ikke ved siden av. Litt vanskelig å forklare, men har sett at folk får det til
Safira Skrevet 18. november 2009 #4 Skrevet 18. november 2009 Ja det vet jeg. Men jeg vil ha sånn at teksten kan skrives "rundt" bildet på en måte. Om jeg velger venstre som du sier så blir teksten automatisk over eller under og ikke ved siden av. Litt vanskelig å forklare, men har sett at folk får det til Hm, jeg mener jeg kan få teksten på siden ved å gjøre det på den måten? KAnskje jeg bare husker feil?
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 18. november 2009 #5 Skrevet 18. november 2009 Hm, jeg mener jeg kan få teksten på siden ved å gjøre det på den måten? KAnskje jeg bare husker feil? Åja. Heldig du da, jeg klarer det ikke
Gjest Gjest Skrevet 19. november 2009 #6 Skrevet 19. november 2009 Åja. Heldig du da, jeg klarer det ikke "Velg en utforming: Venstre". Så er det bare å skrive. Skjønner ikke at det er så vanskelig.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 19. november 2009 #7 Skrevet 19. november 2009 "Velg en utforming: Venstre". Så er det bare å skrive. Skjønner ikke at det er så vanskelig. Jo fordi teksten havner automatisk under eller over bildet. Hvis f.eks bildet er like høyt som tilsvarende 8 linjer med tekst så blir den der "skrivestreken" like bred som hele bildet så det bare går an å skrive en linje nederst ved bildet, ikke 7 linjer ved siden av.
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 19. november 2009 #8 Skrevet 19. november 2009 Jaah, nå gikk det jo plutselig. Må ha vært no feil ellerno da, har gjort det samme hver gang som nå. men da er det jo greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå